شناسهٔ خبر: 33492861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

جریان‌های سیاسی کویت خواستار تحریم کنفرانس منامه شدند

خبرگزاری ایرنا

جریان‌ها و احزاب سیاسی کویتی از دولت این کشور خواستند کنفرانس اقتصادی بحرین را تحریم کند.

صاحب‌خبر -


به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جریان‌ها در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که کنفرانس منامه در حقیقت بهانه‌ای برای ترویج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن است.

احزاب و جریان‌های سیاسی کویت ضمن ابراز نگرانی نسبت به باج‌خواهی از کشور‌های عربی و تلاش برای واداشتن آنان به مشارکت در کنفرانس اقتصادی بحرین به بهانه توسعه و شکوفایی اراضی اشغالی فلسطین، تاکید کردند که تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های فلسطینی همگی قاطعانه مخالفت خود را با شرکت در این کنفرانس اعلام کرده‌اند، بنابراین دولت کویت هم باید این کنفرانس را تحریم کند.

نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود، جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

این کنفرانس از سوی گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم شده است.

"جرد کوشنر" داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا از طراحان اصلی معامله قرن به شمار می‌رود.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

نظر شما