شناسهٔ خبر: 33491421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی حملات به نفتکش ها؛

افزایش حق بیمه نفتکش ها در دریای عمان

­پس از حملات اخیر به دو نفتکش در دریای عمان، صاحبان نفتکش ها با افزایش مبلغ بیمه مواجه شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‎؛ ­پس از حملات اخیر به دو نفتکش در دریای عمان، صاحبان نفتکش ها با افزایش مبلغ بیمه در آب هایی مواجه شده اند که بیشترین میزان نفت خام جهان از آن عبور می کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ، در حال حاضر هر نفتکش بزرگ برای رفتن به آب های خلیج فارس باید مبلغ صد و هشتاد و پنج هزار دلار بابت بیمه بپردازد. این بدان معنی است که طی روزهای اخیر هزینه بیمه هر نفتکش بسیار بزرگ پنجاه هزار دلار افزایش پیدا کرده است.
هم صاحبان نفتکش ها و هم شرکت هایی که آنها را به خدمت می گیرند، رزروها را در پی حملات روز پنجشنبه متوقف کردند. هزینه های بیمه در خلیج فارس در حال افزایش است.
طی سی و دو روز گذشته شش نفتکش در آب های خلیج فارس مورد حمله قرار گرفتند. این مسئله سبب شده است تا صاحبان نفتکش ها در خصوص اجاره دادن و اعزام این نفتکش ها به آب های خاورمیانه (غرب آسیا) درنگ کنند و مسائل را مورد ارزیابی مجدد قرار بدهند.
در کوتاه مدت هزینه اعزام نفتکش ها به منطقه خاورمیانه افزایش خواهد یافت زیرا برخی از صاحبان نفتکش ها از رفتن به این منطقه خودداری می کنند.

کارشناس نفتی: افزایش هزینه امنیت نفتکش ها در تنگه هرمز, سبب افزایش قیمت نفت می شود

کارشناس بین المللی نفت از لندن, معتقد است, افزایش هزینه ها برای امنیت نفتکش ها در تنگه هرمز, منجر به افزایش قیمت نفت در بازار جهان خواهد شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین, ممدوح سلامه درباره تلاش های غرب برای تامین حمایت بین المللی از کشتی ها در تنگه هرمز گفت, در گام اول ایران به طور رسمی اعلام کرده است که اگر نفتش نتواند از تنگه هرمز صادر شود تدابیری اتخاذ می کند که نتیجه اش جلوگیری از صادرات نفت کشورهای دیگر است. این موضعی است که ایران به وضوح اعلام و بارها آن را تکرار کرده است. در حال حاضر درباره حادثه هجوم به دو نفتکش در خلیج عمان تردیدهایی وجود دارد, به باور من ایران نمی تواند مسئولیتی در این حادثه داشته باشد زیرا حادثه زمانی رخ داده است که نخست وزیر ژاپن سرگرم دیدار از ایران بود تا برای کاستن از تنش, میان این کشور و آمریکا میانجی شود.

افزایش تنش و هم زمان افزایش حمایت از کشتی ها, موجب می شود هزینه تامین امنیت نفتکش ها هم روند رو به رشد بگیرد, این اتفاق در ادامه منجر به این می شود تا بسیاری از شرکت های نفتکش, چندان تمایلی به استفاده از تنگه هرمز نداشته باشند وهمه این اتفاقات سبب افزایش قیمت نفت می شود. یکی از عوامل اثر گذار بر قیمت جهانی نفت, روند رو به افزایش جنگ تجاری میان آمریکا و چین است.
این کارشناس نفتی ادامه داد, افزایش هزینه بیمه و حمل و نقل نفت باعث افزایش قیمت نفت می شود, بهترین راهکار در این زمینه این است که آمریکا و هم پیمانانشان در خلیج(فارس) از موضعگیری شدید علیه ایران عقب نشینی کنند و آمریکا بار دیگر توافقنامه هسته ای را که کشورهای مهمی آن را امضاء کرده ند و شورای امنیت نیز آن را تایید کرده است بپذیرد. این روند, راه حل بلند مدت شمرده می شود,

نظر شما