شناسهٔ خبر: 33496058 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادعای مطبوعات اسرائیل درباره دیدار محرمانه عباس و رییس شاباک

71496

برخی منابع مطبوعاتی اسرائیل مدعی دیدار محرمانه رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با رییس "شاباک" درباره مساله درآمدهای مالیاتی فلسطین شدند، اما مشاور امور خارجه تشکیلات خودگردان این مساله را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل مدعی شد: محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به تازگی با نداف ارگمان، رییس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) دیدار محرمانه‌ای برای بررسی مساله کسر از درآمدهای مالیاتی داشته است.

این شبکه عبری زبان مدعی شد، در این دیدار رییس شاباک تلاش کرد، محمود عباس را به دریافت درآمدهای حاصل از مالیات‌های فلسطینی با کسر بودجه حقوق اسرا و شهدای فلسطینی راضی کند.

این شبکه اسرائیلی بدون اشاره به نتایج این دیدار تنها مدعی شد، سازمان امنیت داخلی اسرائیل نگران فروپاشی قریب‌الوقوع تشکیلات خودگردان و اتمام بودجه آن پس از مخالفت با دریافت درآمدهای مالیاتی از سه ماه قبل به دلیل کسر بخشی از آن است.

در مقابل مجدی الخالدی، مشاور محمود عباس در امور خارجه اخبار منتشر شده در این زمینه را تکذیب کرد و به سایت ارم نیوز گفت‌: این اخبار بی اساس بوده است و هدف از انتشار آنها ایجاد هرج و مرج میان فلسطینی‌ها است.

الخالدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: محمود عباس با هیچ مسئول اسرائیلی برای بررسی بحران درآمدهای مالیاتی فلسطین دیداری نکرده است و او هیچگونه دیداری به این شکل نخواهد داشت.

مشاور محمود عباس در امور خارجه در ادامه اظهاراتش با تاکید بر موضع‌گیری فلسطین و مخالفت آن با دریافت درآمدهای مالیاتی کسر شده، بیان کرد: مسئولیت انجام چنین دیدارهایی بر عهده حسین الشیخ، معاون وزیر امور مدنی یا ماجد فرج، رییس اطلاعات کل فلسطین است.

خالدی با اشاره به اینکه رهبری فلسطین با هر گونه کسر از درآمدهای مالیاتی مخالف بوده و تنها این درآمدها را در صورتی که به شکل کامل پرداخت شوند، تحویل خواهد گرفت، گفت‌: محمود عباس موضعگیری تشکیلات را به تمامی طرف‌های عربی و بین‌المللی رسانده است.

تل‌آویو به تازگی اجرای قانون کسر بیش از ۵۰۰ میلیون شکِل از درآمدهای فلسطین را در واکنش به ادامه حمایت‌های مالیاتی از خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی و پرداخت حقوق ماهانه به آنها تصویب کرد.

تشکیلات خودگردان در آوریل از پذیرش یک حواله بانکی به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار از مسئولان اسرائیلی به این دلیل که مبلغی از آن کسر شده بود، امتناع کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما