شناسهٔ خبر: 33457787 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازداشت نخست وزیر سـابق الجزایر به اتهـام فسـاد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خـبرگزاری رویتـرز، دادگاه عالی الجزایـر دستور بازداشت «عبدالـمالک سلال»، نخست وزیر سـابق این کشـور را به اتهـام فسـاد صادر کرد.
تلویزیون دولـتی الجـزایـر گـزارش داد یک قاضی دادگاه دیـوان عـالی دستور داده است «عبدالمالک سلال»، نخست وزیـر سابـق الجزایـر، که مظنون به فساد است، دستگیر شود. «عبدالمـالک سلال»، که از سال دو هزار و دوازده میلادی(هـزار و سیصدو نود ویک شمسی) تا دو هزار و هفده میلادی(هزار و سیصدو نود وشش شمسی)، ریـاست دولت را بر عهده داشته است، از نزدیکان «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهـور پیشین الجـزایر می باشد. او چندین نوبت، ریاست کمپین تبلیغاتی رئیس جمهوری سابق الجزایر را ،که در تاریخ 2 آوریل استـعفا داد، بر عهده داشته است.

کانال تلویزیـون النـهار گـزارش داد دیـوان عـالی الجـزایر همچنـین دستور بازداشت موقت، «عماره بن یونس» وزیـر تجـارت سابق این کشور را به اتهام فساد صادر کرده است. «عماره بن یونس» از آوریل سال دو هزار و چهارده میلادی(هـزار و سیصدو نود وسه شمسی) تا ژوئیه دو هـزار و پانـزده میلادی(هـزار و سیصدو نود و چهار شمسی)، سکاندار وزارت تجارت الجزایر بوده است.

تلویزیـون دولتی الجـزایر همچنین اعـلام کرد دستور بـازداشت «مراد اولمی» رئیس شرکت «سـواک» که شریک تجاری شرکت خودروسـازی فـولکس واگـن آلمـان به شمار می آید، صادر شده است. شرکت «سـواک» و فولکس واگـن آلمـان، در سال دو هـزار و شانزده میلادی، قراردادی به ارزش یکصدو هفتاد میلیون دلار به امضا رساندند. شرکت «سـواک» که اکثـریت سـهام در این شـراکت را دارا است، مونتـاژ وسایل نقـلیه تحت نام تجاری فولکس واگن با نام های «ست» و «اسکودا» را بر عهده داشته است.

روز چهارشنبه، دیوان عالی کشور الجـزایر دستور بـازداشت «احمـد اویحیی»، یکی دیگر از نخست وزیـران سـابق این کشور را صادر کرد؛ اتهامات «احمد اویحیی»، سوء استفاده از بودجه عمومی، سوء استفاده از قدرت و دادن امتیازات ناعـادلانه اعلام شده است. یک قاضی دیوان عـالی الـجزایر همچنین گذرنامه «عبـدالغنی زعـاله» وزیر سـابق امور عمـومی و حمل و نقـل را مصادره کرده و او را تحت کنترل قضایی قرار داده است.

نظر شما