شناسهٔ خبر: 33468798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیپلمات سابق انگلیس: هیچ دولت عاقلی پیشنهادات ترامپ را نمی پذیرد

تهران- ایرنا- سفیر سابق انگلیس در سوریه با انتقاد از رویکرد سیاست خارجه آمریکا گفت: هیچ دولت عاقل و دارای منطقی با پیشنهادات ترامپ موافقت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

«پیتر فورد» در پی سفر نخست وزیر ژاپن به ایران» در مصاحبه با اسپوتنیک افزود: سفر آبه شینزو به تهران در حقیقت برای انتقال پیام ترامپ به ایران صورت گرفت.

فورد در ادامه اظهار داشت: دولت آمریکا در حالی خواهان گشودن باب گفت وگو با ایران است که هیچ تمایلی برای کاهش فشارهای حداکثری خود بر اقتصاد این کشور نیست.

تحلیلگران می گویند، نخست وزیر ژاپن در سفر به تهران طرحی از طرف دولت ترامپ به ایران برای آغاز مذاکرات پیشنهاد کرده است.

در راستای سفر آبه به تهران دو نفتکش که یکی از آنان متعلق به شرکت ژاپنی بود در آب های دریای عمان دچار آتش سوزی بزرگی شدند. دولت ترامپ بلافاصله بدون ارائه هیچگونه سند و مدرکی ایران را متهم اصلی این حادثه معرفی کرد.

فورد در ادامه تاکید می کند که وزارت دفاع آمریکا به شدت از فعالیت های جنگ طلبانه «جان بولتون» مشاور ارشد کاخ سفید و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا خشمناک است زیرا وضعیت تشدید نظامی میان ایران و آمریکا وضعیت نامساعدی برای پنتاگون برقرار کرده است.

فورد همچنین تاکید می کند که پنتاگون باید نگران باشد زیرا با این رویه ایران حق پاسخگویی به این اقدامات خصمانه آمریکا را دارد.

سفیر سابق انگلیس می گوید، چطور آمریکا انتظار دارد که تمام مجاری فروش نفت خام ایران را مسدود کند و در مقابل ایران اجازه دهد تانکرهای نفتی به راحتی با عبور از ایران به تجارت خود ادامه دهند.

محمد جواد ظریف وزارت خارجه ایران به تازگی در پیامی توییتری تاکید کرد، اقدامات یکجانبه ایالات متحده از جمله تروریسم اقتصادی‌اش علیه ایران، تنها دلیل ناامنی و تنش تازه در منطقه است.

شبک ۱۶۲۵

نظر شما