شناسهٔ خبر: 33467264 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۹۰۸ نجاتگر هلال احمر در سواحل خزر مستقر می شوند

صاحب‌خبر -
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از استقرار ۹۰۸ نجاتگر به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی حوادث دریایی در سواحل خزر خبر داد و گفت: این شمار امدادگر و نجاتگر از روز جمعه ۳۱ خرداد تا پایان شهریور به مسافران تابستانی استان‌ های شمالی کشور خدمات امدادی ارائه خواهند کرد.

مرتضی سلیمی در گفتگو با ایرنا افزود: این نیروهای متخصص در اجرای «طرح ساحلی امداد و نجات» در سه استان گلستان، گیلان و مازندران در سواحل دریایی خزر مستقر شده‌اند.

وی توضیح داد: نیروهای متخصص امدادی به منظور ارائه خدمات امداد و نجات به افراد گرفتار در حوادث احتمالی دریای خزر به علت آشنا نبودن مسافران تابستانی با وضع ساحل، ویژگی‌های موج، وجود جریان‌های شکافنده مرگبار و بستر خزر با ایجاد ۲۹ پایگاه و پست امدادی و شناسایی ۶۴۳ منطقه ممنوعه (خطر آفرین) شنا در سواحل خزر در این مناطق مستقر خواهند شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح ساحلی امداد و نجات ۹۴ روزه در سه استان گلستان، گیلان و مازندران نیروهای امدادرسان هلال احمر از توان عملیاتی ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۵۵ دستگاه موتورلانس، ۶ فروند قایق و ۶ فروند جت اسکی استفاده خواهند کرد.

سلیمی اضافه کرد: این نیروهای امدادرسان که آموزش‌های تخصصی امداد و نجات را در مراکز آموزشی معتبر داخلی طی کرده‌اند، در صورت ایجاد وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده برای مسافران تابستانی در سواحل نزدیک دریایی استان‌های شمالی خدمات امداد و نجات دریایی را ارائه خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما