شناسهٔ خبر: 33458362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیست و ششمین مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت همدان برگزار شد

بیست و ششمین مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت همدان با حضور مسئولان، نماینده ولی فقیه در استان و با سخنرانی آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شامگاه پنجشنبه 26 مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهادت و شهادت استان همدان به دبیری سپاه انصارالحسین(ع) و میزبانی جهاد کشاورزی استان با حضور فرماندهان، تعدادی از نمایندگان استان در مجلس، نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان و رزمندگان سال‌های دفاع مقدس و به یاد و خاطره شهدای جهادسازندگی برگزار شد.

در این مراسم منصور رضوانی جلال با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال 58 جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد تا با حضور در روستاها و مناطق محروم کشور به مردم محروم خدمت‌رسانی کند.

 وی با بیان اینکه بدنه این سازمان و نهاد انقلابی را اقشار مختلف مردم شکل می‌دادند، افزود: این نهاد انقلابی توانست در بخش‌های مختلف عمرانی، زیر بنایی، فرهنگی و به ویژه در بخش کشاورزی خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی نیز جهاد سازندگی علاوه بر روستاها، خدمات خود را به جبهه‌های جنگ انتفال داد و توانست در این عرصه نیز در بخش کمیته آب، سنگر سازی، پل و راه سازی و دیگر بخش افتخار آفرینی کند به گونه‌ای امام (ره) لقب پر افتخار سنگر سازان بی سنگر را به آنها اعطا کرد.

وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی و ادغام این نهاد با وزارت کشاورزی در سال 77  مسئولیت‌های جدیدی بر عهده این نهاد گذاشته شد، گفت: آن زمان ما در حال جنگ نظامی بودیم و پس از آن درگیر جنگ اقتصادی شدیم، جنگی که دشمنان در تلاش بودند با آسیب رساندن به عرصه کشاورزی، امینت غذایی ما را تهدید کنند.

رضوانی جلال با تاکید براینکه ما توانستیم میزان تولید محصولات در کشور را از 26 میلیون تن محصول در ابتدای انقلاب به 122 میلیون تن محصول در سال 97 برسانیم افزود: میزان تولید محصولات کشاورزی در استان همدان در ابتدای پیروزی انقلاب یک میلیون تن بود که این رقم در سال 97 به 4.9 میلیون تن رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز تاکید ما برای پیروزی در این جنگ اقتصادی افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است تا اینگونه بتوانیم با وجود کم آبی و کاهش اراضی آبی، تولیدات خود را در سطح مطلوبی حفظ کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: امنیت غذایی می‌تواند پاشنه آشیل ما برای دشمنان باشد که ما باید با توجه به تولید محصولات ضروری مانند سیب زمینی، چغندر قند، گندم و غیره امکان نفوذ دشمن در این بخش را از بین ببریم.

به گزارش تسنیم، مجمع پیشکسوتان جهاد شهادت استان همدان یادگار ارزشمند قافله سالار شهدای مدافع حرم، سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی است که بعد از سال‌های جنگ در استان همدان شکل گرفت.

 هر فصل فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان  با امضای فرمانده شهید خود" همرزم شما حسین همدانی" گرد هم آمده و ضمن بیان خاطراتی از دوران شور و حماسه، با میزبانی از سخنرانان مطرح کشوری آمادگی خود برای حضور در جبهه جنگ نرم را افزایش می‌دهند.

این مجمع هم اکنون به فرماندهی سردار جعفر مظاهری از همرزمان قدیمی شهید همدانی و از فرماندهان دوران دفاع مقدس  و همچنین جمعی از پیشکسوتان این عرصه مدیریت می‌شود.     

 انتهای پیام/ش

نظر شما