شناسهٔ خبر: 33478395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آلمان درباره تنش در منطقه خلیج‌فارس هشدار داد

دولت آلمان در واکنش به تحولات اخیر در ارتباط با انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان، در زمینه تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آلمان در واکنش به حمله به انفجار نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان درباره تنش در روابط هشدار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «اولریکه دمر» معاون سخنگوی دولت آلمان در این مورد ضمن ابراز نگرانی شدید گفت: «باید از هر گونه اقدامی که به تشدید تنش در منطقه منتهی می‌شود، خودداری شود. تحت هیچ شرایطی ما نباید شرایط را بحرانی کنیم.»

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان هم گفت: «هر حمله به کشتی‌ها، خطر برای تردد جهانی کشتی‌ها و علاوه بر آن خطری برای صلح است.»

منابع خبری صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر داده بودند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرده بود که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده و دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود. (جزئیات بیشتر)

«مایک پامپئو» وزیر خارجه و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا شامگاه گذشته بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، ایران را به دست داشتن در انفجار دو نفتکش در دریای عمان متهم کردند. این در حالی است که نفتکش‌ها محموله‌های متعلق به ژاپن را حمل می‌کردند.

انتهای‌پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما