شناسهٔ خبر: 33469214 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

سرایدار افغانستانی عامل سرقت ۲ میلیاردی

ردیابی‌های یک ساله پلیس برای شناسایی سارق دو میلیارد تومانی از یک برج در شهرک غرب با دستگیری سرایدار افغان پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، هفدهم فروردین پارسال، یکی از ساکنان برجی در شهرک غرب با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت خانه‌اش خبر داد. وی گفت: ششم فروردین به خارج از کشور رفتم اما پس از بازگشت متوجه تخریب گاوصندوق خانه و سرقت پول ، طلا و جواهر و اموال با ارزش داخل آن به ارزش تقریبی دو میلیارد تومان شدم.به دنبال این تماس پرونده‌ای با موضوع سرقت خانه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی به همراه تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت به محل سرقت که در طبقه اول برج مسکونی بود، رفتند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق یا سارقان از راه تخریب پنجره بالکن وارد خانه شده و نقشه سرقت را اجرا کرده‌اند. در ادامه کارآگاهان دریافتند سرایدار افغانستانی برج به نام «نظیر» 30 ساله از تاریخ ۱۲ فروردین به بهانه دیدن خانواده‌اش در یکی از شهرهای شمالی آنجا را ترک کرده و دیگر بازنگشته است.شاکی گفت: نظیر از 4 سال قبل برای انجام کارهای نظافت و خرید به خانه اغلب ساکنان برج رفت و آمد داشت و در ماه چندین بار نیز برای نظافت به خانه‌ ما می‌آمد.

بدین ترتیب کارآگاهان با بهره‌گیری از روش‌های کشف علمی جرم توسط مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ مطمئن شدند که عامل سرقت همین مرد سرایدار است. اما وقتی به مخفیگاه نظیر رفتند، متوجه شدند او از ایران گریخته و به کشور خود برگشته است.ردیابی‌ها برای دستگیری وی ادامه داشت تا اینکه با گذشت حدود یک سال از سرقت، پلیس با خبر شد که سرایدار افغانستانی به ایران برگشته است. با مشخص شدن این موضوع، مخفیگاه نظیر در یکی از شهرهای جنوبی شناسایی و متهم درعملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شد.در تحقیقات اولیه سارق منکر هرگونه سرقت از خانه شاکی شد اما در ادامه تحقیقات و با ارائه مدارک پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: با ساخت کلید یدک از در ورودی آپارتمان در یک فرصت مناسب با توجه به ایام تعطیلات و خلوت بودن برج مسکونی حوالی ساعت چهار بامداد وارد آپارتمان شدم. به سراغ گاوصندوق رفته و پس از تخریب آن، وسایل با ارزش را سرقت کردم. برای تغییر مسیر تحقیقات پنجره بالکن را تخریب کرده و فردای آن روز به بهانه بازدید و سرکشی به خانواده‌ام که در یکی از شهرهای شمالی کشور بودند و با معرفی فرد دیگری به عنوان جایگزین خودم از برج مسکونی خارج شدم. بلافاصله اموال را به یکی از همشهریانم به نام امجد ۶۰ ساله به مبلغ ۲۰ میلیون تومان فروخته و به کشور افغانستان متواری شدم.با دستگیری خریدار اموال مسروقه او گفت: اموال را به طلا فروشی واقع در یکی از شهرستان‌های غربی استان تهران به مبلغ ۶۰ میلیون تومان فروخته‌ام که ۲۰ میلیون تومان آن را به سارق دادم.بدین ترتیب هر دو متهم در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

نظر شما