شناسهٔ خبر: 33480502 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اتصال 250 روستا به شبکه ملی اطلاعات/ احداث 200 کیلومتر فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به کردستان، از اتصال 250 روستای استان و احداث 200 کیلومتر فیبر نوری در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه با حضور در شورای اداری استان کردستان، اظهار داشت: سفر امروز با دو هدف ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته وزارت ارتباطات در کردستان و اقدامات اجرایی برای توسعه این حوزه در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این استان استعداد های فراوانی بویژه در جوانان تحصیل کرده، گردشگری و کشاورزی دارد، گفت: کارهایی که در یک سال گذشته انجام شده برای جبران عقب ماندگی و توسعه دسترسی ها در مناطق شهری کردستان انجام گرفته و در همین راستا برنامه ریزی اتصال 250 روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات در دست اجرا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اعلام اینکه شرکت ایرانسل برای نصب 100 سایت برای دسترسی روستائیان استان به اینترنت پرسرعت متعهد شده است، افزود: تعداد 20 سایت تا پایان تیرماه سال جاری و 80 سایت دیگر تا قبل از سفر رئیس جمهور به کردستان توسط شرکت ایرانسل به بهره برداری خواهد رسید.

آذری جهرمی با اعلام اینکه تلاش می شود تا 50 درصد روستاهای باقی مانده استان را تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم، خاطر نشان کرد: 42 پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد تومان رونمایی شده که خود نوید بخش اتفاقات نیک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کردستان است.

براساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به کردستان، پس از ادای احترام به مقام شاخص شهدا و غبار رویی مزار شهیدان شهر سنندج، از شرکت دانش بنیان کهربا گستر تولید کننده پرینترهای سه بعدی، نهادهای توسعه کسب وکارهای حوزه فاوا در پارک علم و فناوری استان و نشست با جوانان استارتاپ های این حوزه و حضور در صدا و سیمای کردستالن، به تشریع فعالیت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان پرداخت.

 

نظر شما