شناسهٔ خبر: 33485420 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فرهنگی|۲۵ خرداد

ماجرای کاغذ‌های وارداتی کارخانه ایرانی/ کتاب خاطرات مشاور سرلشکر سلیمانی منتشر شد

خبرگزاری میزان- ماجرای کاغذ‌های وارداتی کارخانه ایرانی، کتاب خاطرات مشاور سرلشکر سلیمانی منتشر شد، مسیر ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها ایجاد می‌شود و... گزیده‌ای از اخبار بسته فرهنگی امروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ماجرای کاغذ‌های وارداتی کارخانه ایرانی، کتاب خاطرات مشاور سرلشکر سلیمانی منتشر شد، مسیر ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها ایجاد می‌شود، تشکیل کنسرسیوم گردشگری ژاپن، وزارت ارشاد بزرگترین مخالف تولید داخلی کاغذ است و...گزیده‌ای از اخبار بسته فرهنگی امروز است که در ادامه می‌خوانید.

 

• ماجرای کاغذ‌های وارداتی کارخانه ایرانی
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با تایید خبر واردات کاغذ از سوی کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: اینکه آیا این کارخانه، کارت بازرگانی داشته و می‌توانسته کاغذ وارد کند را نمی‌دانم. به گزارش فارس، سیدمحمدرضا دربندی اظهار داشت: پس از اینکه مقام معظم رهبری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به وزیر ارشاد و صنعت تاکید کردند مسأله کاغذ را حل کنید، جلسه‌ای در دفتر معاون اول رئیس جمهور تشکیل و مقرر شد به میزان ۸۰ هزار یورو برای وزرات ارشاد ارز دولتی تخصیص یابد.

• کتاب خاطرات مشاور سرلشکر سلیمانی منتشر شد
«برایم حافظ بگیر» روایتی داستانی از زندگی فرمانده مدافع حرم شهید شعبان نصیری توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش فارس، سردار حاج شعبان نصیری که از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس بود و سابقه حضور طولانی در سوریه به منظور دفاع از حرمِ بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) را در کارنامه خود داشت، در شب اول رمضان المبارک سال ۱۳۹۶، در جبهه عراق و طی عملیات آزادسازی موصل از اشغالِ مزدوران سعودی و پیروان اسلام آمریکایی بال در بال ملائک گشود. شهید شعبان نصیری در قرارگاه فوق سری نصرت نیز حضور موثری داشت و فعالیت‌های گوناگونی را در کنار فرماندهان این قرارگاه از جمله سردار محمد باقری و سردار شهید علی هاشمی انجام می‌داد. پس از مدتی به لشگر ۹ بدر رفت. مدتی در این لشگر به فرماندهی شهید اسماعیل دقایقی فعالیت کرد و با شهادت این سردار در عملیات کربلای ۵، در جایگاه رییس ستاد این لشگر به فرماندهی حاج محمدرضا نقدی مشغول فعالیت شد.

• مسیر ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها ایجاد می‌شود
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی با رئیس جامعه سرمایه‌گذاران افغانستانی مقیم مشهد مذاکره کرد و گفت: مسیر ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها در خراسان رضوی ایجاد می‌شود. به‌گزارش مهر به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی حسین اربابی با اشاره به مذاکره‌اش با عباسیان رئیس جامعه سرمایه گذاران و هتلداران افغانستانی مقیم مشهد با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه جذب سرمایه گذاری خراسان رضوی اتفاق ویژه‌ای افتاده است و دوستان ما در حوزه وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی به خصوص حوزه اتباع خارجی ظرفیت پذیرش سرمایه گذاران کشور دوست و همسایه ما افغانستان را فراهم کرده اند.

• تشکیل کنسرسیوم گردشگری ژاپن
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بابیان اینکه کنسرسیوم گردشگری ژاپن تشکیل می‌شود، گفت: انتظارمان از سفیر ایران در ژاپن که معاون گردشگری هم بود، رونق گردشگری دو کشور است. به گزارش مهر، حرمت ا... رفیعی افزود: از زمانی که یادم می‌آید گرفتن ویزای ژاپن برای ایرانی‌ها سخت بوده، ولی حالا کمی سهل شده است. توقع ما این است که در رابط گردشگری مان با ژاپن جاده‌ای دو طرفه داشته باشیم یعنی هر اندازه که ایرانی‌ها به آنجا سفر می‌کند از ژاپن هم به ایران بیایند. وی حضور سفیر ایران در ژاپن را که چهار سال معاون گردشگری در ایران بوده است در رونق روابط گردشگری دو کشور مثمرثمر دانست و بیان کرد: اولین توقع ما از او این است که بتواند این جاده دو طرفه را رونق دهد.

• وزارت ارشاد بزرگترین مخالف تولید داخلی کاغذ است
دبیر سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوای می‌گوید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگترین مخالف افزایش تعرفه واردات کاغذ به نفع تولید داخلی است. به گزارش مهر، سید طاهر شبیری، دبیر سندیکای کاغذ و مقوای ایران از فعالان بخش خصوصی کاغذ است. سال‌ها فعالیت وی در کارخانه چوب و کاغذ مازندران به عنوان مدیر بازرگانی او را به یکی از تحلیل‌گران مطلع درباره وضعیت بازار کاغذ در ایران تبدیل کرده است. در ادامه پرونده مهر با موضوع بررسی وضعیت تولید کاغذ با وی به گفتگو نشستیم.

 

• هفته فرهنگی ترکمنستان فردا افتتاح می‌شود
با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ ترکمنستان طی روز‌های ۲۶ تا ۲۸ خرداد ماه، هفته فرهنگی ترکمنستان در تهران برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، رضا خانیان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد، با اعلام این خبر گفت: در این رویداد فرهنگی کاروان ۴۲ نفره هنرمندان ترکمن در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری به ارائه آثار خواهند پرداخت. وی ادامه داد: آئین افتتاحیه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آتاگلدی شاه‌مراداف وزیر فرهنگ ترکمنستان، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از سفرای خارجی و شخصیت‌های فرهنگی کشورمان صبح روز یکشنبه (۲۶ خرداد) در محل تالار وحدت برگزار می‌شود. رایزن فرهنگی ایران با اشاره به وجود اشتراکات بسیار فراوان تاریخی و فرهنگی دو کشور، برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در تهران را فرصتی مغتنم برای تقویت بیش از پیش مناسبات فرهنگی و حتی سیاسی بین دو کشور مطرح نمود. وی در مورد جزئیات این برنامه فرهنگی گفت: در هفته فرهنگی ترکمنستان، با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت ترکمنستان در تهران نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های تجسمی روز یکشنبه ساعت ۱۷ در محل خانه هنرمندان افتتاح و به مدت ۳ روز برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
• رهبر ارکستر ملی چه زمانی انتخاب می‌شود؟
مدیرعامل بنیاد رودکی می‌گوید قرار است با حضور بزرگان موسیقی درباره ارکستر ملی ایران سلسله جلساتی برگزار شده و درباره آن تصمیم‌گیری شود. به گزارش ایسنا، علی اکبر صفی‌پور درباره انتخاب رهبر ارکستر ملی ایران اظهار می‌کند: جلسات اولیه‌ای برای بررسی این موضوع برگزار شده است، اولین تصمیم ما این بود پس از ماه رمضان با تعدادی از بزرگان موسیقی کشور جلسه برگزار کنیم که در آن به ارزیابی موضوعات مربوط به ارکستر‌ها بپردازیم. او ادامه می‌دهد: پس از جمع‌بندی نظرات درباره نحوه اداره ارکستر ملی ایران، برنامه‌های آن، رهبر مهمان و خوانندگان و سولیست‌ها نتیجه را اعلام خواهیم کرد. صفی‌پور بیان می‌کند: امیدواریم تصمیم خوبی در این زمینه گرفته شود که موسیقی کشور از آن بهره‌مند شده و در شأن نام ارکستر ملی ایران باشد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما