شناسهٔ خبر: 33456020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بیانیه سفرای فرانسه، آلمان و انگلیس درباره اینستکس

سفرای سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران در بیانیه‌ای مشترک ضمن استقبال از مباحثات جاری برای تحقق اینستکس بر تلاش برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این ساز و کار مالی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سفرای سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران در بیانیه‌ای مشترک ضمن استقبال از مباحثات جاری برای تحقق اینستکس بر تلاش برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این ساز و کار مالی تاکید کردند.

پایگاه اینترنتی دولت انگلیس گزارش داد، در بیانیه سفرای سه کشور اروپایی در تهران آمده است: «سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در ایران این هفته از نمایندگان اینستکس و کارشناسان فنی سه کشور اروپایی در تهران برای بحث و گفتگو با کارشناسان ایرانی مرتبط و همتاهایشان استقبال کردند. این مباحثات با حمایت مالی تایکس (ابزار مبادلات اطلاعات و کمک‌های فنی کمیسیون اروپا) به پیشبرد تلاش‌های جمعی ما برای تضمین تجارت با ایران کمک کرده است؛ تجارتی که همسو با قوانین اتحادیه اروپا و حقوق بین‌الملل از جمله از طریق ساز و کار اینستکس انجام شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما فشار‌های اقتصادی مردم ایران را درک می‌کنیم. ما متعهد به همکاری با ایران برای تحقق اولین نقل و انتقالات مالی اینستکس در کوتاهترین زمان ممکن هستیم. تبادلات کارشناسی از این دست بهترین راه برای نزدیک کردن ما در جهت تحقق هدف مشترک مان برای تسهیل روابط اقتصادی و تجاری مشروع با ایران است. با مدنظر قرار دادن موارد فوق، دو طرف درباره نقشه راهی برای سرعت بخشیدن به این پیشرفت توافق کرده اند.»

 

نظر شما