شناسهٔ خبر: 33468005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۱۰ درصدی هزینه بیمه کشتی‌ها برای تردد در خلیج فارس

شرکت‌های بیمه‌کننده اعلام کردند به دلیل حادثه روز پنجشنبه برای ۲ نفتکش در دریای عمان هزینه بیمه کشتی‌هایی که در خاورمیانه تردد می‌کنند دست کم ۱۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، شرکت‌های بیمه‌کننده اعلام کردند به دلیل حادثه روز پنجشنبه برای ۲ نفتکش در دریای عمان هزینه بیمه کشتی‌هایی که در خاورمیانه تردد می‌کنند دست کم ۱۰ درصد افزایش یافته است.

حادثه روز پنجشنبه برای ۲ نفتکش پیشتر نیز نگرانی‌ها درباره کاهش جریان نفت خام از یکی از مهمترین مسیر‌های کلیدی کشتی رانی جهان را افزایش داده بود و همین موضوع باعث افزایش ۴.۵ درصدی قیمت نفت خام شده بود.

این حادثه حتی سبب شده تا برخی شرکت‌هایی که نفتکش دارند هرگونه رزرو نفتکش برای حمل نفت از کشور‌های حاشیه‌ای خلیج فارس را لغو کنند.

از سوی دیگر، هزینه حمل نفت توسط سوپر نفتکش‌ها از کشور‌های حاشیه‌ای خلیج فارس به کشور‌های آسیایی در روز پنجشنبه از ۱۳ هزار دلار در روز، افزایشی ۲ هزار دلاری داشته باشد.

صبح پنجشنبه گذشته ۲۳ خردادماه، شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دو انفجار مهیب در داخل آب‌های دریای عمان خبر داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد دو نفتکش غول‌پیکر (سوپر تانکر) حامل نفت خام در این انفجار‌ها هدف حمله قرار گرفتند. گفته می‌شود بنادر پاکستان و عمان از این دو نفتکش پیام درخواست کمک دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما