شناسهٔ خبر: 33457783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمادگی 40 مرکز برای خرید گندم زنجان

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به آمادگی 40 مرکز خرید برای گندم استان زنجان گفت: پیش‌بینی این است که امسال 400 هزار تن گندم در زنجان خریداری شود.

صاحب‌خبر -

محمد ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از اواخر خردادماه یا در نهایت اوایل تیرماه خرید گندم در استان زنجان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه امسال 40 مرکز، برای خرید گندم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال 23 مرکز مباشر و 17 مرکز دولتی اقدام به خرید گندم خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید گندم در سال‌جاری یک هزار و 700 تومان اعلام شده است، افزود: در حال حاضر سیلوی زنجان آماده خرید گندم از کشاورزان است.

ایزدی میزان پیش‌بینی برای برداشت خرید گندم را حدود 400 هزار تن اعلام کرد و افزود: البته با این حال استان زنجان ظرفیت ذخیره‌سازی 596 هزار تن گندم را دارد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه بخشی از گندم نیز توسط تعاون روستایی خریداری خواهد شد، اضافه کرد: امیدواریم امسال نیز همانند سال قبل خرید خوبی داشته باشیم.

به گزارش فارس، امسال 285 هزار هکتار از اراضی دیم و 18 هزار هکتار از اراضی آبی استان زیر کشت گندم رفته است و پیش‌بینی برداشت نیز 550 هزار تن است.

42 هزار تن انواع کود شیمیایی پاییزه و بهاره نیز برای جلوگیری از سن گندم در بین کشاورزان توزیع شده است.

انتهای پیام/73005/ق20

نظر شما