شناسهٔ خبر: 33495590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت نروژی: ایرانی‌ها به خوبی از خدمه نفتکش ما مراقبت کردند

شرکت نروژی فرانت‌لاین که پنجشنبه گذشته نفتکش آن با نام «فرانت‌آلتایر» در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایرانی‌ها به خوبی از خدمه نفتکش مراقبت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

شرکت نروژی: ایرانی‌ها به خوبی از خدمه نفتکش ما مراقبت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت نروژی فرانت‌لاین که نفتکش آن با نام «فرانت‌آلتایر» روز پنجشنبه گذشته در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام ۲۳ خدمه این نفتکش با ملیت‌های روسی، فیلیپینی و گرجستانی از ایران به دبی منتقل شدند و مادامی که در بندر جاسک اقامت داشتند به خوبی از آن‌ها مراقبت شده است.

«رابرت هاوید مک لئود» مدیرعامل شرکت فرانت‌لاین با اشاره به اینکه خدمه این نفتکش در شرایط دشوار، بسیار حرفه‌ای عمل کرده‌اند، گفت: کاپیتان تصمیم گرفت نفتکش را به سرعت تخلیه کند. با کمک نیروی دریایی ایران، خدمه به بندر جاسک منتقل شدند.

این مقام اظهار داشت: تا زمانی که خدمه در بندر جاسک [ایران] اقامت داشتند به خوبی از آن‌ها مراقبت شده است.

        بیشتر بخوانید:

پس از خروج خدمه، نفتکش فرانت آلتایر در خلیج عمان باقی می‌ماند. پیش از این یک مقام آمریکایی مدعی شده بود قایق‌های ایرانی مانع از آن شده‌اند که قایق‌های یدک‌کش این نفتکش آسیب‌دیده را نجات دهند. اما پت آدامسون، سخنگوی فرانت‌لاین به خبرنگار سی ان ان گفت از زمان حمله به نفتکش هیچ ممانعتی برای نزدیک شدن به آن مشاهده نشده است.

این مقام افزود: یک تیم تخصصی قرار است ارزیابی کاملی از میزان آسیب و خسارات وارده به این نفتکش ارائه دهد.

صبح پنجشنبه گذشته ۱۳ ژوئن [۲۳ خردادماه]، برخی رسانه‌ها به نقل از منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دو انفجار مهیب در آب‌های دریای عمان که ناشی از هدف قرار گرفته‌شدن دو نفتکش غول‌پیکر (سوپر تانکر) حامل نفت خام بودند، خبر دادند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام روز جمعه با انتشار فیلم بی‌کیفیتی که زمان و مکان آن مشخص نیست مدعی شد این فیلم یک قایق سپاه پاسداران را نشان می‌دهد که در حال جدا کردن یک مین عمل‌نکرده از بدنه یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده است. با این حال، این روایت (حمله با مین) به سرعت از سوی مالک نفتکش ژاپنیِ حادثه‌دیده رد شد.

انتهای پیام/

نظر شما