شناسهٔ خبر: 33485010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

قریشی: جواب دندان شکن رهبری به پیام آمریکا مایه عزت و افتخار بود

ابنا

امام جمعه ارومیه گفت: مقام معظم رهبری مایه افتخار ملت ایران است، ایشان با بیانات خود عزت را در دنیا نصیب نظام جمهوری اسلامی ایران کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام  «سید مهدی قریشی» در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه ضمن دعوت همه نمازگزاران به ادامه مباحث معاد و شاهدان روز قیامت پرداخته و گفت : یکی دیگر از شهود در قیامت اعضاء و جوارح انسان است و این مسأله بسیار مهمی است و انسان در روز قیامت اگر گنهکار باشد بوسیله اعضا و جوارح خود در محضر خداوند متعال رسوا خواهد شد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم بارها به این مسأله اشاره کرده و در سوره مبارکه نور می فرماید ؛ روز قیامت روزی خواهد بود که زبان های مردم بر علیه شان شهادت خواهد داد و دست ها و پاهایشان هم بر اعمال صاحبش شهادت خواهند داد و نمیتوان اتفاقی را از محضر پروردگار پنهان کرد و همه خواهند دانست که قدرت مطلق هستی خداوند متعال است.

سید مهدی قریشی با اشاره به خطبه 199 نهج البلاغه خاطر نشان کرد : خداوند از همه کارهای بندگانش چه شب باشد و چه روز با خبر است و علم الهی نافذ است و بر همه اتفاقات احاطه دارد و اعضای بدن انسان شاهدان خداوند هستند و در قیامت در محضر الهی شهادت خواهند داد و اندام هایتان سربازان الهی هستند و باطن روحتان چشمان بینای الهی هستند و اگر در خلوت عملی انجام دهید برای خداوند آشکار و روشن است فلذا در روز قیامت جای فراری نیست و اگر انسان باور قلبی داشته باشد که اعضا و جوارحش مأموران و شاهدان الهی هستند هیچ گاه مرتکب گناه و اشتباه نمی شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به خطبه 157 نهج البلاغه گفت : انسان ها بیشتر از همه خودشان را دوست دارند حتی پدر و مادر و همسر هم در نهایت نگرانی برای یکدیگر بفکر خودشان هستند و محبوبترین انسان خود انسان است و باید حواسمان به خودمان باشد و خداوند راه های درست خود را واضح نشان داده و راه حق را نمایان ساخته بطوری که همه میدانیم که آخر هر راهی خوشبختی و سعادت است یا بدبختی و گمراهی فلذا راهی را انتخاب کنیم و توشه آخرت خود را از دنیا جمع کنیم تا در زمانی که از این دنیا رفتنی شدیم و در قیامت قرار گرفتیم از وحشت آن روز ، در این دنیا مراقب اعمال خود باشیم و باید بدانیم که در قیامت شاهدانی وجود دارد از خود اعضا و جوارح بدنمان که خداوند در وجود ما قرار داده و فرشتگانی که درست میبینند و حفظ میکنند و نمیتوان چیزی را از آن ها پنهان کرد فلذا باید مراقب اعمالمان باشیم تا در روز قیامت در محضر پروردگار متعال رسوا نباشیم.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع پرداخته و گفت : هشتم شوال سال 1344 هجری قمری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام است که در این روز وهابی ها بعد از تسلط بر عربستان قبور ائمه بقیع را تخریب کردند با این بهانه که داشتن بارگاه شرک محسوب میشود.

وی افزود: وهابی ها اگر ترسی از مسلمانان نداشتند بارگاه نبی مکرم اسلام را هم تخریب میکردند در حالی که نه تنها داشتن بارگاه برای ائمه اطهار شرک نیست بلکه از سنت های قبل از اسلام و در ماجرای اصحاب کهف نیز این مسأله به صراحت بیان شده تا مسجدی بنا شود و یاد و نام موحدان در تاریخ زنده بماند.

 قریشی با بیان اینکه تمامی پیشوایان اهل سنت بویژه امامان چهارگانه آنان دارای گنبد و بارگاه هستند خاطر نشان کرد : نه تنها در اسلام بلکه در ادیان دیگر نیز این سنت وجود دارد و بهتر است یاد و نام افراد بزرگ ماندگار شود تا راه و روش و منش آن ها بعنوان الگو و سرمشق برای نسل های بعدی قرار گیرد.

وی افزود: تخریب بارگاه اهل بیت علیهم السلام توسط وهابیون به بهانه شرک اقدامی است که هیچ مسلمانی آن را نمیپذیرد و نه اهل سنت حقیقی و نه تشیع چنین اقدامی را قبول ندارد و امیدواریم با از بین رفتن حاکمان عربستان شاهد نابودی این تفکر ضاله در جهان اسلام باشیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفت : در این دیدار دیدید و شنیدید بیانات مقام معظم رهبری را که چنان جواب دندان شکنی دادند که تمامی برنامه های نخست وزیر ژاپن را که بعنوان سفیر از طرف آمریکا به دنبال تضعیف ایران و زمینه سازی مجدد مذاکرات بود را بهم ریخت.

وی افزود: جای تعجب دارد کشوری که توسط آمریکا مورد حمله بمب اتمی قرار گرفته و هزاران نفر از مردمش به خاک و خون کشیده شده اند سفیر این کشور شده وبا جواب مقتدرانه مقام معظم رهبری که فرمودند ترامپ را شایسته پیام دادن هم نمیدانم آمریکا و اذناب آمریکا را خائب و خاسر کردند.

 قریشی در تشریح بیانات مقام معظم رهبری گفت : یقینا پیشرفت جمهوری اسلامی در همه زمینه ها ضرورتی برای رابطه با آمریکا وجود ندارد و هیچگاه آمریکا نمیتواند آسیبی به نظام جمهوری اسلامی ایران بزند و اگر میتوانستند در طول این 40 سال انجام میدادند.

وی با تأکید بر قاطعیت مقام معظم رهبری در برخورد و مذاکره با سران کشور های دیگر میزان شجاعت و اقتدار نشأت گرفته از قدرت ایمان در مقام معظم رهبری را ستوده و گفت : مقام معظم رهبری مایه افتخار و مباهات ملت ایران است و رهبری با بیانات خود عزت را در دنیا نصیب نظام جمهوری اسلامی ایران کرد و در حقیقت این رهبر انقلاب است که به رهبری نظام اسلامی زینت داده و جایگاه رهبری را رفیع ساختی و این نشان از شخصیت والای مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به برگزاری رقابت های لیگ جهانی والیبال در ارومیه اشاره کرده و گفت : برگزاری مسابقات والیبال در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه مایه خوشحالی و امیدواری است که بحمدالله استان ما دارای ظرفیت های بسیار بالایی است که این رقابت ها در این سطح در آن برگزار می شود و همه ما آرزوی موفقیت و پیروزی را برای تیم ملی کشورمان داریم فلذا لازم است در این زمینه به چند نکته مهم توجه داشته باشیم.

وی در توصیه به بازیکنان تیم ملی ایران گفت : فرزندان عزیزمان در تیم ملی والیبال سعی کنند با نیت الهی و قربة الی الله انجام دهند و با این نیت که تلاششان برای بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی و خوشحالی مردم ایران است ارزش و رتبه معنوی و عبادت محسوب میشود و چنانچه فقط به فکر پیروزی و نیات دنیوی و تشویق شدن و به شهرت رسیدن باشد ثمره ای در آخرت نخواهد داشت و معنویتی بوجود نخواهد آورد .

امام جمعه ارومیه در ادامه توصیه های خود به مردم عزیز و تماشاگران پرشور که برای حضور در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه خواهند رفت گفت : سعی کنید نظم و انضباط را رعایت کنید و با همکاری شایسته با برگزار کنندگان مایه سرافرازی و افتخار شهر ارومیه شوید بگونه ای نباشد که در تشویق ها مباحث قومیتی مطرح شود و این باعث خواری و ذلت خواهد بود و شعار دادن های مختلف به زبان های تورکی ، کوردی و نشان دادن تعصبات قومیتی کاری کودکانه و به دور از شأن مردم استان آذربایجان غربی است.

وی در سفارش به مسئولین برگزاری این مسابقات گفت : ضمن اینکه از زحمات همه مسئولین و برگزار کنندگان تشکر میکنیم ولی باید همگی توجه داشته باشند که نباید موارد شرعی در برگزاری مسابقات نادیده گرفته شود و خدایی ناکرده شاهد اسراف و ریخت و پاش های نادرست در پذیرایی ها باشیم ؛ نباید بخاطر حضور چند تیم خارجی دچار خود باختگی شویم و پذیرایی کنندگان و مترجمین و سایر مسئولین نباید رفتاری ذلیلانه در مقابل مهمانان خارجی از خود نشان دهند و این رفتارها رفتارهای نادرستی است که همگی باید از آن پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان بیانات خود به حضور بانوان در ورزشگاه اشاره کرده و گفت : از لحاظ شرعی حضور بانوان در ورزشگاه و دیدن بدن نیمه برهنه مردان در حال ورزش به بیان صریح مراجع و علما و رهبری صحیح نیست و دلیل مخالفت مقام معظم رهبری با سند 2030 این است که غربی ها میخواهند فرهنگ خود را در جامعه دینی ایران غالب کنند و حتی در زمینه ورزش نیز اینگونه عمل میکنند و میگویند شرط برگزاری این مسابقات در ایران حضور خانم ها در ورزشگاه است و شعارشان حفظ حقوق زنان است و این درحالی است که ارزش زن به حضور در ورزشگاه و تشویق کردن نیست.

قریشی افزود: اسلام بالاترین ارزش و جایگاه را برای زنان قائل است و بطور مثال انجام دادن کارهایی مانند حفر کردن چاه ، تعویض لاستیک و پنچرگیری و دیگر شغل هایی از این دست را برای خانم ها ممنوع کرده اند و سوال اینجاست که آیا این ممنوعیت برای زنان بی ارزشی و عدم رعایت حقوق زنان در جامعه محسوب میشود؟ یا نه ؟ فلذا برخی محدودیت ها و ممنوعیت ها برای حفظ جایگاه و شأن زنان در جامعه است در حالی است که در کشورهای اروپایی زنان به شغل هایی نادرست گمارده میشوند که در شأن و جایگاه زنان نیست.

امام جمعه ارومیه گفت: اینکه دین میگوید حضور زنان در ورزشگاه در حالی که ورزشکاران لباس مناسبی ندارند درست نیست نشانگر حغظ جایگاه و حرمت زن است نه خدشه دار کردن حقوق و ارزش زن ، اگر میزبان مهمانی باشیم که همراه با خانواده باشد آیا با لباس زیر به استقبال آن ها میرویم یا لباس مناسبی میپوشیم ؟ فلذا مسئولین ورزشی در کشور باید تدبیر درستی در این زمینه داشته باشند و اینگونه نباشد که احکام دینی ما توسط خارجی ها به تمسخر گرفته شود و از این فرصت استفاده کنند تا فرهنگشان رادر این کشور غالب کنند.

وی افزود: در ضمن اینکه از برگزارای چنین مسابقاتی در کشور و شهر و استان استقبال می کنیم اما نباید اجازه دهیم به اعتقادات و باور های دینی ما توهین و بی توجهی صورت گیرد.

..................
پایان پیام/ 340

نظر شما