شناسهٔ خبر: 33462216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزیده اخبار نماز جمعه سراسر کشور/ لینک کامل/ به روز رسانی شد

از کجا معلوم بعد از مذاکره حرم امام رضا (ع) را ویرانه نکنند؟/ "ترامپ" نشانه‌ای از افول آمریکاست

60010

امروز ائمه جمعه سراسر کشور ضمن محکوم کردن واقعه تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، به موضوعاتی چون برجام، عدم مذاکره مجدد با آمریکا و توجه مسئولان به رونق تولید داخلی اشاره و تاکید کردند طبیعت کافران پیمان‌شکنی است و جمهوری اسلامی ایران با آمریکا هیچ‌گاه نه مذاکره می‌کند نه پیمانی می‌بندد.

صاحب‌خبر -

علم‌الهدی: از کجا معلوم بعد از مذاکره حرم امام رضا (ع) را ویرانه نکنند؟

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: روز چهارشنبه سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) بود. در سال ۱۳۴۴ قمری در مدینه قبور ائمه بقیع را تخریب کردند و اکنون سال ۱۴۴۰ قمری است و دقیقاً ۹۷ سال از خرابی و ویرانی بقیع می‌‎گذرد.

وی افزود: ظاهراً این بود که وهابی‌ها و لشکر ملک عبدالعزیز به عنوان جریان وهابیت شهر مدینه را فتح و قبور ائمه بقیع را تخریب کردند اما خراب کردن قبور ائمه بقیع در نتیجه تهاجم نظامی دشمن نبود، نتیجه یک مذاکره و معامله بود. وقتی وهابی‌ها مکه را گرفتند، شریف مکه که حاکم مکه و مدینه و حاکم حرمین بود، از مکه به مدینه فرار کرد. لشکر وهابی او را تعقیب کردند، مردم مدینه، شیعیان و سادات نخاوله لشکر عظیمی تشکیل دادند، با مردانگی و مقاومت در مقابل لشکر آل سعود، ملک عبدالعزیز و لشکر وهابی ایستادند و شکست سختی به وهابی‌ها دادند، عده زیادی از آن‌ها کشته شدند و شکست‌خورده برگشتند.

علم‌الهدی ادامه داد: دولت انگلیس و بریتانیا که آن روز سیاستش سلطه وهابیت بر حرمین شریفین بود، با شریف مکه وارد مذاکره شدند و بیان کردند مدینه شهر خشک با چند درخت خرما را بده، در مقابل دو کشور به تو می‌دهیم، عراق و اردن، تو و بچه‌هایت در این دو کشور حاکم شوید. شریف مکه هم بر حسب این معامله مدینه را تسلیم عبدالعزیز کرد و نتیجه این شد که وقتی بر مدینه مسلط شدند، حرم اهل بیت و قبور ائمه بقیع را ویران و سادات نخاوله را قتل عام کردند، عده‌ای را کشتند، زن‌ها و دختران آن‌ها را اسیر کرده و تا بیش ۵۰ سال آن‌ها را از تمام حقوق زندگی و حیات در مدینه محروم کردند، حتی برای درمان بیماری آن‌ها به پزشکان اجازه معالجه نمی‌دادند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: این نتیجه معامله و مذاکره بود. مذاکره بر سر ما این را در آورد. ائمه بقیع حرم داشتند. افراد قبل از نسل ما حرم ائمه بقیع را زیارت کرده بودند، آن‌ها بقیع را با خاک یکسان کردند، به خاطر یک معامله و مذاکره. این جریان غرب، اروپا و آمریکا با مذاکره و معامله به پیروزی میانبر در همه جا رسیدند، در این پیروزی فکر نکنید، مذاکره پیروزی بدون خونریزی است، بدون خونریزی برای آن‌ها بوده اما وقتی مسلط شدند، شدیدترین خونریزی‌ها را انجام دادند و قتل نسل راه انداختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: این نیست که فکر کنید مذاکره پیروزی بدون خونریزی بوده، این نتیجه مذاکره و معامله است. ۹۷ سال قبرستان بقیع و حرم چهار امام ویرانه و با خاک یکسان است، به خاطر یک مذاکره و معامله. از کجا معلوم این مذاکره‌ها و معامله‌ها که الان ساز می‌کنند، زمانی که به جایی برسد، حرم امام رضا (ع) بقیع نشود و اینجا را ویرانه نکنند. تازه آن روز دشمن از اسلام سیلی نخورده بود، الان که اروپا و آمریکا از اسلام سیلی خورده اگر با مذاکره بر ما مسلط شود، چه خواهد کرد؟ آن روز که سیلی نخورده بود، شیعه را قتل عام کردند، امروز که اروپا و آمریکا از اسلام سیلی خورده است.

وی با بیان اینکه به زمزمه‌های مسموم دشمنان، دست‌نشانده دشمنان و عوامل نفوذی دشمن در داخل کشور توجه نکنید، عنوان کرد: مذاکره مساله حل مشکلات اقتصادی ما نیست، راه میانبر آمریکا و اروپا برای سلطه بر ما، انقلاب و نسل ما است، نه اینکه ما از تحریم اقتصادی خلاص کنند، می‌خواهند خود را خلاص کنند. در جریان برجام به دنیا مانور دادند که جلوی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را با مذاکره گرفتند. با حرف زدن چندین هزار سانتریفیوژ ایرانی به حلب‌پاره مبدل شد، در چاله آب سنگین اراک بتون ریختند، فقط با حرف و پیروز شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان: با پیمان‌شکن سر میز مذاکره نخواهیم نشست

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه آمریکایی‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیستند و با پیمان‌شکن سر میز مذاکره نخواهیم نشست، تصریح کرد: باید به مقام معظم رهبری که از قرآن کریم الهام می‌گیرد و باقدرت سخنانش را در دنیا بیان می‌کند، افتخار کنیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، اظهار کرد: برخی می‌گویند تا سبک زندگی‌مان اروپایی نشود، پیشرفت نمی‌کنیم اما ما نمی‌توانیم مثل آن‌ها بشویم و ای‌کاش آن‌ها داشته‌های خود را می‌دانستند.

وی با بیان اینکه اما خمینی (ره) ما می‌توانیم را به شکل حقیقی عملی کرد و به دنیا نشان داد که ایران اسلامی بر روی پای خود می‌ایستد، تصریح کرد: ما باید بدانیم که امروز در کجا هستیم و چه اندوخته‌ای داریم که دشمن امروز از دستاوردهای ایران اسلامی به هراس افتاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیستند، تصریح کرد: سخنان مدبرانه و عالمانه مقام معظم رهبری در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن به‌واقع به دل نشست و شجاعت و عظمت مقام معظم رهبری و قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه آمریکایی که خود به پیمان‌شکنی مشهور است چگونه می‌خواهد بار دیگر عهد ببندد، عنوان کرد: طبیعت کافران پیمان‌شکنی است و جمهوری اسلامی ایران با آمریکا هیچ‌گاه نه مذاکره می‌کند نه پیمانی می‌بندد.

وی با بیان اینکه باید به مقام معظم رهبری که از قرآن کریم الهام می‌گیرد و باقدرت سخنانش را در دنیا بیان می‌کند، افتخار کنیم، خاطرنشان کرد: کافر و وفا به عهد ناشدنی است و به دنبال راضی کردن با زبان هستند درحالی‌که با عمق جان از طرف مقابل نفرت دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در پایان بیان کرد: با پیمان‌شکن سر میز مذاکره نخواهیم نشست.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه صنایع‌دستی در ایجاد روان سالم تأثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: انسان ازآنچه خودش درست می‌کند، لذت می‌برد و به آن می‌بالد.

وی اضافه کرد: امروز در دنیای صنعتی و در فضای کارخانجات یکی از مشکلات، مشکل روانی است زیرا این کارگر کارخانه کار مهارتی انجام نمی‌دهد؛ پیچ سفت کردن یا جابجایی وسیله که لذتی برای انسان ندارد و او را خسته می‌کند اما اگر کار توأم با ابتکار شود هم کار خواهد هم نشاط.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه نقش صنایع‌دستی در ایجاد سلامت روان مهم و باید بررسی شود، خاطرنشان کرد: آن‌کس که نقاشی را می‌کشد نه‌تنها موقع انجام دادن کار، لذت می‌برد بلکه هر زمان آن را ببیند بانشاط می‌شود.

وی ادامه داد: باید این نقش را جدی گرفت و تنها به بعد اقتصادی صنایع‌دستی نگاه نکند بلکه باید به‌سلامت روان و نشاط جامعه اهمیت دهیم.

امام جمعه ایلام: بهترین راه مقابله با دشمن مقاومت و ایستادگی است

امام جمعه ایلام با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، گفت: بهترین راه مقابله با دشمن مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای مقابله با ملت ایران از تمام روش‌ها مانند جنگ تحمیلی، فشار اقتصادی و تقویت نیروهای وابسته وارد شد، اما خدا یاور انقلاب بوده و دشمن به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز می‌خواهند از طریق مذاکره به اهداف شوم خود برسند، تصریح کرد: به امضا رسید اما ترامپ با اعمال تحریم‌های جدید برجام را نقض کرد والی ایران نشان داد که مردانه پای توافق ایستاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: هنگامی‌که پاره کردن برجام شعار کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا برای جلب آرا شد، و صحبت از پاره کردن برجام شد، مقام معظم رهبری فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم.

کریمی تبار با بیان اینکه هدف دشمن نابودی جمهوری اسلامی است، گفت: بهترین راه مقابله با دشمن مقاومت و ایستادگی است و شورای عالی امنیت ملی در این زمینه گام مهمی برداشت و اعلام کرد از تمام اختیارات خود در این زمینه هسته‌ای استفاده خواهیم کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن شینزو آبه، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با اقتدار کامل در این دیدار مواضع جمهوری اسلامی را به خوبی بیان کرد.

کریمی‌تبار در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک هفته جهاد کشاورزی از مردم خواست در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین: در شرایط تحریم باید بیشترین تلاش‌ها در راستای خودکفایی صورت گیرد

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمصطفی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به پیام نخست وزیر ژاپن از سوی ترامپ به مقام معظم رهبری گفت: مردان خدا در برابر مؤمنین متواضع هستند، اما در برابر کفار و زورگویان کرنش نخواهند کرد و با عزت می‌ایستند.

وی به دوران تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: در آن زمان نیز عده‌ای از آمریکا برای ملاقات با امام (ره) به ایران آمدند، اما امام (ره) اجازه ندادند، هواپیمای حامل گروه آمریکایی به ایران وارد شود و آن هواپیما بازگشت.

امام جمعه موقت ورامین گفت: مقام معظم رهبری اصلاً جواب پیام رئیس جمهور آمریکا را ندادند، ترامپ لیاقت ندارد، که به پیامش پاسخ داده شود.

وی در ادامه به تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: در شرایط تحریم باید بیشترین تلاش‌ها در راستای خودکفایی صورت گیرد.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه باید از همه ظرفیت و توان داخلی استفاده شود، گفت: نباید از توطئه‌های دشمنان غافل شد و به ویژه در دوران انتخابات باید هوشیار و مراقب توطئه چینی‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: قدرت‌های استکباری در ۴۰ سال گذشته تمام توان خود را به کار بستند، تا ملت ایران را شکست دهند، اما ملت دلیر و شجاع ایران هرگز از این تهدیدها ترسی ندارند و به خوبی می‌دانند، عقب نشینی سبب گستاخی بیش از پیش دشمن می‌شود.

احمدی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت سبب عقب نشینی دشمنان شده است، گفت: رمز پیروزی تقوای همراه با مقاومت است که طی ۴۰ سال گذشته شاهد موفقیت به دلیل تقوای الهی و نیز مقاومت بوده ایم و این روند باید تداوم یابد.

وی سپس حادثه ترور زائران امام رضا (ع) در ۳۰ خرداد سال ۷۳ در روز عاشورا در حرم رضوی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این جنایت توسط منافقین کوردل به وقوع پیوست و امروز شاهد حمایت از این منافقین توسط مستکبران و مدعیان حقوق بشر هستیم.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه ۱۵ شوال مصادف با سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را مورد اشاره قرار داد و افزود: مقام و جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بر کسی پوشیده نیست و در روایات متعدد بر زیارت این حضرت تاکید شده است.

وی سپس سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) در ۲۷ خرداد ۵۸ را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد زحمات بسیار جهادگران بودیم و بعد از جنگ تحمیلی نیز در بازسازی مناطق جنگ زده، تولید واکسن‌های پزشکی و دامپزشکی، دامپروری، شیلات، آبخیزداری و مهندسی و… شاهد حضور پر شور جهادگران بوده ایم.

دری نجف آبادی: دشمن به دنبال اختلاف افکنی در کشور است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران، لیبی و عراق نیست و در برابر توطئه استکبار جهانی یکپارچه و یکصدا می‌ایستد.

به گزارش ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک، تاکید کرد: خداوند به بندگی بشر نیازی ندارد، اما بشر نیازمند بندگی و عبودیت خداوند است.

وی گفت: پس از جلسات فراوان توافق برجام انجام شد و طرفین بر موضوعاتی توافق کردند، ایران تمام تعهدات خود را انجام داد و حتی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بیش از ١٣ مرتبه عملکرد ایران را تأیید کرد، اما طرف غربی نه تنها تحریم‌ها را لغو نکرد، که حتی تحریم‌های جدید نیز وضع کرد. ترامپ به این تعهدات وفاداری نداشت و ما در مقابل این حجم بی صداقتی و بی وفایی چه باید بکنیم؟

امام جمعه اراک با بیان اینکه قرار بود آمریکا جلوی فروش نفت و انتقال پول را نگیرد در حالی که بالعکس عمل کرد، افزود: استکبار به دنبال فشار به مردم، اختلاف افکنی و قرار دادن مردم در مقابل نظام است که کورخوانده، ما با چنین دولت و افراد خبیثی روبرو هستیم، دولتی که در مقابل کشتار مردم یمن سکوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به پایگاه منافقان تبدیل شده و آنان را در پناه خود قرار داده و از تمام جنایتکاران علیه ایران حمایت می‌کند، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هیچ اعتمادی به امریکا نداریم، در زمان دولت قبل ٢ میلیارد دلار اوراق خریداری شد که در مصادره امریکاست و از کودتای ٢٨ مرداد تا به امروز همواره بی صداقتی از شیطان بزرگ دیده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: آمریکا فکر می‌کند اینجا عراق یا لیبی است، اینجا ایران، کشور امام زمان (عج) و خمینی کبیر است و براندازی در آن شکل نمی‌گیرد، درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد اما در برابر توطئه استکبار جهانی یکپارچه و یک صدا می‌ایستیم، تمام دشمنان ایران زیر ذره بین قرار دارند و نمی‌توانند سرنوشت ایران را تعیین کنند، می‌ایستیم، می‌جنگیم و با اتکا به خداوند کشور را می‌سازیم.

آیت الله طباطبایی نژاد: امام خامنه ای در دیدار با نخست وزیر ژاپن برای مسلمین جهان عزت و افتخار کسب کردند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: اگر مردم هوشیار باشند و خفتگان بیدار شوند، می‌فهمند که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن، برای مردم ایران و جامعه مسلمین جهان عزت و افتخار کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان در خصوص سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، اظهار کرد: این فرد ظاهراً برای میانجی‌گری ترامپ به ایران آمده بود و امام خامنه‌ای با درایت، در مقابل او بهترین حضور را داشت.

وی ادامه داد: آمریکا امروز ادعای تک ابر قدرتی را دارد، اما به تعبیر من، امام خامنه ای زیبا و با استدلال به آنها فهماند که آمریکا لیاقت مذاکره ندارد و آنها اساساً قابل حرف زدن نیستند.

امام جمعه اصفهان گفت: اگر مردم هوشیار باشند و خفتگان بیدار شوند، می‌فهمند که در این دیدار، امام خامنه ای چه عزتی برای مردم ایران ایجاد کرد و چه افتخاری به جامعه مسلمین افزود.

امام جمعه ارومیه: آمریکا نمی‌تواند ملت ایران را از مسیر خود منحرف کند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: سخنان رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن به ملت ایران عزت و اعتبار بخشید وایشان به رهبریت زینت دادند.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به سخنان رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن تصریح کرد: ایشان به صراحت اعلام کردند آمریکا و شخص ترامپ قابل اعتماد نیست و مذاکره دوباره با آمریکا به ضرر کشور و نظام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آمریکا در طول چهل سال نتوانسته ملت ایران را از راه خود منحرف کند و بعدازاین هم نخواهد توانست.

امام جمعه ارومیه به برگزاری مسابقات لیگ ملت‌ها در ارومیه اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات یک ظرفیت و امتیاز برای استان است و باید از این ظرفیت در جهت توسعه اقتصادی و گردشگری آذربایجان غربی استفاده کرد.

وی ادامه داد: دشمن در پی این است که فرهنگ خود را بر ما قالب کند نباید برگزاری این مسابقات و تاکید بر حضور بانوان در ورزشگاه احکام دینی ما را به چالش بکشد.

حجت الاسلام قریشی با تاکید به حفظ نظم توسط تماشاگران یادآور شد: مردم هوشمند استان در زمان تماشای بازی از سردادن هرگونه شعار تفرقه انگیز در سالن خودداری کنند چرا که برگزاری این بازی‌ها حکم آبرو را برای استان دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد: مذاکره با آمریکا دردی از ما را برطرف نمی‌کند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام شمسی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: تقوا توشه آخرت است و انسان باید برنامه‌ریزی کند و تقوا برنامه‌ریزی برای سفر آخرت است.

شمسی‌فربا اشاره به اینکه رشد، پیشرفت، ترقی و امنیت ما مرهون خون شهداست، عنوان کرد: چنانچه امروز رئیس جمهور آمریکا از کشور ما درخواست مذاکره می‌کند نشانه عظمت و قدرت ملت ایران و از سوی دیگر نشانه ضعف آمریکا و رئیس جمهور آنها است.

وی بیان کرد: این درخواست ثمره خون شهداست، آمریکایی‌ها مستکبر و متکبر هستند و در مقابل کسی سر فرو نمی‌آورند مگر اینکه کسی قدرتمند باشد، شهیدان ما با دادن خون خود این عزت، افتخار، قدرت، استقلال و آزادی را برای کشور ما به ارمغان آوردند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مذاکره با دولت و رئیس جمهور آمریکا با این ویژگی‌ها و صفات اخلاقی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری عاقلانه نیست، تصریح کرد: تجربه برجام نشان می‌دهد، اگر کسی به مذاکره و بستن عهد و پیمان با آمریکا دل خوش کند، عاقلانه نیست، یک روز دولت اول امضا می‌کند و یک روز دولت بعدی آن را نقض می‌کند.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه از کجا معلوم مذاکره‌ای شود و همین آقای ترامپ یا دولت بعدی روز بعد آن را نقض نکند؟ ادامه داد: مذاکره با آمریکا بر اساس بیانات مقام معظم رهبری دردی از جامعه ما را برطرف نخواهد کرد، بلکه مشکلی بر مشکلات ما اضافه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه می‌خواهند توان نظامی، صنایع دفاعی و موشکی ما را به مذاکره بگذارند، بیان کرد: می‌خواهند حضور مقتدرانه ما را در منطقه که امنیت منطقه و کشور ما را به دنبال دارد را از ما بگیرند، کدام انسان عاقل حاضر است افسار قدرت خود را به دست دشمن بدهد و خود را خلع سلاح کند؟

امام جمعه رشت: «ترامپ» خودش یکی از نشانه‌های افول آمریکاست

امام جمعه رشت، حضور شخصی مانند ترامپ در رأس قدرت سیاسی آمریکا را یکی دیگر از نشانه‌های زوال استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: بنا بر اذعان رسانه‌های غربی ترامپ فردی دروغگو است، اما با این وجود مردم آمریکا به او رأی دادند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به سخنان مضحک نماینده آمریکا در امور ایران مبنی بر فتوشاپ بودن موشک‌های جمهوری اسلامی، اظهار کرد: اگر موشک‌های ایران فتوشاپ و ساختگی است لذا این حماقت و ذلت شما را نشان می‌دهد که حتی از موشک‌های خیالی ایران هراس دارید.

وی موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی را عامل بازدارنده دشمنان دانست و تصریح کرد: البته صرفاً موشک نمی‌تواند مایه اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی باشد، بلکه این مردم عزیز و انقلابی ما هستند که با مقاومت و ایستادگی خود خار در چشم و استخوان در گلوی دشمنان شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برجام علاوه بر توان هسته‌ای قدرت اقتصادی و موشکی ما را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی می‌خواهد از همه توان خود برای تضعیف جمهوری اسلامی استفاده کند.

امام جمعه رشت با اشاره به نظریات اندیشمندان غربی مبنی بر نشانه‌های افول آمریکا، تصریح کرد: افول موریانه‌ای آمریکا آغاز شده است. در واقع ساختمان استکبار جهانی و نظام سلطه که در ظاهر عظیم و مستحکم است، از داخل در حال پوسیدگی و فروپاشی است و به زودی شاهد نابودی آن خواهیم بود.

وی حضور شخصی مانند ترامپ در رأس قدرت سیاسی آمریکا را یکی دیگر از نشانه‌های زوال استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: بنا بر اذعان رسانه‌های غربی ترامپ فردی دروغگو است، اما با این وجود مردم آمریکا به او رأی دادند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران بعد از انقلاب، خاطرنشان کرد: شینزو آبه حامل پیام رئیس جمهور آمریکا برای ایران بود، اما مقام معظم رهبری ترامپ را شایسته پاسخ ندانستند، زیرا بدعهدی و بی‌صداقتی آمریکا در برجام اثبات شده و هم‌اکنون هزاران پروژه برای براندازی نظام در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه ژاپن با وجود برخورداری از اقتصاد قوی هنوز نتوانسته عذرخواهی آمریکا را نسبت به حادثه بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی بگیرد، گفت: ژاپن اقتدار سیاسی ندارد، اما مردم ایران چهل سال است که در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند و این مایه عزت و اقتدار است لذا به مقامات سیاسی دنیا می‌گوئیم هنوز مردم ایران و مقام معظم رهبری را نشناخته‌اید.

امام جمعه موقت گرگان: ایران هیچ اعتمادی به مذاکره با آمریکا ندارد

امام جمعه موقت گرگان به حضور نخست وزیر ژاپن و دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: پاسخ مقام معظم رهبری در این دیدار قاطع و بسیار محکم بود؛ ایران هیچ اعتمادی به مذاکره با دولت آمریکا ندارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: این روزها مسافران زیادی از اروپا و آسیا وارد ایران شدند تا مسؤولان ایرانی را برای مذاکره با آمریکا متقاعد کنند. یکی از این افراد نخست وزیر ژاپن بود که با حضور در ایران اعلام کرد از سوی ترامپ حامل پیامی برای شما هستم، او می‌خواهد با صداقت با شما گفت‎وگو کند.

وی با اشاره جواب قاطع و سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن، اظهار کرد: تضمینی وجود ندارد که آمریکا به عهد خود وفا کند و ما به ترامپ اطمینان نداریم چون عدم صداقتش را نشان داده است، چرا که آمریکا از یک طرف واسطه می‌فرستد اما از طرف دیگر چند شرکت پتروشیمی را تحریم می‌کند و این نشان بی اعتمادی است.

امام جمعه موقت سنندج: کشاورزان به تولید رونق می‌دهند

امام جمعه موقت سنندج به اهمیت کشاورزی در اقتصاد جامعه اشاره و تأکید کرد: کشاورزان به تولید رونق می‌دهند و لازم است در سال رونق تولید حوزه کشاورزی بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، ماموستا فایق رستمی، در آئین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با اشاره به اینکه بر اساس احادیث از دری که فقر وارد شود از در دیگر کفر وارد می‌شود، اظهار کرد: در این راستا مسئولان باید به معیشت و زندگی نیازمندان و تنگدستان بیشتر توجه داشته باشند.

وی افزود: مسئولان با حمایت از سرمایه گذاران فعالیت‌های خود را در راستای توسعه طرح‌های اشتغالزایی بیشتر کنند تا هم زمینه اشتغال برای جوانان جامعه فراهم شود و فقر را از خانواده‌های مسلمانان دور کنند.

ماموستا رستمی با اشاره به بیکاری جوانان استان کردستان بیان کرد: با ایجاد اشتغال برای جوانان زمینه دوری از گناه و آسیب‌های اجتماعی را از آنان فراهم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: با توجه به اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم لذا حفظ حجاب به عنوان یک دستور الهی از ضرورت‌های جامعه است.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به جایگاه بسیار والای زنان نزد خداوند متعال اعلام کرد: خداوند در آیات قرآن خطاب به زنان پیامبر (ص) می‌گوید: زینت خود را همچون زمان جاهلیت برای مردان آشکار نکنید و همین امر یک دستور دینی برای تمام زنان مسلمان است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه دخت نبی اکرم (ص)، حضرت آسیه، حضرت خدیجه کبری و حضرت عایشه از جمله زنان مهم صدر اسلامند که جایگاه بلندی در نزد خداوند دارند.

ماموستا رستمی عنوان کرد: انتظار می‌رود بانوان جامعه با مدنظر قراردادن آموزه‌های قرآنی از سلامت معنوی خویش حفاظت کنند و خود را برابر توطئه‌های ضدهویتی دشمنان مصون دارند.

وی در پایان به اهمیت کشاورزی در اقتصاد جامعه نیز اشاره و تاکید کرد: کشاورزان به تولید رونق می‌دهند و لازم است در سال رونق تولید حوزه کشاورزی بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

امام جمعه قم: هزینه سازش بیشتر از مقاومت است

امام جمعه قم گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب با ژرف‌اندیشی فرمودند که نه جنگ می‌شود و نه با آمریکا مذاکره می‌کنیم، منطق ملت ایران نیز مقاومت است، مقاومت با داشتن پشتوانه عقلانی و استدلال عمیق و نگاه به تجربه‌های تاریخی از شیطنت‌ها و مکر دشمنان است که موفق خواهد شد.

آیت الله سعیدی در بیان استدلال‌های رهبر انقلاب در ضرورت مقاومت عنوان کرد: واکنش طبیعی و فطری هر ملت آزاده در مقابل آرایش تهاجمی دشمن مقاومت است، مقاومت بر خلاف ضعف نشان دادن و انفعال و تسلیم باعث فعالیت، نشاط، اقتدار و پیروزی در برابر دشمن است و تجربه ۴۰ ساله انقلاب، تجربه انصارالله یمن در مقابله با لشگرکشی آل‌سعود، تجربه اقتدار بازدارنده موشک‌های نقطه‌زن جمهوری اسلامی همگی گویای منطق قوی مقاومت دلیرانه به جای عقب نشینی بزدلانه است.

وی ادامه داد: در سال‌های تجاوز صدام به ایران نیز دشمن از ترفند میانجی گری استفاده می‌کرد اما شجاعت و بصیرت امام و ملت ایران و هم‌چنین دیپلماسی مقاومت درآن دوران حماسه دفاع مقدس را رقم زد، امروز نیز عجز و لابه رئیس جمهور آمریکا را مشاهده می‌کنیم و رویکرد ایران نیز با لطف خداوند متعال، مقاومت است، تجربه حکومت‌های سازش‌کار مصر در دوران حسنی مبارک و اخوان المسلمین، تجربه سازش قذافی، تجربه سازش سعودی‌ها و تبدیل شدنشان به گاو شیرده، تجربه سازش و تسلیم ژاپن در برابر آمریکا و تجربه سازش یاسر عرفات که تداوم تجاوز اسرائیلی منجر شد و دشمن را خیره‌سرتر و خون‌ریزی را بیشتر کرد موید این مطلب است که هزینه سازش بیشتر از مقاومت است و این ضرورت مقاومت را نشان می‌دهد.

امام جمعه قم در خصوص علل ضرورت مقاومت بیان کرد: باید همواره به یاد داشته باشیم که وعده الهی در قرآن کریم، پیروزی نهایی با جبهه‌ی مقاومت است، برخلاف تفکر افراد سست‌عنصر و غرب‌باور، در عمل ثابت شده که مقاومت، ممکن، مفید و موجب اقتدار و استقلال است، محور مقاومت روز به روز چابک‌ترو قوی‌تر شده‌است و جبهه‌ی باطل رو به ضعف و نابودی است.

سعیدی بیان کرد: نخست وزیر ژاپن در دیدار خود با رهبری گفت که قصد بیان پیام‌های رئیس جمهور آمریکا را دارد و سپس به بیان مطالبی از قول وی پرداخت، رهبری ضمن بیان اینکه از حسن نیت و جدیت نخست وزیر ژاپن اطمینان دارد، با اقتدار شخص ترامپ را شایسته هیچ پیامی ندانسته و پاسخی به وی نداد، این موضع‌گیری رهبر انقلاب با توجه به این واقعیت بود که پیام ترامپ به مردم ایران، آن قدر بچه‌گانه و مستکبرانه است که حتی لایق پاسخ دادن نیست، چراکه دولت‌مردان آمریکا به پیمان‌های خود وفادار نیستند، در مسئله هسته‌ای نیز اوباما مانند اکنون برای مذاکره درخواست داد و نامه فرستاد اما پس از سال‌ها مذاکره خود آمریکا اولین کشور نقض کننده‌ی برجام شد، پس کدام فرد عاقلی با کشور پیمان شکنی مثل آمریکا مذاکره می‌کند؟ رهبر انقلاب با این پاسخ بی‌منطقی و بد عهدی ترامپ را به گوش همه‌ی دنیا رساند.

وی ادامه داد: درخواست مذاکره از طرف آمریکا برای این است که فرصت بیشتری برای ضربه زدن به ایران فراهم کند بنابراین تازمانی که آمریکا با ادبیات مستکبرانه با ایران سخن می‌گوید و هر روز در پی توطئه و تحریم است، بر همان موضع راهبردی خود در برابر ستمگران خواهیم ایستاد.

امام جمعه زنجان: موضع‌گیری مقتدرانه مقام معظم رهبری نشان‌دهنده قدرت ولایت فقیه است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان موضع‌گیری مقتدرانه مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن در رابطه با مذاکره با آمریکا را نشان دهنده قدرت ولایت فقیه دانست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه آمریکا خود در ابتدا برجام را نقض کرد و رئیس جمهور این کشور نیز یک جانبه از این توافق خارج شد، اظهار کرد: در برابر چنین اقداماتی روز گذشته مقام معظم رهبری نیز در دیدار خود با مسئول بلند پایه ژاپن اعلام کردند که با آمریکا دوباره مذاکره نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دیروز بعد از این واقعه مهم، زلزله خبری در دنیا رخ داده و تحلیلگران این نوع پاسخگویی را در برابر آمریکا بی‌سابقه خواندند، تصریح‌کرد: گفتمان رهبر انقلاب همان گفتمان امام راحل است و این عزت کشور حاصل رهبری عالمانه، ایثارگری و فداکاری رزمندگان اسلام و شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم است.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل جهاد سازندگی بعد از انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و یادآور شد: امام خمینی (ره) برای ماندگاری انقلاب قدم‌های خوبی برداشتند که یکی از آنها تشکیل جهاد سازندگی با انگیزه رفع محرومیت از روستاها و مناطق محروم بود.

وی همچنین در ادامه با تبیین اهمیت و ویژگی‌های سیاست اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: یکی از راه‌های عملیاتی کردن این نوع اقتصاد در کشورها این است که وابستگی ملت‌ها به کالاهای اساسی و محصولات مهم کشاورزی با تولید و تکیه بر توان داخلی، از بازارهای خارجی قطع گردد.

امام جمعه زنجان همچنین به خدمات ارزشمند خدمتگزاران در حوزه‌های مختلف اشاره و تاکید کرد: راه‌های اصلی قبل از انقلاب یا خاکی و شوسه بود یا اینکه مقدار کمی از آن آسفالت بود، اما الان ۹۰ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت است.

انتقاد امام جمعه شهرکرد از برگزاری کنسرت‌های مبتذل در استان

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به باز کردن میدان و فضا برای خواننده‌های مبتذل، مدعی شد موقعی که اعتراضی صورت می‌گیرد، بیان می‌شود که مجوز این کار از نماینده ولی فقیه اخذ و پول به حساب مصلی واریز شده و از این طریق مجوز برگزاری کنسرت گرفته شده است، این به معنای رشوه به امام جمعه است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد به فساد دامن زده و به دنبال گسترش این امر هستند.

وی افزود: افرادی با انقلاب اسلامی همراه بوده ولی در پی گسترش فساد هستند و قصد دارند جامعه را در چاه بیندازند.

نکونام با اشاره به باز کردن میدان و فضا برای خواننده‌های مبتذل، تصریح کرد: موقعی که اعتراضی صورت می‌گیرد بیان می‌شود که مجوز این کار از نماینده ولی فقیه اخذ و پول به حساب مصلی واریز شده و از این طریق مجوز برگزاری کنسرت گرفته شده است، این به معنای رشوه به امام جمعه است.

وی ادامه داد: مردم با اعتماد کامل وجوهات و خیرات خود را در اختیار امام جمعه قرار می‌دهند و تمامی آن‌ها در جهت خود هزینه می‌شود، ولی در عین حال امام جمعه را متهم به رشوه کرده و مدیری موقعی که این بیانات را می‌شنود باور کرده و به دیگران منتقل می‌کند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کسی با موسیقی سنتی مخالفتی ندارد، تصریح کرد: تعداد بسیار زیادی کنسرت‌های ساده برگزار شد و کسی از آن‌ها ایرادی نگرفت، نگرانی‌های بسیاری در خصوص فساد جنسی وجود دارد، زیرا این امر جامعه را به تباهی کشانده و جامعه و نسل جوان را از رشد بازمی‌دارد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران نشان دهنده ضعف آمریکا و عزت مردم ایران است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران نشان دهنده ضعف و در بن بست قرار گرفتن آمریکا و همچنین عزت مردم بزرگوار ایران است.

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: آمریکا تلاش دارد با این حرکت خود به جهانیان اعلام کند ما خواهان مذاکره هستیم اما ایران نمی‌پذیرد.

وی افزود: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران برای ابلاغ پیام رئیس جمهور آمریکا یک توطئه سیاسی برای فریب افکار عمومی جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرشان کرد: آمریکا از یک طرف پیام مذاکره با ایران را ارسال می‌کند و از سوی دیگر تحریم‌های خود علیه کشور ما را تشدید می‌کند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: سران آمریکا ادعا دارند که به دنبال تغییر نظام در ایران نیستند در حالی که اگر بتوانند طرحی برای براندازی نظام داشته باشند با هزینه تمام اعتبارات خود این کار را تحقق می‌بخشند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به نخست وزیر ژاپن اعلام کردند "ما ساخت بمب اتم را حرام می‌دانیم و اگر می‌خواستیم اقدام می‌کردیم"، و این آمریکاست که دارای ضرادخانه‌های مجهزی در این خصوص است.

وی بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا پیام خود را به وسیله نخست وزیر یک کشور مهم مانند ژاپن ارسال می‌کند تا رهبر معظم انقلاب پیام را بپذیرد و مذاکره را انجام دهد؛ در حالی که ایشان حتی پیام فرستاده‌ی آمریکا را نیز نمی‌پذیرد.

خطیب جمعه بوشهر اظهار کرد: اسرائیل با همکاری آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه در تلاش هستند تا فلسطین را در یک بن بست و فقر سرزمینی قرار داده و تمامیت مناطق اشغالی را به تسلط خود دربیاورند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: هیچ ملت عاقلی تحت فشار مذاکره نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایران چندین سال در قالب گروه ۱+۵ و برجام با آمریکا مذاکره کرده است و هیچ ملت عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد، کدام فرد عاقلی با کشوری که زیر تمام توافقاتش زد، مذاکره می‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار رهبر معظم انقلاب با او اظهار کرد: موقعیت استراتژیک ایران بر ژاپن مشخص بوده و ژاپنی‌ها از نظر صادرات نفتی به ایران وابسته هستند، نخست وزیر ژاپن برای میانجیگری و جلب رضایت مقامات کشورمان برای مذاکره با مقامات آمریکا به ایران سفر کرده بود.

وی افزود: همانطور که قبلاً هم گفتیم ما در مسائل راهبردی انقلاب با کسی مذاکره نمی‌کنیم، رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا را در سالروز برجام تکرار نخواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سخنان و رفتار رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن را افتخارآمیز دانست و تصریح کرد: ملت ایران باید افتخار کنند که چنین رهبر شجاع و آزاده ای دارند که در برابر فرستاده آمریکا رفتاری از خود نشان دادند که مایه مباهات جهان اسلام است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب، عزت ایران اسلامی و نویدبخش جبهه مقاومت در اکثر نقاط اسلام بود.

وی همچنین با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان به کشورمان در طول این هفته اظهار کرد: هدف سفر وزیر خارجه آلمان واسطه‌گری بین ایران و آمریکا بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: ژست طلبکارانه وزیر خارجه آلمان از ایران، نقطه جالب این سفر بود که وزیر خارجه ایران پاسخ او را به خوبی داد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آلمان به عنوان یکی از طرف‌های برجام بدون هیچ گونه اشاره‌ای به عدم تعهد آمریکا به برجام از ایران خواست بدون هیچ چشمداشتی تعهدات برجامی خود را انجام دهد.

امام جمعه کرج: با کشف حجاب در خودرو قاطعانه برخورد شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: آنچه برای ما در روابط خارجی مهم و معیار است نظر رهبری است و در حالی که سفر نخست وزیر ژاپن داشت مسیر خاصی را طی می‌کرد با تدبیر رهبری این مسیر به درستی هدایت شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج به وضعیت برجام و عهدشکنی کشورهای طرف مقابل اظهار کرد: وزیر خارجه آلمان در سفر به ایران اعلام کرد در موضوع برجام نمی‌توانند کنار ایران باشند چون اروپا بدون خواست آمریکا نمی‌تواند برجام را اجرا کند.

حسینی همدانی افزود: البته این شخص پیش از آمدن به ایران گفته بود در این سفر از آنها می‌خواهم نفوذ منطقه‌ای و برنامه موشکی را کنار بگذارند، چنین شخصی را نباید به کشور راه داد؛ البته وزیر خارجه ما جواب خوبی به آلمان‌ها داد و آنها دست خالی برگشتند.

وی در ادامه به سفر نخست وزیر ژاپن به کشور هم اشاره و اعلام کرد: آنچه برای ما در روابط خارجی مهم و معیار است نظر رهبری‌ست و در حالی که سفر نخست وزیر ژاپن داشت مسیر خاصی را طی می‌کرد با تدبیر رهبری این مسیر به درستی هدایت شد.

امام جمعه کرج ادامه داد: رهبری با تدبیر، آمریکا را به هیچ گرفت و روح امیدواری را در کشور افزایش داد؛ مذاکره با آمریکا یک اشتباه استراتژیک است که نباید رخ دهد؛ پذیرش مذاکره با آمریکا یک خطای راهبردی محسوب می‌شود چون آمریکا در حال عملیات فریب است.

وی خاطرنشان کرد: از دولتمردان می‌خواهم پیام رهبری را درک کنند، آمریکا شایسته مذاکره دوباره نیست و رئیس جمهور آمریکا طبق اظهارنظر برخی طی دو سال اخیر ۱۱ هزار دروغ گفته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به موضوعاتی که درباره افول آمریکا مطرح می‌شود اشاره و تصریح کرد: بسیاری از صاحب‌نظران می‌گویند سلطه آمریکا تا سال ۲۰۲۵ از بین خواهد رفت برخی هم مدعی هستند سقوط آمریکا اتفاق افتاده است، نظام سیاسی این کشور شکست خورده و اقتصاد این کشور هم در حال دست و پا زدن و سقوط است.

وی در ادامه به مسائل استان البرز هم اشاره و اعلام کرد: برخی از مدیران علاوه بر عدم رعایت حال ارباب رجوع، کارمندان خود را هم آزار می‌دهند، اگر ناچار شوم نام این مدیران و وزیری که از این مدیران حمایت می‌کند را اعلام می‌کنم.

امام جمعه کرج در پایان خاطرنشان کرد: ماشین حریم خصوصی نیست و کسی حق کشف حجاب در خودرو ندارد، باید با این ناهنجاری اجتماعی قاطعانه برخورد شود.

امام جمعه بیرجند: پشتوانه انقلاب، فرهنگ ناب توحیدی است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پشتوانه انقلاب اسلامی فرهنگ ناب توحیدی است، گفت: استکبار با فرهنگ توحیدی جمع شدنی نیست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد مختاری، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی انسان رسیدن به آرامش است.

وی با اشاره با اینکه افراد بشر اگر به گمشده حقیقی و کمال مطلق برسند، آرامش را درک خواهند کرد، افزود؛ بشر مادی همواره در اضطراب و حیرت زدگی است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: ما بدون توجه به نقاط قوت گذشته و نقاط قوت و ضعف امروز نمی‌توانیم در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی قدم برداریم.

مختاری با بیان اینکه پشتوانه انقلاب اسلامی فرهنگ ناب توحیدی است، اظهار کرد: هدف دشمن نا امیدکردن مردم از طریق جنگ روانی است.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد نقاط قوت ۴۰ سال گذشته را ضعف و سیاهی قلمداد کرده و در این زمینه بزرگ نمایی کند، بیان کرد: استکبار با فرهنگ توحیدی جمع شدنی نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه مذاکره پوششی برای فریب است که این مهم را تجربه برجام به ما نشان می‌دهد، یادآور شد: افرادی که علی رغم تجربه‌های ۴۰ سال گذشته و شناخت آمریکا در قصه برجام هنوز دم از مذاکره می‌زنند، یا جاهل و یا مغرض هستند.

امام جمعه اهواز: امروز، زمان رسیدگی به سیل‌زدگان است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه همچنان اولویت اول استان ما پرداختن به مساله سیل است، تاکید کرد: همه دستگاه‌هایی که مسئولیت رسیدگی به مناطق سیل‌زده را دارند و استان‌های معین از سراسر کشور که برای یاری رساندن به مناطق سیل‌زده مأموریت پیدا کردند، توجه داشته باشند که الان وقت رسیدگی به سیل‌زدگان است و فردا دیر است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا به معنی ترک محرمات الهی و انجام واجبات الهی است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه همچنان اولویت اول استان ما پرداختن به مساله سیل است، تاکید کرد: همه دستگاه‌هایی که مسئولیت رسیدگی به مناطق سیل زده را بر عهده دارند و استان‌های معین از سراسر کشور که برای یاری رساندن به مناطق سیل زده مأموریت پیدا کردند، توجه داشته باشند که الان وقت رسیدگی به سیل زدگان است نه فردا.

وی تأکید کرد: همه جهادگران و همه کسانی که صدای ما را از این تریبون می‌شنوند، در این دوره که دوره پساسیل است، بدانند همچنان دست یاری خود را به سوی آنها دراز می‌کنیم چرا که امروز وقت رسیدگی است و فردا دیر است. دولتمردان در این دوره، که دوره بازسازی است، توجه کنند آن مبلغ بلاعوض که تحت عنوان وام قرار بود به همه سیل زدگان داده شود، امروز وقت رسیدگی به آن است و فردا دیر است. مسئولان برای رساندن آب به زمین‌های کشاورزی ما تلاش می‌کنند، ولیکن امروز وقت به انجام رساندن این مهم است و فردا دیر است. همچنین کارهای جهادی که باید از ناحیه مسئولان اتفاق بیفتد امروز وقت آن است و فردا دیر است.

امام‌جمعه قزوین: تنها راه نجات از تحریم، ایستادگی و مقاومت است

امام‌جمعه قزوین گفت: هرجا که ملت عزیز ایران ایستادگی خود را نشان داد و رهبر معظم انقلاب ما را برای این ایستادگی تشویق کرد، شاهد بودیم که آمریکایی‌ها عقب‌نشینی کردند و از صحبت‌های گذشته خود برگشتند؛ راه نجات از تحریم هم عمل به همین نگاه است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران اسلامی بیان کرد: برای ملت ما این سفر اهمیت چندانی ندارد، ژاپن کشوری است که چندین بار توسط آمریکایی‌ها تحقیرشده، آمریکا طی سالیان مختلف فلاکت و تحقیر و بدبختی را برای کشور ژاپن ایجاد کرده است، اما مسئولان ژاپنی هیچ زمانی مقابل زورگویی و استبداد آمریکایی‌ها ایستادگی نکردند و در زمانی که ایران اسلامی درحال مقابله با کفر و الحاد جهانی است با نامه‌ای از سوی ترامپ قصد واسطه‌گری دارند درحالی‌که این نامه و پیغام ذره‌ای ارزش برای ما ندارد.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: ظاهر خبر سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران اسلامی اهمیت چندانی ندارد اما در کنار این سفر خبرهای مهمی وجود دارد که برای ما ارزشمند است. اولین نکته این است که اگر ما در برابر آمریکا بایستیم سران این کشور عقب‌نشینی می‌کنند، هر زمانی که ما به آمریکا میدان دادیم و مسئولان غرب‌زده ما نتوانستند هم پای رهبر و همراه ملت حرکت کنند؛ آمریکایی‌ها به ما زور گفتند و منافع ما را ضایع کردند و سران غرب برای تحریم‌های بیشتر تشویق شدند.

وی ادامه داد: هرجا که ملت عزیز ایران ایستادگی خود را نشان داد و رهبر معظم انقلاب ما را برای این ایستادگی تشویق کرد، شاهد بودیم که آمریکایی‌ها عقب‌نشینی کردند و از صحبت‌های گذشته خود برگشتند؛ راه نجات از تحریم هم عمل به همین نگاه است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: ملت ایران به‌خوبی متوجه است زمانی که آمریکا به گدایی سیاسی مبتلا می‌شود مجبور است از نخست‌وزیر ژاپن برای درمان استیصال خود در برابر قدرت جمهوری اسلامی استفاده کند.

راه حل مشکلات کشور، مذاکره نیست

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت آمریکا دولت فریبکاری است، گفت: راه حل مشکلات کشور مذاکره نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر به تاریخ آمریکا نگاه کنیم می‌بینیم هیچ‌گاه به تعهداتش عمل نکرده است، اظهار کرد: با فریب کاری و دروغگویی این دولت چگونه می‌توانیم وارد مذاکره شویم؟

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را معطل کند تا بتواند در انتخابات مانور دهد، تصریح کرد: ملت ما بدون مذاکره هم پیشرفت خواهند کرد و رشد کشور را نباید معطل مذاکره کرد.

شعبانی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن خطاب به ایشان جوابی را بیان فرمودند که پنج جمله کلیدی داشت و لازم است که به همگان گفته شود.

وی با اشاره به این جملات کلیدی، بیان کرد: «من، ترامپ را لایق جواب پیام نمی‌دانم، آمریکا صداقت ندارد، تجربه تلخ گذشته را تکرار نخواهیم کرد ما بدون مذاکره هم پیشرفت خواهیم کرد» این سخنان فرموده‌های مقام معظم رهبری است؛ شاید در تاریخ دنیا کشوری را سراغ نداشته باشیم که رهبر آن با این ادبیات و قدرت با فردی که خود را ابرقدرت می‌داند صحبت کرده باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: برخی می‌گویند مگر چه می‌شود که مذاکره کنیم اما باید به آنان گفت ما حتی اگر بخواهیم با آمریکا مذاکره کنیم مدت طولانی را در مذاکره به سر خواهیم برد در طول این مدت تحریم‌ها لغو نشده و از طرفی اقتصاد کشور ما دچارمعطلی و عدم رشدخواهد شد، حال اگر وارد مذاکره شویم و حدود۳ سال بگذرد و به توافق نرسیم نه تنها اقتصادمان دچار مشکلات شده بلکه در مدیریت کشور نیز اختلال ایجاد می‌شود و نتیجه مطلوبی نیز کسب نشده است.

شعبانی ادامه داد: اما اگر به توافق برسیم ترامپ مانند برجام برسرعهدش نمی‌ماند چرا که آمریکا صداقت ندارد و با این کار فقط دنبال مختل کردن مدیریت ایران است اگر خوب بنگریم می‌بینیم که برجام نمونه‌ای از معاهدات غرب است که نشان داد مذاکره سبب پیشرفت کشور نمی‌شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دولت برای برجام زحمات زیادی کشید اما ترامپ به تعهداتش عمل نکرد، یادآور شد: آمریکا که باعث مشکلات ماست می‌خواهد انقلاب را مقصر جلوه دهد باید مراقب باشیم فریب این جنگ رسانه‌ای و روانی را نخوریم.

شعبانی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال مذاکره‌ی هسته‌ای نیست و می‌خواهد مذاکره موشکی داشته باشد، افزود: اگر آمریکا صداقت دارد درخصوص لغو برجام از ما عذرخواهی کند اگر آمریگا می‌خواست به مفاد مذاکره عمل کند به برجام عمل می‌کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه امروز کشور به یک وحدت ملی نیاز دارد، تصریح کرد: همچنین همگی باید نیروی انتظامی را در برخورد با مفاسد اجتماعی همیاری کنیم.

وی دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید خودمان را درگرو رفتارهای بد قرار دهیم بیان کرد: تمامی رفتارهای ما حتی اندیشه‌هایی که در خلوت داریم ثبت و ضبط شده و درقیامت پخش می‌شود.

امام جمعه همدان عبادت را بهترین حالت انسان دانست و گفت: در این وضعیت دعاهای انسان زودتر مستجاب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل: مذاکره در سایه فشار حداکثری باج دادن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مذاکره در سایه فشار حداکثری باج دادن است و درایت و آینده نگری مقام معظم رهبری فوق العاده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: اگر شخصی آشنا به ماهیت، اغراض، مرام، فکر، اندیشه و سابقه آمریکا باشد می‌گوید تنها راه مقابله با این دشمن و تنها راه خلاص شدن از شرارت او، راه مقام معظم رهبری است.

عاملی افزود: دشمن ما فزونخواه است؛ ارزشی به انسانیت و حرمتی به خون انسان‌ها قائل نیست؛ به مواثیق بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و به راحتی آنها را مچاله کرده و به سطل زباله می‌اندازد.

وی ادامه داد: ارزشی به سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت و امضای این نهاد بین المللی قائل نیست؛ وقتی به تعهدات دولت قبل آمریکا نمی‌گذارد بلکه مدام به آنها فحش می‌گوید مثل آب خوردن خلف وعده می‌کند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: این دولت دنیا را با معیار «الحق لمن غلب» اداره می‌کند، دنیا را با نظام ارباب و رعیتی و با تقسیم دنیا به فرمانده و فرمانبر اداره می‌کند. به طوریکه در یک لحظه همه ملت ایران را تروریست و محور شرارت و دارای «دی ان ای» شرارت نام می نهد و در یک لحظه دیگر می‌گوید من می‌خواهم به ملت ایران کمک کنم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما