شناسهٔ خبر: 33459114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۸۰۰طرح بازآفرینی شهری در کشور اجرا می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:یک هزار و ۸۰۰ طرح بازآفرینی شهری از محل تبصره ۱۸ بودجه در مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، سیدمحمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران درحاشیه بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهر دوگنبدان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این، طرح‌ها شامل بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای، پل، آسفالت، بهسازی معابر و جدول گذاری با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال در ۵۴۳ شهر کشور اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: پنج میلیون و۷۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده کشور وجود دارد.

پژمان افزود: تاکنون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت نوسازی شده است..
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: تعهدات امسال در زمینه بازسازی واحد‌های مسکونی شهری بافت فرسوده کشور ۱۰۰ هزار واحد است که تسهیلات بانکی ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی به هر واحد مسکونی اختصاص یافته است.
پژمان بیان کرد: طرح‌های بازآفرینی شهری متشکل از نوسازی واحد‌های مسکونی و اجرای طرح‌های محرک با هدف افزایش رفاه و رضایتمندی ساکنان از سوی دولت انجام می‌شود که مشارکت مردم و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شرط موفقیت آن است.

وی در مورد طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران گفت: هفت طرح بازآفرینی در این شهر با ۸۲ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: نوسازی واحد‌های مسکونی بافت‌های فرسوده این شهر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز داشت: با توجه به فرازو نشیب‌هایی که در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد این شهر الگویی موفق از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

پژمان گفت: نوسازی سه هزار واحد مسکونی در بافت ۱۶۴ هکتاری بافت فرسوده دوگنبدان پیش بینی شده است که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد آن بهره برداری و ۵۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و روز پنجشنبه از طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان بازدید کردند.

شهر یک صدهزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/غ

 پنج میلیون و۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور

برچسب‌ها:

نظر شما