شناسهٔ خبر: 33496115 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی:

افزایش ۱۵ درصدی استفاده از برق غیر مجاز/ روز قبل، ۷۲ درصد بیش از حد مجاز در تبریز برق مصرف شد

نصر: مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه مصرف برق قانونی و بدون عبور از کنتور برق افزایش ۱۵ درصدی داشته است، گفت: بیشترین رشد مصرف انرژی در شهر تبریز اتفاق می افتد و دیروز ۷۲ درصد از مصرف حد مجاز گذر کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، عادل کاظمی در خصوص مدیریت مصرف انرژی در فصل تابستان و پیش بینی تمهیدات لازم برای کاهش قطعی برق در صحن علنی شورای اسلامی تبریز ایراد سخنرانی کرد و با بیان اینکه بیش از یک میلیون مشترک در شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر، گفت:میزان تمرکز این تعداد مشترک بیشتر در مرکز استان و شهر تبریز است.

وی با اشاره به اینکه از یک میلیون تعداد مشترک، ۱۵ به مراکز تجاری و سایر، ۷۷ درصد مصارف خانگی، ۱ درصد صنعتی و به ۵ درصد مصارف اداری اختصاص دارد، افزود: سهم مصرف در صنعت معدن با وجود یک درصدی تعداد مشترک بالاست و معادل ۳۲ درصد مصرف انرژی است، همچنین در خانگی ۳۷ درصد و ۱۰ درصد تجاری مصاحبه شده است.

وی اضافه کرد: تولید ارز دیجیتال در تبریز گسترش یافته است و کارگاه هایی در اطراف شهر هستند که برق از غیر مجاز ارز دیجیتال تولید می کنند، ۵۰ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال حدود ۲۰۰ امپر جریان برق مصرف می کند ، که معادل مصرف ۲۰ خانواده است و در صدد رسیدگی به این موضوع هستیم.

وی از ایجاد نرم افزار اعلام خاموشی برق تبریز برای اطلاع رسانی و راحتی حال مشترکین خبر داد و اظهار داشت: مشترکین با نصب این نرم افزار در گوشی خود و با روشن نمودن مکان یاب گوشی و ثبت نام در نرم افزار می تواند با کد اشتراک ، شماره تلفن و یا انتخاب از نقشه از دلیل خاموشی منطقه و زمان رفع مشکل مطلع شود.

وی افزود: برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف از در فصل تابستان و ساعت ۶ای پیک مصرفی از امکانات مختلف از جمله تلویزیون های شهری، بیلبوردها ، فضای مجازی و... استفاده شود.

کاظمی ادامه داد: مجموعه هایی که به نوعی مرتبط با شهرداری است از توصیه و دستور العمل های شرکت برق منطقه ای در نظر بگیرند.

وی در انتها به افزایش استفاده از انرژی های خورشیدی و گسترش مزرعه های خورشیدی در سطح استان اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما