شناسهٔ خبر: 33490093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

شرايط معافيت بيمه‌اي کارفرمايان در صورت جذب فارغ التحصيلان بيکار

صاحب‌خبر -

بر همين اساس دولت در اواخر ارديبهشت ماه، آئين نامه اجرايي طرح کارورزي فارغ التحصيلان را در هيأت وزيران تصويب کرد که اين آئين نامه از سوي معاون اول رئيس جمهور جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداري و استخدامي ابلاغ شد.

شيوه معرفي، زمينه‌هاي کاري اولويت دار و نحوه تأمين هزينه، از مهمترين سرفصل‌هاي اين آئين نامه محسوب مي‌شوند.

در اين آئين نامه، کارورز به فرد بيکار فارغ التحصيلي اتلاق مي‌شود که داراي مدرک تحصيلي حداقل کارشناسي و کمتر از 35 سال سن باشد.

دوره کارورزي حداکثر دو سال است که در اين مدت فرد کارورز به کسب تجربه و فراگيري مهارت يا ارتقاي آن در کارگاه مشغول است.

بر اساس آئين نامه اجرايي طرح کارورزي ويژه دانش آموختگان جوياي کار، فرد متقاضي ابتدا بايد نسبت به ثبت نام در سامانه کارورزي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اقدام کند.

در صورت تأييد شرايط کارورز از سوي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، فرد به کارگاه يا کارفرماي متقاضي جذب نيروي کار معرفي مي‌شود.

کارفرمايان و کارآفرينان متقاضي جذب نيروي کار فارغ التحصيل بايد تقاضاي خود را در سامانه کارورزي وزارت کار اعلام کنند.

کارفرمايان و کارآفرينان پس از اعلام نياز و جذب کارورز، مشروط بر حفظ نيروي کار موجود، مشمول معافيت از پرداخت حق بيمه سهم کارفرما خواهند شد که اعمال معافيت حداکثر به مدت 2 سال از تاريخ شروع به کارورزي منوط به ارسال فهرست بيمه و پرداخت حق بيمه سهم کارورز خواهد بود.

سازمان تأمين اجتماعي مکلف است در سطوح استاني و ملي، گزارش سه ماهه ميزان معافيت و تعداد کارورزان مشمول معافيت را جهت نظارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي ارائه کند تا پس از تأييد به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز مکلف شده است اعتبار مورد نياز براي اجراي آئين نامه را به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کند تا در لوايح بودجه سنواتي پيش بيني اعتبارات مربوط در سقف بودجه مصوب به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت شود.

نظر شما