شناسهٔ خبر: 33495595 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مجیدی ۴۴ ساله مامور پایان حسرتی همسن خودش

صاحب‌خبر -

آخرین بازی تیم ایران در المپیک به ۲۵ جولای ۱۹۷۶ برمی‌گردد. روزی که در المپیک مونترال و در مرحله یک چهارم نهایی به شوروی سابق ۲ بر یک باختیم و حالا بیش از ۴ دهه حضور در مسابقات فوتبال المپیک برایمان حسرت شده است. روزی که تیم ایران آخرین بازی‌اش را در المپیک انجام داد فرهاد مجیدی فقط ۵۲ روز سن داشت و حالا فرهادی که در همان سال ۱۹۷۶ به دنیا آمده مامور شده تا تیم ما را به المپیک ۲۰۲۰ توکیو برساند.

بعد از کلی سر و صدا درباره انتخاب فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی تیم امید و اینکه سرانجام کمیته ملی المپیک او را پذیرفته یا نه، نخستین اردوی تیم امید تحت هدایت ستاره سابق استقلال و مردی که تا همین چند روز قبل به‌عنوان سرمربی آبی‌های پایتخت را هدایت می‌کرد، آغاز شد. فرهاد مجیدی با پیراهن سبز تیم ملی کنار حمید استیلی و پیش روی بازیکنان نشست و مراسم معارفه به همین جمع خودمانی و خلوت محدود شد.

در این جلسه حمید استیلى ابتدا به فرهاد مجیدى خوشامد گفت و سپس خطاب به بازیکنان گفت: «همه ما براى رسیدن به یک هدف بزرگ کنار هم هستیم و امیدواریم در این مسیر به آنچه مى‌خواهیم برسیم. رعایت قوانین و نظم و انضباط در تیم براى ما از هر چیزى مهم‌تر است و امیدواریم به این مسائل توجه داشته باشید.»

مدیر تیم امید همچنین گفت: «براى ما فهرست اول و دوم در این اردو معنى و مفهومى ندارد. تلاش شده بازیکنان را به شکلى دعوت کنیم که همه به خوبى دیده شوند و کادر فنى شناخت لازم را از آنها پیدا کنند.»

در ادامه این جلسه فرهاد مجیدى با اعضاى تیم گفت و گو کرد و خطاب به بازیکنان گفت: «خوشحالم که در اینجا با شما همراه هستم. حضور در تیم ملى کشورم براى من باعث افتخار است و امیدوارم روزهاى خوبى در کنار هم داشته باشیم. فراموش نکنید که شما رویاها و هدف‌هاى بزرگى دارید. باید براى رسیدن به این هدف‌ها تلاش کنید. همانطور که آقاى استیلى گفتند نظم و انضباط براى من از هر چیزى مهم‌تر است. زندگى سالم و حرفه‌اى مهم‌ترین عاملى است که شما را به اهدافتان مى‌رساند.»

سرانجام بازیکنان و مربیان به زمین چمن اردوگاه رفتند تا نخستین تمرین تحت هدایت مجیدی آغاز شود. این جلسه تمرین تیم از ساعت ۱۸ در زمین شماره دو کمپ‌ تیم‌های ملی آغاز شد. مرتضی محصص و اکبر محمدی در تمرین تیم امید حضور پیدا کرده و پس از گفت‌وگو با استیلی، به تماشای تمرین نشستند. مجیدی هم در کادر فنی تنها نبود و فرشاد ماجدی مربی سابق تیم امید و دستیارش در استقلال کنار او حضور داشت. البته قرار است یک مربی اسپانیایی به این کادر اضافه شود. جالب اینکه فرهاد مجیدی، محمد حبیبی مربی دروازه‌بان‌های تیم نوجوانان را هم به خدمت گرفت و حبیبی هم در تمرین اول حضور داشت. مجیدی همچنین خواسته فرزاد برادرش هم به‌عنوان مشاور کنارش حضور داشته باشد که باید دید مورد موافقت فدراسیون قرار خواهد گرفت یا نه.

قرار بود خبرنگاران در ۲۰ دقیقه ابتدایی در تمرین حاضر باشند اما به دلیل اینکه قرار شد فرهاد مجیدی در پایان تمرین صحبت کند، مسوولان فدراسیون فوتبال این اجازه را به خبرنگاران دادند که تا پایان در تمرین حاضر باشند.

با توجه به اینکه این نخستین مرحله تمرین تیم ملی بود، تعداد زیادی از بازیکنان صاحبنام حضور نداشتند. فرهاد مجیدی هم به همراه دستیارانش به دقت تمرین را زیر نظر داشت و مرتب با فریادهایش، نکات فنی را به بازیکنان گوشزد می‌کرد.

در ابتدای تمرین مجیدی دقایقی برای بازیکنان صحبت کرد، سپس بازیکنان بدن‌های خود را گرم کرده و پس از انجام کارهای تاکتیکی، یک فوتبال درون تیمی انجام دادند. وی از بازیکنانش می‌خواست مسائل تاکتیکی را به دقت مد نظر داشته باشند و بر انجام آن اصرار ورزند.

با توجه به گرمای شدید هوا، سرمربی تیم امید مرتب بازی را قطع می‌کرد تا بازیکنان با نوشیدن آب، آماده ادامه تمرین شوند. عجیب اینکه در همان دقایق ابتدایی تمرین، محمد زینالی بازیکن تیم امید دچار مصدومیت شد که با نظر کادر پزشکی به تمرین ادامه نداد.

مجیدی در بین دو نیمه فوتبال درون تیمی، بار دیگر بازیکنان را گوشه‌ای جمع و نکات فنی را به آنان گوشزد کرد.

هر چند نگاه بیشتر رسانه‌ها و عکاسان به فرهاد مجیدی در این تمرین بود اما آنچه مورد غفلت قرار گرفت شروع کار تیمی بود که حدود شش ماه بعد باید آرزوهایمان را بعد از ۴۴ سال دوری از حضور در المپیک برآورده کند.

نظر شما