شناسهٔ خبر: 33460452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انهدام یک باند کلاهبرداری با ترفند فروش مجسمه طلا در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره خبر داد که با ترفند فروش مجسمه طلا از ۱۳ نفر در استان‌های مختلف کشور کلاهبرداری کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ترفند فروش مجسمه طلا، مبلغ 5 میلیارد ریال از او کلاهبرداری و متواری شده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار با مال‌باخته تماس گرفته و اعلام کرده 16 مجسمه طلا و زیرخاکی حین حفاری زمین پیدا کرده که قصد فروش آن را دارد، بیان داشت: مال باخته یک تکه از مجسمه را آزمایش کرده که طلای 24 عیار بوده و پس از کسب اطمینان هر 16 مجسمه را خریداری و مبلغ 5 میلیارد ریال به فرد کلاهبردار پرداخت می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارآگاهان پس از انجام اقدامات تخصصی موفق شدند محل اختفای این فرد کلاهبردار را شناسایی و او را دستگیر کنند.

معصوم بیگی با اشاره به اینکه در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد این فرد کلاهبردار 2 هم‌دست داشته، افزود: همدستان او نیز طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان 4 عدد قالب جهت ریختگری و ساخت مجسمه تقلبی، تعداد 193 برگ اسکناس 100 دلاری، 8 دستگاه گوشی تلفن همراه و 4 دستگاه خودرو کشف شد، اظهار داشت: در بررسی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این افراد در مجموع مبلغ 16 میلیارد و 423 میلیون ریال از 13 نفر در چندین استان کشور با این شیوه کلاهبرداری کرده‌اند.

وی گفت: هر 3 کلاهبردار به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه افرادی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده می‌توانند به پلیس آگاهی اصفهان واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنند، از عموم مردم خواست در صورت برخورد با اینگونه موارد حتماً با سامانه 110 پلیس تماس و موضوع را اطلاع دهند.

انتهای پیام/ش

نظر شما