شناسهٔ خبر: 33494788 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

وزیر کشور انگلیس:

موضع کوربین درباره حادثه دریای عمان تهدیدکننده امنیت ملی است

وزیر کشور انگلیس موضع رهبر حزب کارگر این کشور درباره انتقاد از سیاست خارجی لندن در حادثه دریای عمان را تهدیدکننده امنیت ملی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در ادامه واکنش‌ها به توئیت جرمی کوربین در خصوص انتقاد از جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در خصوص حادثه دریای عمان، ساجد جاوید نیز به جمع مخالفان رویکرد رهبر حزب کارگر پیوست و توئیت وی را تهدیدکننده امنیت ملی خواند.

جاوید در یادداشتی توئیتری نوشت: «چرا جرمی کوربین هرگز جانب کشوری که به دنبال رهبری آن است را نمی‌گیرد؟ از (نادیده گرفتن) منشاء (عامل شیمیایی) نوویچوک تا ممنوعیت فعالیت حزب‌الله، او به نفع کسانی که امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، کار کرده است.»

به گزارش آنا، اشاره وی به استفاده از عامل شیمیایی نوویچوک توسط روسیه در ماجرای ترور سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق این کشور در انگلیس و ممنوعیت فعالیت شاخه سیاسی جنبش مقاومت اسلامی لبنان بازمی‌گردد.

در جریان ترور سرگئی اسکریپال که انگلیس، روسیه را به انجام آن متهم کرد،‌ لندن و کشورهای اروپایی بالاتفاق علیه مسکو موضع‌گیری کردند و روسیه را تنها کشور تولیدکننده این عامل شیمیایی دانستند اما جرمی کوربین در خصوص واکنش عجولانه در این زمینه هشدار داد و گفت که باید شواهد موجود به‌دقت بررسی شوند. وی افزوده بود که همچنان که تجربه حمله آمریکا و انگلیس به عراق نشان می‌دهد احساسات و قضاوت عجولانه می‌تواند مانع تعقل و تصمیم‌گیری صحیح در تنش‌های بین‌المللی شود. زمانی که سال گذشته فعالیت شاخه سیاسی حزب‌الله در انگلیس ممنوع شد نیز رهبر حزب کارگر این اقدام را محکوم کرد.

کوربین پس از حمله مشکوک به نفت‌کش‌ها در دریای عمان و مقصر جلوه دادن ایران از سوی وزیر خارجه انگلیس، به دستگاه سیاست خارجی این کشور توصیه کرده بود که باید روند آرام کردن تنش‌ها را در پیش گیرد، نه افزایش آن را که با خروج آمریکا از برجام کلید خورد. کوربین افزوده بود که بدون شواهد متقن در این خصوص، لفاظی دولت انگلیس تنها به افزایش تهدید جنگ منجر خواهد شد.

انتهای پیام/4106/4106/

نظر شما