شناسهٔ خبر: 33471586 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مخالفت دادگاه عالي آمريکا با تغيير نوشته دلار

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - دادگاه عالي آمريکا با حذف شعار "خدا را باور داريم" از اسکناس دلار مخالفت کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، گروه‌هايآتئيست از مقامات قضائي آمريکا خواسته بودند تا شعار اصلي پس زمينه اسکناس دلار را حذف کنند. دادگاه عالي آمريکا علاوه بر رد اين درخواست با درخواست اين گروه‌ها براي حذف اين شعار از وزارت خزانه‌داري آمريکا نيز مخالفت کرد. اين شعار از سال 1864ميلادي بر روي سکه‌ها و از سال 1955بر روي اسکناس‌هاي آمريکا درج مي‌شود و در دوره رياست جمهوري باراک اوباما نيز تلاش‌هاي مشابهي براي حذف آن صورت گرفته بود که با مخالفت مقامات آمريکا مواجه شد.
براي نخستين بار از اين شعار در سکه‌هاي دو سنتي استفاده شد و سپس اين عبارت بر روي اسکناس‌هاي 5سنتي نيز ظاهر شد. طبق اعلام نشريه پولتيکو، دوآيت آيزنهاور، رئيس جمهور سابق آمريکا در سال 1954گفته بود که درج اين عبارت بر روي دلار نشان دهنده تمايل به حفظ ميراث مذهبي آمريکا در آينده اين کشور است. دلار علاوه بر شعار "خدا را باور داريم" داراي مشخصه‌هاي ديگري نيز هست که در تمامي اسکناس‌هاي چاپ شده دلاري مشترک است؛ مهر وزارت خزانه‌داري آمريکا که به شکل سبز رنگ و در سمت راست اسکناس زده مي‌شود.
به گزارش ايسنا به نقل از واشنگتن اگزماينر، مهر بانک مرکزي آمريکا به رنگ مشکي و در سمت چپ دلار قرار دارد. پرتره ديگر مشخصه دلار آمريکايي است که حاوي اشخاص مشهور آمريکاست و روي اسکناس نقش بسته است. همچنين "شماره سريال" که متشکل از اعداد و حروف است که در صورت گرفتن اسکناس در برابر نور به شکل متفاوتي از حالت عادي نشان داده مي‌شود. حذف اين شعار از سکه‌هاي آمريکا تنها يک بار و در سال 1883اتفاق افتاد. در آن زمان اين شعار از سکه 5سنتي آمريکا حذف شد اما مجدداً از سال 1938به آن بازگشت.
-->

برچسب‌ها:

نظر شما