شناسهٔ خبر: 33473224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

این هفته بررسی می‌شود؛

گزارش تحقیق و تفحص از گمرک در کمیسیون اقتصادی مجلس

نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گزارش تحقیق و تفحص از گمرک در خصوص تخلفات مالی اعم از اختلاس، تبانی و قاچاق کالا را بررسی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.

طبق برنامه اعلام‌شده کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در هفته جاری رسیدگی به عملکرد منابع و مصارف سال ۹۷ و دو ماهه سال جاری هدفمندی یارانه‌ها و برنامه‌های دولت در این زمینه را بررسی می‌کند، ادامه رسیدگی به درخواست تعدادی از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات کشور هم در دستور کار اعضای کمیسیون است، همچنین وزرای ارتباطات و ورزش و جوانان این هفته میهمان کمیسیون برنامه و بودجه هستند.

هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰، این هفته برای بررسی پرونده‌ها و موضوعات ارجاع‌شده به کمیسیون تشکیل جلسه می‌دهد. همچنین تقاضای آقایان امیرحسن خانی و عثمانی برای تغییر کمیسیون در نشست عمومی کمیسیون بررسی می‌شود و رسیدگی به گزارش تهیه‌شده در خصوص قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و طرز کار دستگاه‌های متولی در اجرای قانون مذکور هم از برنامه‌های این کمیسیون تخصصی در هفته جاری است.

کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این هفته گزارش کمیسیون در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس موضوع بودجه شرکت‌های دولتی را در اولویت بررسی دارد. بررسی فرم و دستورالعمل اجرایی پیشنهادی هیئت‌رئیسه در مورد نحوه تعیین کمیسیون‌های نمایندگان بر مبنای امتیاز موضوع تبصره یک ماده ۳۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس هم از دیگر برنامه‌های این کمیسیون است.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی هم ادامه گزارش و جمع‌بندی راهکارهای رونق تولید در سال ۹۸ را در دستور کار دارد.

در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی انتخابات هیئت‌رئیسه برای اجلاسیه چهارم دوره دهم برگزار می‌شود؛ همچنین دعوت از سرپرست وزارت آموزش و پرورش به‌منظور آشنایی و ارائه گزارش برنامه کاری و چگونگی پرداخت معوقات معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش در دستور کار اعضاست.

کمیسیون اجتماعی هم برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه چهارم دوره دهم مجلس را در برنامه دارد.

اعضای کمیسیون اقتصادی هم ضمن برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه اجلاسیه چهارم، با مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک کشاورزی برای بررسی و ارزیابی گزارش عملکرد بانک مذکور جلسه دارند. همچنین استماع گزارش عملکرد هیئت تحقیق و تفحص از گمرک در خصوص تخلفات مالی اعم از اختلاس، تبانی و قاچاق کالا و عدم رعایت قانون و ضوابط از دیگر برنامه‌های هفته جاری کمیسیون اقتصادی مجلس است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم انتخابات هیئت‌رئیسه سال چهارم دوره دهم مجلس را در دستور کار دارد.

نمایندگان در کمیسیون انرژی آخرین وضعیت انرژی کشور را با حضور مدیران و مسئولان وزارت اطلاعات بررسی می‌کنند؛ همچنین بررسی لایحه یک‌فوریتی نحوه واگذاری اموال، تأسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب در دستور کار اعضای این کمیسیون است.

انتخابات کمیسیون بهداشت و درمان برای تعیین اعضای هیئت‌رئیسه هم برگزار می‌شود.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی و رفع ایراد لایحه مدیریت بحران کشور را در دستور کار دارند و همچنین از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان دعوت کرده‌اند.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن به سؤالات نمایندگان پاسخ می‌دهد و همچنین ضرورت انجام تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این کمیسیون بررسی می‌شود.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون عمران به سؤالات نمایندگان پاسخ می‌دهد و همچنین اعضای این کمیسیون لایحه مشارکت عمومی-خصوصی را بررسی می‌کنند.

کمیسیون قضائی و حقوقی هم لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، بررسی لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری، بررسی طرح اصلاح ماده ۴۳ قانون حمایت خانواده و بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/4034/4079/ن

نظر شما