شناسهٔ خبر: 33471833 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در جشن مدیران تولید سینما مطرح شد؛

شأن هنرمندان نیست که در سطح وزارت کار بخواهند ثبت شوند/ لزوم تشکیل نظام صنفی هنرمندان مانند پزشکان +فیلم

هجدهمین جشن مدیران تولید سینما شب گذشته جمعه 24 خرداد با حضور اهالی سینما و برخی نمایندگان مجلس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای جشن  مدیران تولید سینما که اجرای آن را پژمان بازغی برعهده داشت، محمدرضا منصوری (رئیس انجمن صنفی مدیران تولید سینما) با اشاره به اهمیت مدیران تولید در سینما گفت: در زمانی که منابع تولید و سرمایه بسیار محدود شده است، تهیه‌کننده حرفه‌ای از مدیران تولیدی استفاده می‌کند که بر اساس زمانبندی پیش برود و هزینه را کاهش دهد.

وی با اشاره به وضعیت امنیت شغلی در سینما گفت: یکی از دلایل مهم نبود امنیت شغلی نداشتن ساز و کار و قانونی و اجرایی از طرف دولت و همچنین نبود آیین‌نامه اجرایی در تشکل‌های صنفی است.

مصطفی کواکبیان (نماینده مجلس شورای اسلامی) نیز با اشاره به اهمیت سینما گفت: یکی از مواردی که امروز مطرح است بحث مبارزه با رانتخواری و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی و فساد است که می‌توانیم در قالب هنر آنها را نشان دهیم و تأثیرات آن را در جامعه ببینیم.

احمد مازنی (نماینده مجلس) نیز با اشاره به اهمیت نظام صنفی در سینما گفت: مساله هنرمندان در ایران نداشتن نظام صنفی است و این در شأن هنرمندان نیست که در سطح وزارت کار بخواهند پرونده ایجاد و ثبت کنند. آنها کمتر از پزشکان نیستند که نظام جداگانه داشته باشند زیرا هنر یک شغل است. ما طرح تأسیس سازمان نظام صنفی هنر را تهیه کردیم و به وزارت ارشاد و دیگر صنوف دادیم تا آن را مطالعه کنند.

علی مطهری (نماینده مجلس شورای اسلامی) نیز با اشاره به لزوم اکران فیلم‌هایی در گونه‌های مختلف گفت: به جز فیلم‌های تاریخی و طنز که نیاز جامعه است سوژه دیگر فیلم‌ها باید درباره مسائل جامعه باشد اما سوژه‌هایی نباشد که مربوط به درصد کمی از جامعه باشند بلکه دربرگیرنده درصد زیادی از افراد جامعه باشد تا در زمان مجوز هم دچار مشکل نشود.

در این مراسم از حبیب اسماعیلی، محمد بانکی، حبیب الهیاری، تقی علیقلی‌زاده، آزیتا موگویی، رضا زنجانیان‌وفا، بهزاد هاشمی و حسین هادیان‌فر تقدیر شد.

در این مراسم، فریدون جیرانی، مهدی  صباغ‌زاده، علیرضا زرین دست، غلامرضا موسوی، مهدی سجاده‌چی، مصطفی کواکبیان، کامران ملکی، سیدمحمود دعایی، جمشید هاشم‌پور، جلال معیریان، مجتبی راعی، احمد مازنی، عزیرالله حمیدنژاد، بهمن اردلان، مجید انتظامی، منوچهر محمدی، نرگس آبیار، زهرا کاوه‌، گوهر خیراندیش، طیبه سیاوشی، فاطمه ذوالقدر، محمد بزرگ‌نیا، تورج منصوری، سیدجمال ساداتیان، مهرداد فرید، محمدحسین قاسمی، پرویز آبنار، کامبوزیا پرتوی، رضا ناجی، سیدمسعود اطیابی، مسعود مددی، رضا مقصودی، محمد رحمانیان، محمد متوسلانی، سعید خانی، جمشید هاشم پور، سعید سهیلی و جهانگیر الماسی،زهرا کاوه (فرزند شهید کاوه )،ناصر نامجو(فرزند شهید موسی نامجو،امیر پوردستان رئیس مرکز راهبردی ارتش،سردار مهدی ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح،یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ،محمد مهدی احمدی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ارشاد ،فاطمه ذوالقدر ،طیبه سیاوشی ،علیرضا محجوب،افشین حبیب زاده ، حضور داشتند دبیری جشن را علی قائم مقامی بر عهده داشت.

د جهانگير الماسي
د جهانگير الماسي
حجم ویدئو: 9.88M | زمان ویدئو: 00:02:36

نظر شما