شناسهٔ خبر: 33486686 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دستور کار قوه قضائیه

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: ریاست جدید قوه قضاییه با توجه ویژه به لایحه تامین امنیت زنان، آن را در دستور کار رسیدگی مسئولان عالی قضایی و معاونت حقوقی و فرهنگی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی با اشاره به روند بررسی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت بیان داشت: این لایحه در سال‌های گذشته از سوی دولت و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به قوه قضاییه ارائه و در دوره ریاست سابق قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: طی این سال‌ها این لایحه در معاونت حقوقی، جلسه مسئولان عالی قضایی و معاونت فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و ما سعی کردیم این لایحه در سطح خیلی خوبی ارائه و تبدیل به قانون شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: ریاست جدید قوه قضاییه با توجه ویژه به این لایحه آن را در دستور کار رسیدگی مسئولان عالی قضایی و معاونت حقوقی و فرهنگی قرار داده و نگرش دوباره‌ای به این لایحه صورت گرفته است و مقرر شد اقدامات کارشناسی عمیق و قوی‌تری در سطح کشور انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی ضمن اشاره به اینکه بعد از بررسی‌های لازم لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت مجددا به دولت و بعد از آن به مجلس ارسال می‌شود گفت: در حال حاضر به دستور ریاست قوه قضاییه مقرر شده بعد از بررسی‌های معاونت حقوقی، معاونت فرهنگی اولین سلسله هم اندیشی‌های ملی را در این باره برگزار کند.

او با بیان اینکه اولین نشست هم اندیشی‌های ملی با موضوع بررسی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: دادگستری‌های، دانشگاه‌ها، بهزیستی، نماینده مسئولان دفاتر زنان و خانواده استانداری‌ها و همچنین قضات زن در سراسر کشور در این هم اندیشی یک روزه به تبادل نظر خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: همچنین کارشناسان در رشته‌های حقوق، جامعه شناسی، روانشناسی، الهیات و علوم تربیتی، آثار و پیامدهای این لایحه را بر بهبود وضعیت زنان، خانواده و ارتقاء امنیت زنان بررسی خواهند کرد و بعد از اتمام، نتایج جمع‌آوری خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه دبیرخانه مرکزی اولین نشست هم اندیشی‌های ملی با موضوع بررسی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در معاونت فرهنگی شکل گرفته است، تصریح کرد: بعد از جمع آوری، نتایج به ریاست قوه قضاییه و سپس به دولت ارائه خواهد شد.

او در پایان گفت: امیدواریم با همکاری بین قوه قضاییه، دولت و مجلس لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت تکمیل و تبدیل به قانون شود.

نظر شما