شناسهٔ خبر: 33455870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سوئیس به عنوان حافظ منافع ایران در کانادا معرفی شد

این کشور به عنوان حافظ منافع ایران در کانادا معرفی شد.

صاحب‌خبر -

سوئیس به عنوان حافظ منافع ایران در کانادا معرفی شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین دور گفتگو‌های جامع سیاسی به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاسکال بریسویل، قائم مقام وزیر امور خارجه کنفدراسیون سوئیس در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در برن پایتخت سوئیس برگزار شد. هیئت عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران را نمایندگانی از قوه قضائیه همراهی می‌کردند.

مقامات دو کشور از دستاورد‌های حاصل از همکاری‌های به عمل آمده طی سه سال گذشته در چارچوب نقشه راه که در سال ۱۳۹۵ توسط دو کشور به تصویب رسید، ابراز رضایت نموده و بر ضرورت تسریع در فرآیند اجرای کامل نقشه راه تاکید کردند. در این دور از گفتگوها، پیرامون موضوعات گسترده در دستورکار همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور شامل علوم، بهداشت و درمان، مدیریت منابع آب، حقوق مالکیت فکری، کشاورزی، دارویی، گردشگری و مدیریت بلایای طبیعی بحث و گفتگو به عمل آمد. در همین چارچوب، مبادله تجربیات و اطلاعات در زمینه مسائل حقوق بشری و نظام حقوقی، میان هیئت‌های قضایی دو کشور صورت گرفت.
 
هیئت ایرانی خاطر نشان ساخت که تحریم‌های زورمدارانه یکجانبه اقتصادی نقض آشکار حقوق بشر است.
 
دو هیئت آخرین تحولات مربوط به برجام را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت اجرای کامل تعهدات توسط تمامی طرف‌ها تاکید کردند. دو هیئت همچنین به تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین المللی پرداخته وعلاقمندی خود را نسبت به ادامه گفتگو‌های دو جانبه با هدف تقویت صلح و امنیت فراگیر و همه جانبه ابراز داشتند.
 
سید عباس عراقچی و پاسکال بریسویل توافقی را در زمینه تقبل حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در کانادا توسط سوئیس به امضاء رساندند. این توافق شامل خدمات کنسولی نمی‌شود.

قرارداد مربوط به این تصمیم در طول سفر امروز معاون وزیر امور خارجه ایران، عباس عراقچی، به سوئیس امضا شد.

انتهای پیام/

نظر شما