شناسهٔ خبر: 33468866 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حجم اینترنت اپراتورهای ثابت ۵ درصد افزایش می‌یابد

ایسنا : اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات اینترنت ثابت ملزم شدند حجم مصرف منصفانه در خدمات اینترنتی خود را بدون دریافت هزینه، حداقل پنج درصد افزایش دهند. یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران بسته‌های اینترنتی، احتمال کمتر بودن حجم اینترنت دریافتی نسبت به حجم خریداری‌شده است. در واقع کم‌فروشی اینترنت یکی از مسائلی است که کاربران شرکت‌های اینترنتی همواره گوشه ذهن خود دارند. اخیرا محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- برخی از این کم‌فروشی‌ها را تایید کرد. پس از اعلام وزیر ارتباطات درباره کم‌فروشی شرکت‌های اینترنتی، حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - از کم‌فروشی پنج تا هشت درصدی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت خبر داد و اعلام کرد که این شرکت‌ها باید فرآیندهایشان را اصلاح و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پس از اعلام رگولاتوری اکثر این شرکت‌ها ضمن اعتراض به موضوع، مستندات زیادی مبنی بر عدم کم‌فروشی به سازمان ارائه کرده‌اند، گفت: رگولاتوری نیز این مستندات را بررسی و در برخی موارد اندازه‌گیری مجدد انجام داده است که نتایج نهایی اندازه‌گیری‌های جدید اطلاع‌رسانی می‌شود. در این راستا چهارشنبه گذشته جوشقانی با بیان اینکه صیانت از حقوق مشترکان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزیر ارتباطات و رگولاتوری است، اعلام کرد: در پی اطلاعیه‌های قبلی رگولاتوری درباره مغایرت بسته‌های اینترنتی فروخته شده با میزان تحویل شده به مشترکان، اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات اینترنت ثابت از امروز حداقل ۵ درصد به حجم مصرف منصفانه بسته‌های اینترنتی مشترکان اضافه می‌کنند.

این افزایش بدون دریافت هزینه اضافی و به منظور جبران حقوق مشترکان در دستور کار اپراتورها قرار گرفته است. وی درباره مغایرت حجم بسته‌های اینترنتی اظهار کرد: پس از اعلام قبلی رگولاتوری در این‌خصوص و با بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده، وجود این مغایرت به‌طور میانگین حداقل ۵ درصد تایید شد و به‌رغم توضیح ارائه شده از سوی اپراتورها مبنی بر عوامل موثر بر این موضوع، مستندات ارائه‌ شده به دلیل عدم ارتباط با مصرف‌کننده مورد قبول واقع نشد. فلاح‌جوشقانی تصریح کرد: برخی اختلالات و اشکالات شبکه و سرباره‌های ناشی از پروتکل‌های اینترنتی باعث عدم تحویل کامل سرویس‌های خریداری‌شده به مشترکان شده و این موضوع به‌صورت عمدی و برنامه‌ریزی‌شده انجام نشده است. رگولاتوری به موضوع رسیدگی کرده و اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات اینترنت ثابت ملزم شدند علاوه بر رفع این اشکالات، به منظور حمایت از حقوق مشترکان و جلب رضایت آنان، حجم مصرف منصفانه در خدمات اینترنتی خود را بدون دریافت هزینه، حداقل ۵ درصد افزایش دهند.

نظر شما