شناسهٔ خبر: 33488591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

به سهم خودمان دیگر نمی‌گذاریم آقای روابط عمومی، سوهانِ روحتان شود

از این پس، ترویج دهنده پوپولیسم نخواهیم بود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در ورزشِ ایران هیچ چیز سر جای خودش قرار ندارد، حتی روابط عمومی وزارت ورزشش. گوینده سابق رادیو و تلویزیون که در همان روزهایی که فعالیت تلویزیونی می‌کرد، دوست داشت بر سر زبان‌ها بیافتد، از همان روزی که مکالمه شخصی اش با علی دایی را که علیه مایلی کهن صحبت می‌کرد را در وبلاگش منتشر کرد، می‌شد گوشه‌هایی از ظهور یک تفکر پوپولیستی را به وضوح دید.

مواقع بسیاری بودند که تمام فکر و ذهن مسئول روابط عمومی وزارت ورزش این بود که فاش کند، کدام مسئول پرسپولیسی است و در روزهایی که بسیاری از هواداران طعنه وزیر ورزش رنگی را به هم می‌زدند، مسئول رسمی وزارت ورزش هم خودش را وارد معرکه می‌کرد. او صرفاً مسئول روابط عمومی وزارت ورزش بود، اما پاسخ سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح را هم می‌داد که چرا ملی پوشان را از خدمت سربازی معاف نمی‌کند. 

مازیار ناظمی

صحبت‌های غیرمسئولانه از جانب کسی که جایگاه رسمی دارد، بسیار از سوی او دیده می‌شد، اظهاراتی که حتی اگر «نژادپرستانه» هم بود، او به زبان می‌آورد و اظهار می‌کرد تغییر ساعت دیدار پرسپولیس با کاشیما، به علت دید ضعیفِ نژاد برتر زرد در شب بوده است. اظهار نظرهایی سخیفانه در روزهایی که گویی تمام رشته های ورزشی تعطیل شده اند و تمرکز او فقط روی مسائل فوتبال و البته بررسی بینایی نژادهای مختلف در شبانه روز معطوف شده است. 

ادعاهای بی اساس از طرف این فردِ مسئول هم کم نبودند، یک روز ادعا می‌کرد بازیکنان استقلال با اردوی پرسپولیس در قطر تماس گرفته اند و برای آنان در دیدار مقابل السد آرزوی موفقیت کرده اند، ادعایی که بلافاصله توسط مهدی رحمتی رد شد. این رفتارهای پوپولیستی ما را یاد کسانی می‌اندازد که می‌خواهند به هر طریقی بر سر زبان‌ها بیافتند، حالا تفاوتی ندارد که گفته شان حتی دروغ، یا کذبِ محض باشد. تلاش برای دیده شدن، صرفاً به حرف زدن محدو نمی‌شد، او حالا در هر اردوی خارجی هم تلاش می‌کرد حضور پیدا کند. زمانی که حتی 4 نفر برای شرکت در مسابقات دارت به ژاپن اعزام می‌شدند، نامِ او هم در لیست اعزامی‌ها بود. 

ناظمی

شاهکار دوستان جایی بود که 4 ورزشکار رشته تیراندازی با کمان با 6 همراه از وزارت ورزش به لاس وگاس آمریکا اعزام شدند، بازهم نام او در میان اعزامی‌ها دیده می‌شد، مازیار ناظمی ساک به دست آماده بود که گروهی از ورزشکاران به جایی اعزام شوند که آن‌ها را همراهی کند. وزیر وقت ورزش و جوانان، محمود گودرزی به این شاهکار پاسخ داده بود: «بالاخره سفر رفته اند دیگر» 

آقای مسئول روابط عمومی با یک سابقه گویندگی در تلویزیون، آمده است تا تمام عرصه‌های ورزش ایران را درنوردد. در روزهایی که به نظر می‌رسید،  قحط الرجال است، شخصی مثل مازیار ناظمی خود را بدون تخصص برای پست ریاست فدراسیون‌های بسکتبال و جودو نامزد می‌کرد و صدای کارشناسان ورزشی را هم در می‌آورد. 

مازیار ناظمی

 

در روزهایی که استاد به همراه کاروان اعزامی ایران برای بازی‌های آسیایی در جاکارتا حضور داشت، زهرا نعمتی به خاطر غفلت مسئولان در اعلام صحیح زمان مسابقه بعدی اش، دیر به سالن مسابقات بازگشت و از راهیابی به مرحله بعد بازماند. در شرایطی که رسانه‌های داخلی از جمله طرفداری به این موضوع پرداختند، واکنش روابط عمومی وزارت ورزش جالب بود، ایشان انتظار داشت به خاطر این غفلت مسئولان، از آن‌ها هم تشکر کنیم و معتقدند بودند این اتفاق مضحک در رسانه‌های خارجی بازتاب نداشته است و فقط رسانه‌های داخلی به پوشش مسائل منفی پرداخته اند. آقای ناظمی ما اینجا هستیم که این اتفاقات را بدون کم و کاست پوشش دهیم، اگر قرار بود مانند شما تنها به تعریف و تمجید از مسئولانِ وزارت ورزش بپردازیم، حالا مانند شما صاحب پست و مقام بودیم. 

 


اوج شاهکارهای آقای روابط عمومی، پس از جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی بود، او مدعی شد، زیدان، مورینیو، اروه رنار و بلان همگی در صف مذاکره با تیم ملی ایران هستند، او از هشتگ #طلوع_می‌کنیم در شبکه های اجتماعی رونمایی کرد و حسابی تا زمان انتخاب مربی تیم ملی، روی این موج پوپولیستی سوار شده بود. علی دایی بهترین واکنش را به صحبت‌های او داشت:

علی دایی: آقای ناظمی چه کاره‌ی فوتبال هستید؟ فوتبال افراد عاقل می‌خواهد

این صحبت‌ها، حتی مورد تمسخر برخی از داخل وزارت ورزش هم قرار گرفته بود، از طرفی مهدی تاج به تمسخر گفت: «حتی برخی از گزینه‌های اعلامی آقای ناظمی فوت کرده اند»

 

او این اواخر حتی به خود تکذیبی هم روی آورده بود و از خودش به عنوان مسئول روابط عمومی نقل قول می‌کرد و آن خبر را تکذیب هم می‌کرد. 

مازیار ناظمی

اسناد بیشتری برای اثبات رفتارهای پوپولیستی مسئول روابط عمومی وزارت ورزش وجود دارد، اما همین‌ها برای ثبت کافی است، اگر او سوهان روحِ یک ملت فوتبال دوست شده است، به سهم خودمان از این پس نمی‌گذاریم این موضوع تکرار شود. تا اطلاع ثانوی، این آخرین نوشته ای بود که در خصوص آقای مازیارناظمی در طرفداری منتشر می‌شود و از این پس صحبت‌های ایشان، جایی در مجموعه ما نخواهد داشت. ابتدای هفته در شورای تحریریه طرفداری مطرح کردم و با اکثریت آرا به تصویب رسید. 

در طول چند سال اخیر، گفته‌های مازیار ناظمی به عنوان مسئول روابط عمومی وزارت ورزش، تکذیب شده، یا بزرگنمایی [داستان طلوع] بوده و هیچ اساس و منطقی پشت آن نبوده است،  به همین خاطر در شورای تحریریه طرفداری تصویب شد که تا اطلاع ثانوی گفته‌های ایشان در این سایت منتشر نخواهد شد، که احیاناً ناخواسته به هدف ایشان برای دیده شدن کمک نکرده باشیم. طبیعتاً صحبت‌های یک مقام مسئول وقتی ارزش خبری پیدا می‌کند که از دایره رسمی بودن خارج نشود؛ منت گذاشتن به هواداران تیم‌های مختلف، چیزی نیست که از یک مسئول رسمی وزارت ورزش انتظار داشته باشیم؛ در چند سال اخیر، ایشان فقط نظراتِ شخصی اش را به عنوان مسئول روابط عمومی وزارت ورزش بازگو کرده است و خود را از ارزش خبری انداخته است.

نظر شما