شناسهٔ خبر: 33456068 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لندن از تبعات احتمالی واگذاری دو روزنامه مهم به سعودی‌ها ابراز نگرانی کرد

دولت انگلیس در نامه‌ای به دو شرکت رسانه‌ای این کشور، در مورد اثرات احتمالی واگذاری سهام دو روزنامه مهم به یک سرمایه‌گذار سعودی، ابراز نگرانی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس با ابراز نگرانی از تبعات احتمالی فروش سهام دو شرکت رسانه‌ای به یک سرمایه‌گذار سعودی، اعلام کرده است که ممکن است در این معامله مداخله کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان»، دو شرکت «لبدف» و «ایندیپندنت دیجیتال نیوز اند مدیا» که به ترتیب روزنامه‌های «ایونینگ استاندارد» و «ایندیپندنت» را تحت مالکیت دارند، روز پنج‌شنبه از «جرمی رایت» وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس نامه‌ای دریافت کرده‌اند که در آن از اثرگذاری احتمالی سرمایه‌گذاری سعودی‌ها بر استقلال این رسانه‌ها، ابراز نگرانی شده است.

رایت در این نامه با یادآوری لزوم حفظ استقلال رأی در مطالب تولیدی این دو روزنامه، عنوان شده است که این معامله ممکن است منافع عمومی را با ریسک مواجه کند.

نشریه «فایننشال تایمز» چند ماه پیش گزارش داد که یک سرمایه‌گذر سعودی به نام «سلطان محمد عبدالجدایل» ۳۰ درصد از سهام هلدینگ لبدف را خریده است. همچنین گزارش شده است که او ۳۰ درصد از سهام ایندیپندنت را نیز به تملک خود درآورده است.

انتشار این گزارش‌ها موجب شد تا برخی از منتقدان عنوان کنند که عربستان سعودی در تلاش است با خرید سهام رسانه‌ها، بر خروجی آن‌ها اثر بگذارد.

رایت به مسئولان ایندیپندنت و ایونینگ استاندارد تا نیمه ماه آینده میلادی فرصت داده تا به نامه او پاسخ دهند. پس از این تاریخ، دولت انگلیس در مورد اینکه آیا لازم است در این معامله مداخله کند یا نه، تصمیم می‌گیرد. در صورت مداخله دولت، «آفکام» به عنوان نهاد ناظر رسانه‌ها در انگلیس، باید این قراردادهای رسانه‌ای را مورد بررسی قرار داده و مشخص کند که آیا آن‌ها در تضاد با منافع عمومی هستند یا نه.

انتهای پیام/ق

نظر شما