شناسهٔ خبر: 33496113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر کشور:

تدوین آئین نامه پیوست اجتماعی یک تکلیف قانونی است

معاون وزیر کشور گفت: تدوین آئین نامه پیوست اجتماعی یک تکلیف قانونی و برخواسته از برنامه ششم توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور صبح امروز در حاشیه یکصد و نوزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که با موضوع آئین نامه اجرای پیوست اجتماعی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه توضیحاتی درباره کلیات جلسه اظهارکرد: جلسه امروز شورای اجتماعی به بررسی آئین نامه پیوست اجتماعی اختصاص یافت. پیوست اجتماعی موضوع جزء ۲ بند الف ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: این طرح (پیوست اجتماعی) یک بار به طور تفصیل بررسی شده سپس پیشنهاد آئین نامه پیوست اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت به بحث گذاشته شده و روز چهارشنبه در هیئت وزیران این آئین نامه بررسی شده و اصلاحات و نکات تکمیلی بر روی آن انجام شد و در نهایت برای بررسی های بیشتر به شورای اجتماعی کشور ارسال شد.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: تدوین آئین نامه پیوست اجتماعی یک تکلیف قانونی است که برخواسته از برنامه ششم توسعه است.

رستم وندی با اشاره به اهمیت تدوین پیوست اجتماعی گفت: اهمیت این کار (پیوست اجتماعی) در این است که این پیوست اجتماعی ذیل ماده ۸۰ آمده که بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مدنظر قرار داده است.

وی گفت: با تدوین پیوست اجتماعی برای طرح های کلان ملی، منطقه ای و بومی امیدواریم بتوانیم بسیاری از طرح های عمرانی و اقتصادی و صنعتی که در کشور اجرایی می شود از تبعات و پیامدهای منفی اجتماعی آنها کم کنیم و تلاش کنیم ظرفیت ها و توان های اجتماعی آن طرح را ارتقا بدهیم.

وی در پایان گفت: این ضرورت و اهمیت باعث شد که امروز شورای اجتماعی کشور اختصاص پیدا کند به اصلاح و تکمیل آئین نامه ای که قبلاً تهیه شده بود و انشاالله بعد از سیر مراحل آن مجدداً در کمیسیون اجتماعی دولت باید به تصویب برسد و در هیئت وزیران تصویب تا برای دستگاه های اجرایی الزام آور شود.

نظر شما