شناسهٔ خبر: 33468718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پنتاگون: علیه ایران، ائتلاف جهانی می‎‌سازیم

سرپرست وزارت دفاع آمریکا از تلاش برای ائتلاف سازی علیه ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که تمرکز وی، «جان بولتون» و «مایک پمپئو» بر ایجاد یک ائتلاف بین المللی درباره ایران است.

«پاتریک شاناهان» این مطلب را روز جمعه در جمع خبرنگاران در ادامه فضاسازی روانی آمریکا بدنبال ناکامی فشار حداکثری بر ایران و متهم کردن این کشور به دخالت در حادثه آتش سوزی نفتکش ها در خلیج عمان مطرح کرد.

وی افزود: من قبلاً بر این نکته تأکید داشتم که باید به توافق بین المللی دست یابیم. هنگامی که به وضعیت نگاه می کنید، یک کشتی نروژی، ژاپنی، سعودی و امارات متحده عربی وجود دارند.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: ۱۵ درصد نفت جهان از طریق تنگه هرمز می گذرد و بدیهی است که ما باید برنامه های احتمالی را در صورت بدتر شدن وضعیت در نظر بگیریم، اما نیازمند گسترش دادن حمایت های بین المللی در این شرایط هستیم.

شاناهان روز پنج شنبه هم در یادداشت های توئیتری خود نوشته بود که ما به دنبال درگیری نیستیم و تمرکز ما بر دیپلماسی با ایران است.

وی مدعی شده بود: همان گونه که مایک پمپئو وزیر خارجه گفت، تمرکز دولت آمریکا بر روی دیپلماسی به منظور حرکت بر یک توافق جامع است که صلح و امنیت را ایجاد کند.

مقامات آمریکایی پس از ناکامی از شنیدن پاسخ مثبت به پیام ارسالی از طریق آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، در اقدامی هماهنگ کوشیدند به سرعت حادثه ای که همزمان با این دیدار رخ داد را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند و در تمامی بیانیه ها بر این نکته تاکید داشتند که ما از همه راه ها و افزایش فشار استفاده خواهیم کرد تا ایران را به میز مذاکره بیاوریم.

پیش از این محمد جواد ظریف در سفر به نیویورک و گفت و گو با رسانه های آمریکایی هشدار داده بود که "تیم ب" متشکل از جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی در پی کشاندن ترامپ به جنگ با جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام

نظر شما