شناسهٔ خبر: 33468410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازگشت واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گلخانه‌ای به چرخه تولید

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بازگشت ۱۲۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال گلخانه‌ای به چرخه تولید و اشتغال در اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن مصطفایی در بازدید از مراکز و واحدهای تولیدی فعال شده در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۰ واحد تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال به عرصه تولید و اشتغال بازگشته و برخی از این واحد‌ها چندین سال بود که به صورت غیرفعال به حال خود رها شده بودند.

وی از پرداخت تسهیلات یارانه‌دار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به سرمایه‌گذاران در استان اردبیل خبر داد و افزود: تعهد سازمان جهاد کشاورزی برای اشتغال در سال گذشته ۵ هزار نفر بود که توانستیم بیش از سقف تعهداتمان اشتغال را در بخش کشاورزی ایجاد نمائیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال در سال‌جاری در راستای دستورالعمل موسوم به تبصره ۱۸ می‌باشد که امسال نیز همانند سال‌های گذشته اساسی‌ترین قدم‌ها در راستای رونق تولید شناسایی و فعال کردن واحد‌های تولیدی نیمه فعال و غیر‌فعال و راکد با رویکرد ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

مصطفایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید محصولات گلخانه‌ای در ۳۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بخش توسعه گلخانه‌ها علاوه برافزایش محصول در واحد سطح و مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی کارآفرینی بسیار در سطح بالا و چشمگیری را دارد که همین امر می‌تواند در بکارگیری جوانان تحصیل کرده در این بخش نقش موثری را ایفا نماید.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذارانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در بخش ایجاد گلخانه هستند می‌توانند با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی محل سکونت خود درخواست کتبی را ارائه و پس از طی مراحل قانونی از مزایای تسهیلات کم‌بهره و مشاوره‌های کارشناسی استفاده نموده و قدم موثری در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال دراستان بردارند.

انتهای پیام/3463/526/خ

نظر شما