شناسهٔ خبر: 33455892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه:

جامعه امروز به تبیین سیره شهدا نیاز دارد

استاد حوزه قم با اشاره به اینکه جوانان ما بیش از هر چیز به الگوهایی شایسته نیاز دارند، گفت: تمامی معیارها و ارزش‌های متعالی در شهادت جمع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در یادواره سرداران و 574 شهید نیروی انتظامی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره 574 شهیدی که جان خود را برای حفظ امنیت این سرزمین دادند بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این جلسه از چند جهت اهمیت دارد عنوان کرد: تعظیم شعائر و قدرشناسی و زنده نگه داشتن یاد شهدا و مدافعان امنیت و اقتدار از جمله دلایل اهمیت برگزاری چنین یادواره‌هایی است.

این استاد حوزه معرفی چهره‌های ماندگار و الگوهای ارزشمند به نسل جوان را از دیگر جنبه‌های مهم برگزاری یادواره‌های شهدا دانست و افزود: ارائه الگوها و چهره‌های ارزشمندی به عنوان الگو به نسل جوان و برای جامعه بسیار ارزشمند است و تبیین راه و منش این بزرگ‌مردان برای انتخاب راه درست به جوانان ما بسیار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما بیش از هر چیز به الگوهایی شایسته نیاز دارند و ارائه الگو یکی از مسائل مهم در تربیت است گفت: شهادت آرمان بلند مردان الهی و انسان‌هایی است که فکر و اندیشه بلند و متعالی داشتند.

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه انسان‌های بزرگ از خداوند شهادت را طلب می‌کردند و امام علی(ع) از جمله این افراد است افزود: آن حضرت از خدا طلب شهادت کرده و از خدا می‌خواهد که او را از شر فتنه‌ها نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها گرفتار فتنه شده و چون راهی برای فرار از آن پیدا نکردند دچار خسران شدند گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) در جایی دیگر می‌فرمایند «اگر امید به شهادت نداشتم به خدا قسم به اسبم نزدیک و پا به رکاب می‌شدم و از میدان می‌رفتم».

این استاد حوزه با اشاره به اینکه ارزش شهادت به واسطه آن است که مجموعه‌ای از ارزش‌ها در آن جمع شده است بیان کرد: شهادت مجموعه‌ای است از ارزش‌هایی چون ایثار، جهاد، بصیرت، ولایتمداری، شجاعت و دشمن‌شناسی که تمامی معیارها و ارزش‌ها در شهادت جمع است.

نظر شما