شناسهٔ خبر: 33468520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فضل‌اللهی در گفتگو با آنا:

جهش آموزش عالی کشور مدیون فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم جهش آموزش عالی کشور را مدیون فعالیت علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -

سیف‌الله فضل‌اللهی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به سی و هفتمین سال راه‌اندازی و فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جهش آموزش عالی مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: قبل از انقلاب نگاه اکثریت برای ادامه تحصیلات سفر به خارج کشور بود که این خود از لحاظ هزینه‌ای و فرهنگی تأثیرات منفی زیادی برای کشور داشت و منابع کشور را هدر می‌داد.

وی افزود:‌ معمولاً دیدگاهی که فارغ‌التحصیلان در خارج تحصیل‌کرده با خودشان می‌آوردند، همسو با فرهنگ و ارزش‌های جامعه نبود؛ اما امروز افتخار ما این است که با همت دانشگاه آزاد اسلامی در هر شهری حتی شهرهای کوچک می‌شود دکتری تخصصی گرفت، این موضوع در توسعه و بهسازی منابع انسانی و تربیت مدیریت مورد نیاز کشور  به‌ویژه در حوزه‌های تخصصی بسیار تأثیرگذار و تعیین‌کننده است.

دانشگاهی می‌تواند موفق باشد که در ارائه خدمات، نگاهش نه‌ فقط علمی بلکه اجتماعی باشد، دانشگاه آزاد اسلامی در این برهه مدیریت جدید نگاه بسیار منطقی و کاربردی به جامعه دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه در استان قم اکثر مدیران ارشد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: در حوزه پزشکی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هفت دانشگاه بیشتر وجود نداشت که بتوانند پزشک تربیت کنند، پزشکان اغلب از کشورهای هند، مالزی، اندونزی و پاکستان می‌آمدند و بیماران ما را درمان می‌کردند؛ اما اکنون در واحد قم یک هزار و 500 پزشک تربیت شده دارد. از طرف دیگر در سطح کشور فقط دانشگاه آزاد اسلامی ده‌ها دانشکده پزشکی فعال دارد که این تحول بسیار موفقی در ارائه خدمات آموزش عالی بوده است.

فضل‌اللهی خاطرنشان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین رتبه‌بندی‌های اعلام شده اغلب در رتبه‌های برتر قرار گرفته و تولیدات، مقالات علمی و هر آنچه که به نام خدمات علمی بوده از طریق دانشگاه آزاد در دنیا مطرح می‌شود و این یکی از توفیقات بزرگی است که در سطح علمی دنبال می‌کنیم.

وی درباره دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی به آنا گفت: دانشگاهی می‌تواند موفق باشد که در ارائه خدمات، نگاهش نه‌ فقط علمی بلکه اجتماعی باشد، دانشگاه آزاد اسلامی در این برهه مدیریت جدید نگاه بسیار منطقی و کاربردی به جامعه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد:‌ پیوند جامعه و دانشگاه منجر به این می‌شود که مسائل اجتماعی جامعه از طریق دانشگاه حل‌وفصل شود. این یعنی آمدن علم در عرصه مدیریت جامعه که این مهم‌ترین ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی است هرچند ویژگی‌های دیگری هم از قبیل ارزشی، انقلابی و اخلاق‌مداری دارد؛ اما رویکرد اصلی آن کمک آموزش عالی برای همراه‌شدن با جامعه است.

فضل‌اللهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در فرایند روبه‌جلو باید مسیر فرهنگی خودش را ادامه دهد و سعی کند با پایش رشته‌های تخصصی دانشگاهی به‌نحوی جلو برود که کاربردی بودن علوم دانشگاهی برای حل مسائل کشور در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه جدی نگرفتن کارآفرینی، توسعه، کار و اشتغال باعث یأس و ناامیدی در جامعه می‌شود، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکرد در مرحله نخست موجب ایجاد مهارت بین دانشجویان این دانشگاه شده و در مرحله بعد زمینه‌سازی برای توسعه کارآفرینی را فراهم کرده که این رویکرد باعث ارتقای چندبرابری اثربخشی دانشگاه شده است.

انتهای پیام/4121/4062/

نظر شما