شناسهٔ خبر: 33495938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزش باد و گرد وخاک در سطح استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک و وقوع طوفان شن لحظه‌ای در سطح استان پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مریم سلاجقه کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه آسمان استان صاف تا کمی ابریست گفت: دیروز کرمان با ۳۶ درجه سانتیگراد گرمترین روز بهاری را تجربه کرد.

سلاجقه با اعلام اینکه در شرق، جنوب شرق و برخی مناطق شمالی استان وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود اظهار کرد:  وقوع طوفان شن لحظه‌ای در شهرستان‌های فهرج و ریگان امروز وفردا پیش بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه به دلیل وزش باد و گرد و خاک باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را در جاد‌های شرقی و برخی از جاد‌های شمالی خواهد شد بیان کرد: رانندگانی که قصد تردد از محور‌های مواصلاتی کرمان-سیستان وبلوچستان، کرمان-یزد و شهداد -نهبندان را دارند با احتیاط برانند و از شرایط جاده‌ها باخبر باشند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: به دلیل گرمای زیاد کودکان، سالمندان و بیماران قلبی از رفتن به فضای باز خودداری کنند.

سلاجقه افزود: در حالی رودبار، قلعه گنج، کهنوج و میان ده جیرفت در ۲۴ ساعته گذشته با ۴۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را پشت سر گذاشته لاله زار با ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۷ درجه سانتیگراد اعلام و تصریح کرد: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اظهار کرد: روند افزایش نسبی دما در طول هفته ادامه دارد.
انتهای پیام/ی

وضعیت جوی استان کرمان

برچسب‌ها:

نظر شما