شناسهٔ خبر: 33466399 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ضرغامی:

مردم نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی هستند/ مدیران فرهنگی به تفاوت ها و قابلیت های فضای مجازی توجه کنند

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: مدیران فرهنگی به ویژگی ها و تفاوت های فضای مجازی توجه و از قابلیت ها و ظرفیت های آن در جهت پاسخ به شبهات و ترویج ارزشها و آرمان های انقلاب استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، عزت الله ضرغامی در همایش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تبیین کارآمدی و ظرفیت های فضای مجازی گفت: سواد رسانه ای و مهارت های فنی در فضای مجازی دو مقوله متفاوت و مجزا است که برای انتقال پیام و تولید محتوا باید این دو حوزه را تقویت کرد و از ویژگی های مخاطبان فضای مجازی آگاه بود و نسبت به این فضا و قابلیت ها و شرایط آن شناخت کامل داشت.

وی اظهار داشت: فضای مجازی، همه مناسبات، تعاملات و رفتارهای بشری را متفاوت کرده است. نوع استدلال و حتی استفاده از کلمات و واژه ها در این فضا، متفاوت شده و مدیران فرهنگی باید این ویژگی ها و تفاوت ها را بشناسند و به آن توجه داشته باشند.

عضو عالی شورای  فضای مجازی کشور در ادامه متذکر شد: امروز باید این فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی در اختیار علما و دانشمندان و مدیران فرهنگی باشد.

ضرغامی اضافه کرد: در دنیای دیجیتال، هم به حوزه فنی و هم به حوزه محتوایی باید توجه شود. در حوزه تولید محتوا، باید بسته های محتوایی کوتاه و مؤثر تولید گردد و با جذابیت های فنی و به صورت دیجیتال در اختیار مخاطب قرار گیرد و این روش های روزآمد باید در تبلیغات ما به کار گرفته شود.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه صدها و میلیونها مبلغ در فضای مجازی فعالیت می کنند و محتواهای متعددی با استفاده از فن آوری های دیجیتال منتشر می شود تاکید کرد: ما باید با درک آخرین وضعیت محتوایی و تبلیغاتی با سایر فعالان فضای مجازی، رقابت کنیم و بنابراین باید با این فضا آشنا باشیم.

وی تصریح کرد: سواد رسانه ای و مهارت های فنی رسانه ای با هم متفاوت است و باید هر دو را برای تولید محتوا و پیام در این فضا به کار گرفت.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد:جنس کار در فضای مجازی و رفع شبهات و پاسخ به شبهات در خصوص انقلاب و آرمان ها و ارزش های آن خیلی حساس و متفاوت از فضای حقیقی است، پس باید روح حاکم بر این فضا را درک کرد و ویژگی های آن را شناخت.

ضرغامی با بیان این که سلاح هسته ای در قاموس نظام جمهوری اسلامی نیست گفت: ما در حوزه دست یابی به علوم هسته ای و کاربردهای صلح آمیز آن و همچنین در حوزه های مختلف اطلاعاتی و تکنولوژی تلاش می کنیم و توانسته ایم اقتدار خود را در جهان حفظ کنیم و در حوزه های مختلف علمی، با کشورهای پیشرفته دنیا برابری کنیم. در فضای مجازی نیز باید همین گونه باشیم و خود را با پیشرفت های این حوزه تطبیق دهیم و پا به پای مخاطب پیش برویم و با سایر فعالان این فضا، رقابت کنیم.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: مردم نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی هستند و ضروری است در تجمعات مردمی و راهپیمایی ها، جلوه های ویژه و حضور گسترده مردم به نحوه شایسته در رسانه ها منعکس شود.

انتهای پیام

نظر شما