شناسهٔ خبر: 33488118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جبهه النصره مناطق مسکونی را در حماه و ادلب گلوله باران کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روسیا الیوم، تروریستهای جبهه النصره چند منطقه را در شمال حماه و جنوب ادلب هدف قرار دادند و ارتش سوریه حملات آنها را پاسخ داد.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اعلام کرد: تروریستهای وابسته به جبهه النصره مناطقی را در حومه شمالی حماه و حومه جنوبی ادلب گلوله باران کردند. این خبرگزاری افزود: تروریستها شهر محردا و شهرک های جبراملا و الرصیف در حومه شمالی حماه و اطراف شهرک لهبیط را در حومه جنوبی ادلب گلوله باران کردند.
ارتش سوریه در پاسخ به این حملات تروریستهای جبهه النصره، با توپخانه خود پایگاه های تروریستها را در شمال حماه و جنوب ادلب گلوله باران کرد که به زخمی شدن تعدادی از تروریستها و منهدم شدن سکوهای پرتاب موشک و راکت آنان انجامید.
این در حالی است که خانواده های زیادی در مناطق حومه حماه و ادلب با مشکلات و درد و رنج های فراوانی دست و پنجه نرم می کنند زیرا این مناطق را تروریستهای مسلح جبهه النصره در محاصره قرار داده اند و از خروج شهروندان سوری از این مناطق جلوگیری می کنند.
علی سلامه خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی گفت:‌ آوارگان سوری در حومه های حماه و ادلب در خطوط مقدم درگیریها, ضعیف ترین و تاثیر پذیرترین گروه هستند. تروریستهای مسلح جبهه النصره این غیرنظامیان را در محاصره خود در آورده اند و از خروج آنها از این مناطق جلوگیری می کنند. تروریستها هرکس را که تلاش کند از طریق گذرگاه های بشردوستانه ای که برای خروج غیرنظامیان فراهم شده است, عبور کند, اعدام می کنند. گروههای تروریستی غیرنظامیان را به این بهانه که به نظام سوریه اطلاعات می رسانند, به جاسوسی متهم و اعدام می کنند.
علی ناصیف یکی از حقوق دانان سوری در مصاحبه با خبرنگار روسیا الیوم در شهر حمص گفت: «بسیاری از خانواده های سوری در محاصره قرار دارند و جبهه النصره مانع از خروج آنان به سمت مناطقی که در اختیار نظام سوریه است, می شوند. آنها حتی نمی گذارند این غیرنظامیان به سمت شمال سوریه حرکت کنند. تروریستهای جبهه النصره می خواهند این غیرنظامیان در مناطقی که در اختیار دارند, باشند تا در رویارویی با نیروهای ارتش سوریه از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده و سپس ارتش سوریه را به کشتن این غیرنظامیان متهم کنند».
خبرنگار روسیا الیوم افزود: نیروهای ارتش سوریه از محورهای متعددی که خانواده های زیادی در آن به سر می برند, دور شده اند. منابع نظامی می گویند نیروهای ارتش سوریه تلاشهای جبهه النصره را برای کشاندن آنان به برخی درگیریها ناکام می گذارند, درگیریهایی که به قربانی شدن غیرنظامیان بیانجامد. نیروهای ارتش سوریه با دوری از چنین درگیریهایی, حملات خود را به آن بخش از پایگاه های تروریستهای مسلح متمرکز کرده اند که دور از روستاها و مناطق مسکونی است.
علی ناصیف حقوق دانان سوری افزود: «دهها خانواده در باغ ها و مناطق کشاورزی جمع شده اند بدون اینکه حتی چادر یا امکاناتی برای زندگی داشته باشند. آنها به این باغ ها می روند تا از نقاط درگیری دور شوند. غیرنظامیان از ظلم و ستم جبهه النصره رنج می برند. تروریستهای جبهه النصره روزانه صدها غیرنظامی را بازداشت می کنند, به تجمعات مردمی حمله می کنند و کنار آنها سنگر می گیرند تا ارتش سوریه نتواند تروریستها را هدف قرار بدهد.
خبرنگار روسیا الیوم افزود: هر روز بر مشکلات خانواده های آواره افزوده و شرایط آنان روز به روز بدتر می شود. این خانواده ها ساده ترین امکانات زندگی را نیز در اختیار ندارند تا حدی که کودکان از گرمای بیابانهای اطراف این مناطق به دامان مادرانشان پناه می برند. نظام سوریه با این حال با نظارت روسیه, گذرگاه های بشردوستانه متعددی ایجاد کرده است تا دهها خانواده سوری از خطوط مقدم درگیریها خارج شوند هرچند گلوله های خمپاره تروریستهای جبهه النصره این غیرنظامیان را هدف قرار می دهد. تروریستهای جبهه النصره تنها چند دقیقه پس از اعلام توافقنامه آتش بس, با حمله به پایگاههای ارتش سوریه در حومه حماه این توافقنامه را نقض کردند.

نظر شما