شناسهٔ خبر: 33464292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

معاون سیاسی وزیر کشور در سفر استانی به قزوین مطرح کرد:

کارآمدی، انسجام و ثبات، مهم ترین مسایل نظام در شرایط کنونی محسوب می شوند/ وظیفه معاونت سیاسی، تقویت احزاب و توسعه تحزب است

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین اعلام کرد: با انسجام و حفظ وحدت می‌توان مسائل را حل کرد، اگر با هم باشیم دشمن عقب نشینی می‌کند و برای اینکه در مقابل قلدری آمریکا بایستیم باید انسجام خود را حفظ کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین گفت: تکلیف و وظیفه معاونت سیاسی وزارت کشور تقویت احزاب و توسعه تحزب است و رویکرد ما این است تا فضا و زمینه های لازم را برای تحقق این هدف فراهم کنیم. عرف تصریح کرد: وزارت کشور دو وظیفه ذاتی اصلی  یعنی سیاست داخلی و امنیت داخلی دارد. 
عرف با اشاره به این که در عرصه جامعه شناسی سیاسی، از نقش نیروهای اجتماعی در قدرت و سیاست بحث می شود، بر وظیفه جامعه مدنی یعنی گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی و احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی و مردم نهاد برای انتقال خواست و نظر مردم به حاکمیت تاکید کرد. وی افزود: بر این اساس این ضرورت جدی وجود دارد که صاحبنظران و فعالان حوزه های مختلف همراه با مدیران، در خصوص نحوه تعامل جامعه مدنی و احزاب با دولت و اندیشیدن به راهکارهای موثر برای تقویت احزاب و توسعه تحزب تلاش کنند.
وی بیان کرد: آرامش، امنیت و آزادی و پیشرفت، کلیدواژه‌های انتخابی دولت دوازدهم است و ما اعتقاد داریم آزادی نباید مخل امنیت و نیز امنیت نباید مخل آزادی باشد و وجود تعادل بین این دو عنصر، بسیار ضروری است.
معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه گفت: با انسجام و حفظ وحدت می‌توان مسائل را حل کرد. اگر با هم باشیم دشمن عقب نشینی می‌کند و برای این که در مقابل قلدری آمریکا بایستیم باید انسجام خود را حفظ کنیم.
وی گفت: خروج امریکا از برجام اقدامی کاملا غیر قانونی بود که بدون هیچ بهانه‌ قابل قبولی انجام شد و امروز هم در شرایطی قلدری می‌کند که در یک دست شمشیر و در دست دیگر پیام مذاکره دارد که هرگز منطقی نیست و مذاکره در شرایط نابرابر و فشار، اساسا مذاکره نیست. بنابراین به نظر می‌رسد در این شرایط و در برابر این اقدامات ظالمانه، باید متحد باشیم و با انسجام در برابر ظالم بایستیم.
عرف اظهارداشت: در شرایط حساس کنونی، کارآمدی، انسجام و ثبات در کشور، مهم ترین مسایل در شرایط کنونی محسوب می شوند  و تلاش امریکا و دشمنان نظام این است که با سیاست فشار حداکثری علیه مردم و کشور، در نهایت مردم را از طریق افزایش نارضایتی ها نسبت به نظام ناامید کنند تا ثبات نظام را بر هم بزنند، اما این واقعیت وجود دارد که با ایستادگی و وحدت و حفظ انسجام و ثبات، ترامپ و امریکا عقب نشینی خواهد کرد.
رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در این شرایط همه باید نسبت به ظلم و ستم آشکار امریکا روشنگری کنیم و هنرمند با زبان هنر، سیاسیون با زبان سیاسی، ورزشکاران در میادین ورزشی و احزاب در محافل حزبی، از خوی تجاوز گری و ستمگری امریکا بگویند.
وی بیان کرد: برای آن که برای آیندگان شکست‌هایی مانند قرارداد ننگین ترکمانچای تکرار نشود امروز باید در برابر زیاده خواهی امریکا بایستیم و پشت سر رهبری اقتدار کشور را حفظ کنیم.
عرف با اشاره به برگزاری نشست فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در استان قزوین بیان کرد: این نشست بسیار ارزشمند و پربار بود و حضور نمایندگان گروه های مختلف، ظرفیت ارزشمند شما را در عرصه‌های مختلف به تصویر کشید.
معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور پیشنهاد کرد: با تشکیل سه کارگروه تخصصی در زمینه بررسی ابعاد مختلف موضوعات کارآمدی، انسجام و ثبات، و با استفاده از ظرفیت کسانی که در نشست امروز حضور داشتند می‌توان مشکلات و آسیب‌ها را شناسایی و منتقل کرد تا در تصمیم گیری ها از آن استفاده شود.

نظر شما