شناسهٔ خبر: 33468532 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

شان باشگاه استقلال را پایین آورده‌ایم/ باشگاه برای هوادار است/ چرا باید فایل صوتی مجیدی پخش شود؟

علی فتح‌الله‌زاده در تازه ترین مصاحبه خود در مورد مشکلات و حواشی تیم استقلال تهران صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی فتح‌الله‌زاده،مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: وقتی وارد بحث تخصصی ورزش می‌شویم انتطار داریم طرف مقابل هم کار را کارشناسی ببیند و فکر نکند کسی مغرضانه رفتار می‌کند. ما جزئی از خانواده استقلال هستیم و کرامت انسانی باید سرلوجه کارمان قرار بگیرد.

هیچ قصد و غرضی نداریم و دلسوز استقلال هستیم

او گفت: ما خودمان پشت پا می‌اندازیم و تیم را زمین می‌زنیم، اما دنبال مقصر می‌گردیم. وینفرد شفر در استقلال بد کار نکرد و تیم استقلال قهرمان نیم فصل دوم شد. مگر می‌توان گفت شفر بد کار کرده است.

امکان برد ما مقابل پدیده ۸۰ درصد بود

مدیرعامل اسبق استقلال بین کرد: چرا باید روز بازی با پدیده بگوییم شفر اخراج می‌شود و تمرکز تیم را به هم بزنیم. اگر پدیده را می‌بردیم قهرمان می‌شدیم. اگر قصد برکناری شفر را داشتیم باید پس از دربی این کار را انجام می‌دادیم. فتحی نباید اجازه بدهد همان جریانی که تمرکز شفر را از بین برد تمرکز استراماچونی را به هم بریزد.

فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: من از وزارت ورزش گلایه دارم، اما همیشه آدم منصفی هستم و اگر به من ظلمی بشود ظلم نمی‌کنم. زمان من وزیر و رئیس جمهور پرسپولیسی بودند، اما قهرمان شدیم. البته احمدی نژاد استقلالی بود، اما دوره‌های قبلی که با قلعه نویی، حجازی، مظلومی زرینچه و حتی ابراهیم طالبی قهرمان شدیم روسای سازمان تربیت بدنی پرسپولیسی بودند.

شان باشگاه استقلال را پایین آورده ایم

او تاکید کرد: خیلی از افرادی که اخیرا عضو هیئت مدیره استقلال شده اند به من التماس می‌کردند تا حکم مشاوری از من بگیرند، اما همین افراد اکنون عضو هیئت مدیره شده اند. امروز می‌خواستم تلفن فتحی را بلاک کنم چرا که برخی افراد از من پیش او چغلی می‌کنند.

من با وزیر درگیر می‌شوم و باج به مدیرعامل نمی‌دهم

او اظهار داشت: اکنون از داخل باشگاه لطمه می‌خوریم. فرهاد مجیدی با یکی از اعضای باشگاه صحبت کرده است. با من و نظری جویباری و خیلی‌های دیگر صحبت نکرده که بگوییم فردی خارج از باشگاه فایل او را پخش کرده است.

چرا باید فایل صوتی مجیدی پخش شود؟

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: من باشگاهی که قرارداد بازیکنش در رسانه‌ها منتشر می‌شود جارو می‌کشم و همه را بیرون می‌اندازم. فتحی کاری کرده است تا مجیدی، خطیر و مظلومی دنبال یارگیری افتاده اند در حالی که این کار وظیفه مدیرعامل است.

باشگاه استقلال برای هوادار است و باید هوادار محور باشد

او تصریح کرد: می‌گویند به هوادار خط داده اند، اما خود مدیران باشگاه با عملکرد ضعیفشان عامل خط گرفتن هوادار می‌شوند. چرا پرسپولیسی‌ها که ۳ سال است قهرمان می‌شوند نمی‌گویند خط داده ایم و خط گرفته ایم.

۴ میلیارد به تیام ندادید اما ۱۰ میلیارد به گرو دادید

فتح‌الله‌زاد خاطر نشان کرد: تیام بود استقلال قهرمان آسیا می‌شد. تیام با آن کیفیت خوب از استقلال رفت، اما چه بازیکنانی جانشین او شدند. ۲ ماه است گیر یک مربی هستیم. باید یک نفر را دنبال مربی بفرستند و بقیه را دنبال بازیکن.

مدیرعامل اسبق استقلال همچنین بیان کرد: در باشگاه استقلال یک نفر قرارداد بازیکن را بیرون می‌دهد و یک نفر فایل صوتی مربی را که این کار فاجعه است. افرادی که مقصر هستند باید همین الان از هوادار عذرخواهی کنند.

اشکال کار این است که مربی را الان آورده اند

فتح‌الله‌زاد اظهار داشت: مربی جدید می‌گوید من برای نتیجه گیری فرصت می‌خواهم. آیا قدرت دارید یک سال فرصت به استراماچونی بدهید و جلوی اعتراض هوادار بایستید؟ ۸۰ درصد بازیکنان را باید کمیته فنی جذب کند و ۲۰ درصد را سرمربی. چرا وقتی نمی‌توانید به اعضای کمیته فنی اختیار بدهید آن‌ها را می‌آورید.

او گفت: پرویز مظلومی برای استقلال سرمایه است و فرهامد مجیدی بازیکن او بوده است. چرا کاری می‌کنید مجیدی جلوی سرمربی و پیشکسوت خود بایستد.

وزیر ورزش چوب می‌خورد، اما مقصر اصلی نیست

مدیرعامل اسبق استقلال تصریح کرد: این همه بازیکن خارجی و مربی در سال‌های اخیر از استقلال رفته اند. این باشگاه به ۱۰ - ۱۱ بازیکن و مربی خارجی بدهکار است، اما یک نفرشان در زمان مدیریت من نبوده است. رئیس مجمع باید ورود کند و بگوید چرا ۷۵ میلیارد که پول یک فصل باشگاه است به این ۱۰ -۱۱ نفر بدهکار شده اید.

او ادامه داد: مصاحبه‌های اعضای هیئت مدیره کمکی به استقلال نمی‌کند و تیم را به هم می‌ریزد. مدیرعامل باید همه جا حضور داشته باشد و پاسخگوی برد و باخت باشد. به فتحی گفتم سکوت تو کار را آرام نمی‌کند و باید حرف بزنی.

فتح‌الله‌زاد یادآور شد: یادتان می‌آید آندو تیموریان را زمانی که سقف قرارداد‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون بود با ۲ میلیارد تومان به استقلال آوردم و مقابل همه ایستادم؟ همین الان هم بیایم برای موفقیت استقلال هزینه می‌کنم. استقلال و پرسپولیس تیم محلات نیستند و باید برای آن‌ها که می‌خواهند قهرمان شوند هزینه کرد. با بازیکن یک میلیاردی نمی‌توان قهرمان شد و باید هزینه کرد. استقلال ۶۰ میلیارد درآمد دارد، اما ۷۵ میلیارد باید طلب خارجی‌ها را بدهد.

او گفت: دوستان ما آنقدر بد کار کرده اند که من که خوب هم کار نکرده ام عزیز هوادار هستم. اگر من می‌توانم به این همه آدم خط بدهم چرا اینجا هستم؟ من نهایت بتوانم به ۵ هزار نفر خط بدهم نه ۵۰ هزار نفر. دوست مدیران استقلال هستم و نباید از تشویق کردن من ناراحت باشند بلکه باید عملکردشان را درست کنند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال بیان کرد: اگر می‌خواستید فرهاد را انتخاب نکنید دست کم اجازه می‌دادید او بازیکن را انتخاب کند چرا که او بازیکن خوب می‌آورد. خجالت می‌کشم بگویم چه افرادی مشغول مذاکره با بازیکنان استقلال هستند. از هواداران خواهش می‌کنم به مدیریت فرصت بدهند.

نظر شما