شناسهٔ خبر: 33476470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

همایش ملی و سراسری صعود یه قله آق داغ خلخال برگزار می شود

یازدهمین دوره همایش ملی و سراسری صعود به قله آق داغ خلخال دومین قله مرتفع استان اردبیل تیرماه امسال برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، رقیه زادمهر سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری این همایش افزود: در این صعود سراسری کوهنوردان و طبیعت گردانی از سراسر میهن اسلامی حضور داشته و به قله ۳ هزار و ۳۰۳ متری آق داغ این شهرستان خواهند کرد.
او اظهار داشت: طبق روال سال های گذشته ثبت نام داوطلبان به این صعود همگانی تا ۲ روز مانده به زمان برگزاری آن در اداره ورزش و جوانان خلخال صورت گرفته و در روز جمعه ۲۱ تیرماه امسال همایش صعود به این قله از ضلع غربی و از سمت روستای مره جین در دامنه کوه آغاز خواهد شد.
زادمهر گفت: این همایش با هدف معرفی جاذبه های گرشگری منطقه، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نهادینه شدن ورزش خانوادگی در بین آحاد جامعه با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی زیر مجموعه این اداره، بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر هشجین، فرمانداری و دستگاه های اجرایی خلخال برگزار می‌شود.
سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال افزود: برای پذیرایی و اسکان میهمانان و کوهنوردان غیر بومی، این همایش برنامه ریزی شده و شرکت کنندگان با استفاده از وسایط نقلیه عمومی به محل صعود منتقل خواهند شد.
او با بیان اینکه شرکت کنندگان در این همایش ورزشی می‌توانند تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۱۸ تیرماه با مراجعه به اداره ورزش و جوانان خلخال و یا دفتر نمایندگی این اداره در شهر هشجین نسبت به ثبت نام اقدام کنند، افزود: ساعت حرکت از شهرهای خلخال و هشجین به روستاهای سوسهاب و مره جین محل حرکت به قله ساعت ۵ صبح روز جمعه بوده و صعود به قله آق داغ نیز از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود.
فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز در این جلسه برگزاری همایش ها و جشنواره های سراسری را فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی شهرستان و ترویج فرهنگ ورزش به عنوان یک عامل بازدارنده از آسیب های اجتماعی دانست.
بابایی گفت: انتظار از مسئولان دستگاه های اجرایی همکاری بی منت و بی بهانه در اجرای این برنامه های ورزشی در جهت افزایش شور و نشاط اجتماعی در جامعه است.
قله سه هزار و ۳۰۳ متری آق داغ خلخال به عنوان دومین قله مرتفع استان اردبیل پس از سبلان علاوه بر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری یکی از زیستگاه های مهم حیات وحش کشور است که موجودات کمیابی همچون پلنگ ایرانی، کل و بز، کبک دری و انواع گیاهان دارویی نایاب را در دل خود جای داده است.

نظر شما