شناسهٔ خبر: 33492877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

اخذ مجوز ساخت ۵ بیمارستان در خوزستان/ لایروبی رودخانه کارون مطالبه به حق مردم استان است

یوسفی، از اخذ مجوز ساخت پنج بیمارستان در خوزستان خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر ۱۱ پروژه بیمارستانی در استان کلنگ زنی و برخی از آنها افتتاح شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «همایون یوسفی»، شب گذشته (شنبه 25 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه بزرگترین مشکل مردم خوزستان در ابتدای دوره نمایندگی خود در مجلس، معضل ریزگردها بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از افراد این مشکل را قابل حل نمی دانستند اما با اساتید دانشگاه چمران در سال 95 طرحی تصویب شد که کانون های داخلی ریزگردهای استان را کنترل کنیم.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر افزایش تعداد روزهای سالم استان، تصریح کرد: در طول این سال‌ها اعتبارات ریزگردها به صورت مداوم برای استان جذب شده است.

 

وی با اعلام اینکه تا این لحظه بخش عظیمی از مشکلات گرد و غبار استان حل شده است، اضافه کرد: این بهبود مرهون همکاری تمامی مسئولان است؛ گرد و خاک خوزستان از ۱۰ هزار میکروگرم به حدود سه هزار میکروگرم کاهش پیدا کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری احداث بیمارستان یک‌ هزار تختخوابی اهواز خبر داد و با بیان اینکه مجوز ساخت این بیمارستان از شورای اقتصاد کشور گرفته شده، عنوان کرد: بیمارستان جامع سرطان خوزستان نیز با همکاری یک شرکت خارجی و بنیاد برکت در حال پیگیری بوده و امیدواریم در سال آینده در محل قدیمی بیمارستان شفا اهواز کلنگ‌زنی شود.

 

یوسفی، با اشاره به اینکه برای مشکلات سلامت، بهداشت و درمان و بیمارستان ها پیگیری‌های لازم را داشتیم، افزود: با وجود اینکه طی بیش از 40 سال قبل هیچ بیمارستانی در استان ساخته نشده بود، اما طی دو سال اخیر 11 پروژه بیمارستانی در خوزستان کلنگ‌زنی و حتی بعضی از آنها از جمله بیمارستان ابوذر، سوانح و سوختگی، امیرکبیر 2 و همچنین بقایی 2 افتتاح شدند.

 

وی تاکید کرد: رایزنی شده تا بیمارستان نیمه کاره فولاد نیز به عنوان بیمارستان تنفسی اهواز تکمیل و افتتاح شود و برای شهرهای مختلفی نیز همچون حمیدیه، باوی و اندیکا مجوز ساخت بیمارستان اخذ شده است.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیمانکار تصفیه خانه غرب اهواز مشخص شده، ابراز کرد: حدود 85 پروژه آب و فاضلاب طی سه سال اخیر انجام شده که بعد از افتتاح، مشکلات بسیاری از حوزه آب و فاضلاب استان را حل خواهد کرد.

 

وی لایروبی رودخانه کارون را مطالبه به حق مردم خوزستان دانست و خاطر نشان کرد: هم اکنون هیئت خارجی از کشور هلند برای چهارمین بار وارد اهواز شده تا لایروبی این رودخانه را دنبال کنند.

 

یوسفی، با اشاره به اینکه برای لایروبی رودخانه های استان همه ظرفیت دولت به کار گرفته شده، ادامه داد: با اجرای طرح غدیر، آب از سرشاخه‌های دز و کرخه به شهرها منتقل می شود و امیدوارم در سال آینده مشکل کیفیت آب شرب اهواز با اجرای این پروژه به اتمام برسد.

 

وی با بیان اینکه در اهواز نیز تصفیه خانه شرق سال گذشته افتتاح و ورودی فاضلاب به رودخانه کارون با افتتاح کلکتورها حداقل 50 درصد کاهش پیدا می‌کند، اذعان داشت: مبلغ 29 هزار میلیارد تومان برای آب، فاضلاب و برق خوزستان طی مصوبه از سوی هیئت دولت تصویب شد.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح جمع آوری گازهای مشعل های میادین نفتی اهواز، یاد آور شد: جمع آوری فلرهای نفتی با سرمایه گذاری چند هزار میلیارد دلاری از طریق وزارت نفت در حال پیگیری است.

 

وی همچنین به افزایش 25 درصدی مناطق جنگی خوزستان برای حقوق کارمندان دولت اشاره کرد و گفت: در خصوص افزایش ‌25 درصدی مناطق جنگی رقمی بین 500 تا 700 هزار تومان حقوق کارکنان دولت اضافه می‌شود.

 

وی با اشاره به واگذاری گروه ملی صنعتی فولاد ایران به بخش خصوصی و مشکلات این واگذاری، تاکید کرد: در صورتی که برای حل مشکل شرکت گروه ملی اهواز ورود نمی کردیم این شرکت به بخش خصوصی‌ای واگذار می‌شد که اصلاً توان مدیریت آن را نداشت، اما با پیگیری مستمر به دامن دولت برگشت.

 

یوسفی، اعتباری 470 میلیارد تومانی را عامل سرپا نگه داشتن شرکت گروه ملی و پرداخت حقوق معوق کارکنان آن عنوان کرد و در خصوص مشکلات فولاد اکسین و حاشیه های آن، اظهار داشت: باقی ماندن سهام فولاد اکسین برای خوزستان، حق مردم این استان بود.

 

وی در رابطه با پرداخت خسارت مناطق سیل زده، تصریح کرد: مقرر شده که برای ساخت واحدهای مسکونی تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض پرداخت شود؛ همچنین سیمان برای ساخت از سوی بنیاد برکت به صورت رایگان و میلگرد نیز با 50 درصد تخفیف تامین شود.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه افزایش بیماری در بین سیل‌زدگان نداشتیم، اضافه کرد: سال گذشته 46 هزار واحد مسکونی از سوی استانداری و بنیاد برکت بیمه شدند که پرداخت خسارت برای آنها در دستور کار قرار دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مؤسسه آرمان 250 هزار نفر سرمایه گذار در استان خوزستان داشت، خاطر نشان کرد: بنا به اعلام این مؤسسه تاکنون مشکل 98 درصد آنها حل شده و همچنین از اخراج کارکنان آن هم جلوگیری کردیم.

 

نظر شما