شناسهٔ خبر: 33463412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه لبنانی: آتش نفت کش ها، پیام های دیپلماتیک را به کام خود می کشد

بیروت- ایرنا- روزنامه "النهار" لبنان با اشاره به حادثه حمله به دو نفت کش در دریای عمان و همزمان شدن آن با سفر نخست وزیر ژاپن به تهران و به عبارت بهتر دیدار با رهبر ایران نوشت: آتش نفت کش ها پیام های دیپلماتیک را می سوزاند.

صاحب‌خبر -

النهار افزود: امنیت منطقه خلیج فارس به دلیل هدف قرار گرفتن دو نفت کش بزرگ در نزدیکی تنگه هرمز به لرزه درآمد؛ یکی از این نفت کش‌ها متعلق به نروژ بود که از عربستان سعودی بارگیری کرده و دیگری متعلق به ژاپن بود که در امارات متحده عربی بارگیری کرده بود.

این دو حمله یادآور جنگ نفت کش‌ها در روزهای نخست جنگ عراق- ایران در دهه هشتاد قرن گذشته است و ترس و نگرانی از توقف فعالیت دریایی در تنگه هرمز را دو چندان کرده است.

النهار در ادامه نوشت: حادثه این دو نفتکش در حالی است که یک ماه قبل چهار نفت کش در ساحل فجیره هدف قرار گرفتند؛ این وضعیت حاکی از این است که برخی طرف‌ها در صدد ارسال پیام‌های خاصی در اوج تنش بین آمریکا و ایران بر سر پرونده هسته‌ای و نقش منطقه‌ای ایران هستند.

همچنین باید در نظر داشت که حمله به دو نفت کش در دریای عمان چند ساعت پیش از دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر ایران صورت گرفت. این مقام ژاپنی در چارچوب تلاش کشورهای متعدد برای کاهش تنش منطقه‌ای و امکان گفت گو بین آمریکا و ایران راهی تهران شده است.

نظر شما