شناسهٔ خبر: 33465190 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روسیه: سیاست ضد ایرانی آمریکا باعث تشدید تنش‌ها در دریای عمان شده است

وزارت خارجه روسیه با هشدار درباره هرگونه نتیجه‌گیری شتابزده درباره حادثه دریای عمان اعلام کرد که سیاست ضد ایرانی آمریکا باعث تشدید تنش‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سیاست ضد ایرانی آمریکا باعث تشدید تنش‌ها در دریای عمان شده است.

همچنین این وزارتخانه درباره هرگونه نتیجه‌گیری شتابزده درباره حادثه روز گذشته در دریای عمان پیش از تحقیقات بین‌المللی هشدار داد و تاکید کرد پیش از آنکه این تحقیقات تکمیل شود نتاید هیچکسی را مقصر اعلام کرد.

روز گذشته نیز کاخ کرملین با بیان اینکه هنوز برای قضاوت درباره اینکه چه کسی عامل حمله به دو کشتی در دریای عمان است زود است درباره نتیجه‌گیری‌های شتابزده در این خصوص هشدار داد. 

بیانیه کرملین اندکی بعد از آن منتشر شده که یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته «بسیار محتمل» است ایران مسئول حمله به این دو نفت‌کش باشد. 

منابع خبری صبح روز پنجشنبه (23 خرداد/ 13 ژوئن) گزارش‌هایی از وقوع انفجار در دو نفتکش در دریای عمان منتشر شد که ادعا شده «هدف حمله قرار گرفته‌اند.»

جزئیات منتشر شده از این حادثه حاکی است نفت‌کش «فرونت التر» با پرچم جزایر مارشال و «کوکوکا کاریجس» با پرچم پاناما به ترتیب حامل محموله‌های «اتانول» و «متانول» بوده‌اند. 

نفتکش اول مدتی پس از بارگیری در بندر ابوظبی دچار سانحه شده و کشتی دوم از «الجبیل» عربستان راهی سنگاپور بوده است. 

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌ است. این حادثه همزمان با سفر «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن به تهران رخ داده است.   

انتهای پیام/.

نظر شما