شناسهٔ خبر: 33495472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سفر مجدد هیئت قطری به نوار غزه/اعتصاب فراگیر اسیران دربند رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی اعلام کردند هیئت بلندپایه قطری امروز یکشنبه وارد نوار غزه می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  قرار است محمد العمادی رئیس کمیته قطری بازسازی نوار غزه پیش از ورود به غزه به هیئت قطری در قدس بپیوندد که در حال مذاکره با طرف اسرائیلی است.

منابع فلسطینی گفتند هیئت قطری قرار بود روز گذشته وارد شود که بارها به سبب مذاکراتی که با اسرائیلی‌ها درباره مسائل مربوط به وارد کردن پول و برق انجام می‌دهد، به تاخیر افتاده است.

این منابع به روزنامه القدس فلسطین گفتند هیئت قطری شامل خالد الحردان معاون رئیس کمیته بازسازی نوار غزه و مسئول صندوق توسعه قطری است. قرار است این هیئت با رهبران جنبش حماس در راستای تلاش برای تثبیت و اجرای تفاهمات آتش بس دیدار کند.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد تعطیلات هفتگی اسرائیلی‌ها هم یکی دیگر از دلایلی است که سبب تاخیر در سفر هیئت قطری به غزه شده است.

منابع فلسطینی گفتند هیئت قطری برای پیگیری تفاهمات آتش‌بس وارد غزه خواهد شد که این نکته را خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی حماس مورد تاکید قرار داد . قرار است هیئت مصری هم امروز یکشنبه وارد غزه شود.

اعتصاب فراگیر اسیران دربند رژیم صهیونیستی

رسانه‌های فلسطینی از آغاز اعتصاب فراگیر اسیران دربند رژیم صهیونیستی خبر دادند. بر اساس این گزارش، اسیران فلسطینی در زندان عسقلان رژیم صهیونیستی در  اعتراض به شرایط دشوار خود به سبب اقدامات تجاوزکارانه نظامیان و دست اندرکاران زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به  اعتصاب غذای فراگیر زدند.

قدری ابوبکر رئیس شورای امور اسیران و آزادگان فلسطینی خاطر نشان کرد اعتصاب غذا با هدف مطالبه بهبود شرایط اسیران و توقف تجاوزات شبانه اشغالگران و پایان تمام شرایط دشواری که خانواده‌های اسیران هنگام ملاقات متحمل می‌شوند، صورت گرفته است.

وی افزود یگان‌های ویژه سرکوبگر دشمن صهیونیستی دو روز پیش به زندانی که 44 اسیر فلسطینی در آن به سر می‌برند، در ساعات نیمه شب حمله‌ور شده و به ضرب و شتم اسیران و از بین بردن وسایل شخصی آنها پرداختند.

یورش مجدد نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری

خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه با یورش به مناطقی در کرانه باختری اشغالی شمار دیگری از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع فلسطینی گفتند نظامیان دشمن، در یورش به مناطقی در کرانه باختری، هشت شهروند فلسطینی را بازداشت و آنها را به منطقه نامعلومی منتقل کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین شامگاه شنبه اقدام به شلیک گاز اشک آور به سمت اراضی و منازل شهروندان فلسطینی در شرق رفح کردند که در نتیجه آن پنج شهروند دچار حالت خفگی شدند.

انتهای پیام/

 

نظر شما