شناسهٔ خبر: 33495961 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وضع آب و هوا؛

جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما

کارشناس هواشناسی: جوی نسبتاً آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می‌شود

صاحب‌خبر -
خانم معصومه احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امروز شرایط ناپایدار جوی در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور حاکم می‌شود. در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و تا حدی استان زنجان گیلان و بخش‌هایی از استان مازندران، ارتفاعات شمالی استان قزوین، خراسان شمالی، بخش‌هایی از گلستان و شمال استان خراسان رضوی در ساعات بعدازظهر شاهد رگبار و باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای خواهیم بود.
<div id="video-display-embed-code_3622321"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2452114/3622321?width=350&height=250"></script></div>
وی گفت:شرایط ناپایدار همچنان در نوار شمالی کشور ادامه دارد، اما شدت ناپایداری‌ها کم و پراکنده خواهد بود.

احمدی افزود: وزش باد در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق بخصوص در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان و زابل با گردوخاک همراه است. در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور از جمله استان‌هایی مثل خوزستان و ایلام شرایط برای وزش باد و گرد و خاک مهیاست.

وی گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. به لحاظ شرایط دمایی هم روند افزایش نسبی دما بین یک تا ۲ درجه در بیشتر مناطق کشور روی می‌دهد.

احمدی افزود: امروز آسمان تهران صاف، همراه با وزش باد در برخی ساعات می‌باشد و دما به ۳۶ درجه می‌رسد.

نظر شما