شناسهٔ خبر: 33493989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

اجرای قانون از کجا آورده اید موجب افزایش اعتماد عمومی می شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اجرای قانون از کجا آورده اید موجب افزایش اعتماد عمومی در جامعه می شود و همه برای اجرای این قانون از قوه قضاییه حمایت می کنند.

صاحب‌خبر -

حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: رییس قوه قضاییه دستور اجرای قانون از کجا آورده اید را صادر کرد که اقدامی شایسته و بسیار موثر در افزایش اعتماد عمومی است و همه از دستگاه قضایی برای اجرای این قانون حمایت می کنند.

وی افزود: متاسفانه انتشار اخبار اختلاس ها و فسادهای مالی صورت گرفته موجب شد تا بخشی از جامعه نسبت به عملکرد مسوولان و دستگاه ها و مدیران ارشد کشور اعم از دولت و مجلس و ... انتقاد داشته باشند که افزایش این انتقادها به طور قطع به صلاح کشور نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: علت این است که اگر به ابهامات و انتقادها به درستی پاسخ داده نشود، اینگونه در جامعه القا می شود که همه مسوولان گرفتار فساد اقتصادی هستند و هیچ نهادی نیز با فساد اقتصادی مدیران برخورد نمی کند.

نوروزی گفت: به طور قطع بی اعتمادی مردم نسبت به مسوولان، آسیب های جبران ناپذیری به همراه دارد و می تواند جامعه ای را ملتهب کرده و حمایت های مردمی از نظام را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: بنابراین لازم بود که هر چه سریع تر نهادهای مسوول و تاثیرگذار، برای مقابله با گسترش بی اعتمادی و مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان که هر روز به وسیله رسانه های بیگانه افزایش می یابد، اقدام جدی انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: خوشبختانه شاهد بودیم که رییس قوه قضاییه اجرای دقیق، سریع و قاطع قانون رسیدگی به اموال مسئولان و مقامات یا همان قانون از کجا آورده اید؟ را در دستور کار قرار دهند.

نوروزی گفت: به طور قطع اجرای این قانون نقش موثری در افزایش اعتماد عمومی جامعه خواهد داشت و مردم متوجه می شوند که مدیران فاسد بسیار اندک بوده و اکثر مدیران و مسوولان کشور برای اعتلای ایران اسلامی در حال تلاش هستند.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دستگاه قضایی این است که اگر مدیر فاسدی را شناسایی کردند که به صورت غیرمعقول و غیرمنطقی دارای آنها افزایش یافته است، بلافاصله و بدون کوچک ترین اغماضی، با فرد متخلف برخورد کرده و نتیجه رسیدگی ها را نیز به صورت علنی به اطلاع مردم برسانند.

نظر شما