شناسهٔ خبر: 33468503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی درباره حمله به نفتکش‌ها هستیم

وزیر دفاع موقت آمریکا اعلام کرد در پی حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان، دولت آمریکا به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی برای شرایطی است که احتمال وخیم‌تر شدن اوضاع در آن وجود دارد.

صاحب‌خبر -

آمریکا: به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی درباره حمله به نفتکش‌ها هستیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا اعلام کرد در پی حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان، دولت آمریکا به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی برای شرایطی است که احتمال وخیم‌تر شدن اوضاع در آن وجود دارد.

شاناهان گفت جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور درباره این هدف توافق دارند.

شاناهان پیشتر نیز در پاسخ به سوالی درباره احتمال اعزام نیرو یا تجهیزات نظامی بیشتر به خاورمیانه گفت: «همانطور که می‌دانید ما همواره در حال برنامه ریزی احتمالات مختلف هستیم.»

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: «زمانی که شما به اوضاع نگاه می‌کنید، یک کشتی نروژی، یک کشتی ژاپنی، پادشاهی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ۱۵ درصد از جریان نفت جهان از طریق تنگه هرمز عبور می‌کند.»

وی افزود: «بنابراین ما باید طرح‌های احتمالی برای شرایطی که اوضاع وخیم‌تر شود ایجاد کنیم. ما همچنین باید حمایت بین‌المللی خود از این اوضاع را گسترش دهیم.»

صبح پنجشنبه گذشته ۲۳ خردادماه، شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دو انفجار مهیب در داخل آب‌های دریای عمان خبر داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد دو نفتکش غول‌پیکر (سوپر تانکر) حامل نفت خام در این انفجار‌ها هدف حمله قرار گرفتند. گفته می‌شود بنادر پاکستان و عمان از این دو نفتکش پیام درخواست کمک دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما