شناسهٔ خبر: 33496012 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحویل تمام مدارس مناطق زلزله زده تا مهر ۹۸/ جمع آوری بخاری‌های نفتی از ۲۴ هزار کلاس درس

رخشانی مهر گفت: تا مهر امسال همه مدارسی که در جریان زلزله تخریب شده‌اند، تحویل داده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

تحویل تمام مدارس مناطق زلزله زده تا مهر ۹۸به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی مشترک معاونان وزیر و مدیران کل حوزه ستادی و ادارات کل تابعه ضمن تسلیت درگذشت دکتر حافظی و توجه به خصایص مثبت شخصیتی وی اظهار کرد: بارزترین ویژگی‌های مرحوم حافظی تلاش و پشتکار این بزرگ مرد در کار‌ها بود و هرگز درگیر مادیات نبود و بخش عمده‌ای از ثروت را در مسیر مدرسه‌سازی به کار گرفت و همیشه با تواضع و فروتنی کارش را پیش برد.

وی ادامه داد: مرحوم حافظی همواره به دنبال ساخت افراد خیر بود و به جای کسب نام از این عرصه به پیشبرد فعالی جامعه خیرین اشاره کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه سرعت عمل در این سازمان یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست، گفت: این موضوع در جریان زلزله کرمانشاه مشهود بود که باعث شد تا مهر ۹۶ مدارس در کانکس برگزار نشود همچنین تا مهر امسال همه مدارسی که در جریان زلزله تخریب شوند تحویل داده می‌شوند.

رخشانی‌مهر به استان‌های درگیر سیل هم اشاره و بیان کرد: در این استان‌ها هم تمهیدات لازم برای احیای مدارس مورد توجه بود و مدارس مناطق گلستان، لرستان و خوزستان که بیشترین آسیب را داشتند به کمک دیگر استان‌ها در حال نوسازی و بازسازی شده‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سازمان نوسازی مدارس یکی از تخصصی‌ترین سازمان‌های کشور در دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود و در حوزه‌های نظیر مدارس ایمن، معماری ایرانی و ارتقای کیفیت در ساخت و ساز مدارس اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی ادامه داد: این ارتقای کیفیت در حدی بود که در جریان سیل لرستان مدارسی داشتیم که علی رغم شدت سیل و تخریب بنا‌های مختلف سالم ماندند.

رخشانی‌مهر با تاکید بر استفاده از افکار و ظرفیت‌های مهندسان جوان و دانشگاه‌های فنی و مهندسی گفت: سند جامع نیروی انسانی تنظیم شده است که امیدواریم در قالب آزمون بتوانیم جذب نیرو داشته باشیم هرچند استفاده از نیرو‌های طرحی و پروژه‌ای را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره اجرای طرح‌های جدید گفت: طرح مدرسه سبز از سال ۹۶ کلید خورد و طرح‌های مطالعاتی زیادی در این خصوص در حال انجام و شاخصه‌های مدرسه سبز در حال تدوین است همچنین در حوزه آموزش و ترویج این مدارس هم گام‌هایی برداشتیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به جمع آوری مدارس خشت و گلی تا مهر ماه امسال تصریح کرد: به جز مدارس سیستان و بلوچستان در سایر استان‌های کشور مدارس مدارس خشت و گلی نخواهیم داشت و بین ۱۲ تا ۱۴ هزار کلاس درس تحویل می دهیم.

وی ادامه داد: ۲۴ هزار کلاس درس دارای بخاری نفتی احصا شد که امکان جمع آوری بخاری در این کلاس‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

جمع آوری مدارس خشت و گلی

برچسب‌ها:

نظر شما